Heb je het direct naar de Gamma laten betalen of eerst naar je eigen rekening?quote:fbto betaalde uit op basis van offerte.
we stuurde hiertoe een copy van de offerte met een begeleidend briefje wanneer welk bedrag op welke rekening moest staan.
Ik zit ook bij ING. Het probleem is dat ik het zelf niet kan betalen en dus geen bon kan inleveren.quote:Bij ING krijg je geen voorschot op basis van een offerte. Het moet echt een definitieve factuur zijn.
Laatst nog deden ze heel moeilijk bij mij, ik had een orderbevestiging en allerlei papieren opgestuurd, maar ik kreeg een afwijziging. Pas toen ik een pinbon had meegestuurd, kreeg ik het uitbetaald.
Gelukkig heb ik spaargeld genoeg, anders had ik niet geweten hoe ik het moest doen, zit meestal toch 4-5 werkdagen tussen indienen en uitbetalingen.
Ik geloof dat ze pas moeilijk gaan doen als er iets staat in de strekking van: eerst betalen, dan leveren wij. Ik weet ook niet precies waarom ze mijn factuur weigerden, anders dan dat het volgens hun een offerte was. Er stond gewoon op "orderbevestiging". Ik geloof dat ze zaken pas achteraf betalen, en bestellingen dus niet accepteren. Voor uitgevoerde bouwwerkzaamheden krijg je achteraf een factuur, die heb ik dus meteen gedeclareerd en niet hoeven voorschieten. De rest heb ik allemaal voorgeschoten (keuken en laminaat).quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:21 schreef urubamba het volgende:
Ik zit ook bij ING. Het probleem is dat ik het zelf niet kan betalen en dus geen bon kan inleveren.
De winkel vraagt geen voorschot blijkbaar. Dus ik kan het gerust bestellen. Maar als ik het factuur naar de bank stuur, wordt het betaald?
Klopt wat hierboven staat, zit zelf ook bij de rabo en die deden bij mij ook nergens moeilijk over.quote:Op maandag 26 april 2010 15:03 schreef Duiker het volgende:
Het is echt per hypotheekverstrekker verschillend. Sommige doen heel moeilijk, sommige betalen offertes gewoon uit.
Ik ben in ieder geval gezegend met de Rabobank, die eigenlijk nooit moeilijk doet over offertes of zelfs een kopie van de bestelbevestiging e-mail.
De bank kijkt overigens niet altijd strak wat je precies in rekening brengt op het bouwdepot. Hun enige belang is de beoogde waardestijging van je woning, zodat je niet met een tophypotheek eindigt. Ze kijken niet of je er ook hypotheekrente van mag aftrekken.
Aanbetalen is wel zo gek.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:30 schreef TheSilencer het volgende:
25% aanbetalen is zo gek niet toch?
Heb 15% aanbetaald op mijn keuken bij opdracht, vervolgens nog 80% bij start montage;
Heb 40% aanbetaald op de terrazzo vloer in de hal bij opdracht, rest bij oplevering (is klaar trouwens, zie onder);
Heb 70% aanbetaald op houten vloer, rest bij oplevering.
Let wel effe op dat je met bedrijven werkt die bij CBW (toch?) of gelijkaardig zijn aangesloten voor het geval ze 'ineens' failliet gaan. Overigens gewoon met gezonde bedrijven werken en niet met parketstunters die morgen met de noorderzon verdwenen kunnen zijn. Goedkoop is duurkoop!
Wat is er dan nog 'zwart' aan als je een factuur hebt gekregen of gestuurd?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:20 schreef JohnB52 het volgende:
Als je een klusbedrijf inschakelt voor een klus, en hun weten nog wel "een mannetje" of willen zelf een deel zwart werken, dan kan je om een factuur vragen aan het bedrijf, en dat geld op je eigen rekening laten storten, en zo zwart betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |