Ik ken maar weinig écht slechte whiskeys. White Lion is er 1 vanquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:30 schreef zquing het volgende:
[..]
Meestal wel 1 van de betere die ze schenken in een gemiddelde kroeg en waar ik meestal drink maar 3eu

White Lion, daar had ik eens een literfles van gekocht! God, wat een bocht!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:05 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik ken maar weinig écht slechte whiskeys. White Lion is er 1 van
Jack Daniels is gewoon een heel simpele straight to the point whiskey. Niets bijzonders, maar zo nu en dan wel aardig.

Ik hoop dat jij zit te trollenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:43 schreef keienlegger het volgende:
Een 18-jarige Talisker met euroshopper cola! Lekker hoor!

Nee! Ik meen het serieus! Ik hou ervan om drank met een smakenboeket zo complex dat er nog steeds enkele gastronoom een nijpassend gerecht heeft kunnen bedenken, om dat met mierzoete troep met colasmaak te mixen!quote:

Ben ik het niet mee eens...quote:Op maandag 23 maart 2009 21:56 schreef thettes het volgende:
Whisky puur is inderdaad fantastisch. Mocht er toch gemixt worden, dan aub niet betere whisky dan een gewone red label of famous grouse, en met spriteanders is het inderdaad echt zonde.

Meestal hebben ze ook wel dimple, dat vind ik dan wat lekkerder van de goedkopere wisky's.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:30 schreef zquing het volgende:
[..]
Meestal wel 1 van de betere die ze schenken in een gemiddelde kroeg en waar ik meestal drink maar 3eu

GODSLASTERING!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens...
Een betere wisky met cola smaakt een stuk beter dan dit soort wisky met cola
Ik ben dus zo'n vage gast die goede wisky in de cola drinkt, ook de enige reden voor mij om cola te drinken, zonder wisky vind ik dat maar zo zo.
Voor mijn verjaardag nog een leuk flesje van rond de 100 euro gekregen(weet niet meer welk merk, is al een paar maanden geleden), heerlijk van genoten, in de cola!
Heel veel mensen zeggen tegen me waarom ik dat doe, waarom ik geen goedkope wisky gebruik ervoor en dat dat zonde is, maar mij boeit dat weinig eigenlijk, ik vind het zo gewoon lekker.
Moet wel zeggen dat als ik ergens ben en een goede wisky krijg aangeboden dat ik heel misschien voorzichtig peil of dat met cola kan, maar meestal dan puur drink om hartrollingen te verkomen

Ja dat kan je proeven, het verschil is zeker daar, absoluut.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:58 schreef keienlegger het volgende:
[..]
GODSLASTERING!
Je kunt niet wijsmaken dat jij de zachte zoutige geuren van een Islands whisky kan proeven als je er zoiets walgelijks als cola doorheen gooit. Gewoon weggegooid geld dus.
Bovendien: fles whisky van 100 euri

Johny Walker, Jack Daniels, Famous Grouse. Whiskey die je eigenlijk in elke kroeg wel tegen komt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Meestal hebben ze ook wel dimple, dat vind ik dan wat lekkerder van de goedkopere wisky's.

Mensen die hun eigenwaarde hangen aan de dingen die ze kopen en eten/drinken, zie mij eens bij de elite horen zeg!!!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:44 schreef axis303 het volgende:
Er was eens een tijd dat men wist wat men moest drinken, gelieerd aan stand en aanzien.
Helaas, mede door de verpaupering van de samenleving, menen bepaalde rangen en standen (lees de lagere klasse, c.q. onderklasse van de samenleving) dat men geneugtes zoals Whisky kan combineren met proleten-drankjes.
Whisky is voor fijnproevers, geslachten als Forty Creek en Dunville worden met zorg en aandacht handmatig samengesteld. Het is pijnlijk om te zien hoe de onderklasse deze zaken verkwanselt.

quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:44 schreef axis303 het volgende:
Er was eens een tijd dat men wist wat men moest drinken, gelieerd aan stand en aanzien.
Helaas, mede door de verpaupering van de samenleving, menen bepaalde rangen en standen (lees de lagere klasse, c.q. onderklasse van de samenleving) dat men geneugtes zoals Whisky kan combineren met proleten-drankjes.
Whisky is voor fijnproevers, geslachten als Forty Creek en Dunville worden met zorg en aandacht handmatig samengesteld. Het is pijnlijk om te zien hoe de onderklasse deze zaken verkwanselt.

Goeie samenvatting.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Laat iedereen dat lekker voor zich bepalen. Dat hautaine gedrag van de zogenaamde whisk(e)y kenners. Tenenkrommend.

Als ik het geld had om zulke dingen te doen, zou ik het direct doen en dan temidden van een whisk(e)y proeverij waar het vol zit met die zelfbenoemde whisk(e)y kennersquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:49 schreef Zwansen het volgende:
Ik zag ergens in Londen een keer een fles whisky van volgens mij 10.000 pond (kan ook 5.000 of 20.000 zijn, erg veel iig). Erg vet als je die gewoon koopt en om vervolgens gelijk die halve fles leeg te gooien in een lauwe 2L-fles Helly Cola.

gelukkig mag iedereen dat ook zelf bepalen! Maar ik zie niet in waarom ik het moet toejuichen dat mensen die niet van een goede whisky kunnen genieten dat dan maar met cola wegspoelen. Die whisky had bewaard kunnen blijven voor mensen die er wel van genieten.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Laat iedereen dat lekker voor zich bepalen. Dat hautaine gedrag van de zogenaamde whisk(e)y kenners. Tenenkrommend.

Pure rum.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:34 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Je bedoelt cola tic, de officiële naam voor rum cola.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |