abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74208924
Ik vind de mesjes vervangen met een vlindersluiting wel zo makkelijk. Welke gebruik je nu dan? Zelf vind ik m'n superspeed prima scheren
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_74215652
Ben begonnen met een Merkur 38C, omdat deze gewoon nieuw te koop was en fysiek groter dan veel andere DE's dus was in de veronderstelling dat dit fijner zou zijn met mijn grote handen. Heb een paar maanden daarna een Gillette Superspeed (regular) en niet lang daarna een Superspeed Red Tip via eBay besteld. Deze zijn beide ruim 40 jaar oud, maar ik vind ze echt stukken fijner dan de Merkur. De sluiting is fijner dan de Merkur (geen onderdelen van elkaar schroeven) en ook liggen ze mij beter in de hand en is het eindresultaat prettiger. Met name de regular Super Speed is heeeeel vergevingsgezind. Ik moet moeite doen wil ik daar een snee mee in mijn gezicht krijgen, terwijl het resultaat prima glad is. De Red Tip is wat aggressiever, maar blijf ik toch nog stukken fijner vinden dan de Merkur.

Natuurlijk is dit allemaal erg persoonlijk, maar het is wel om aan te geven dat er heel veel verschil zit in DE's. Helaas zijn de superspeeds niet meer nieuw te koop, maar ik zou daar zeker eens naar kijken. Heb er zelf in ieder geval absoluut geen spijt van gehad
pi_74220299
Ik heb de Merkur Futur, die is inderdaad vrij lomp (in het begin had ik wat moeite met het scheren van m'n bovenlip) maar wel traploos instelbaar van heel vergevingsgezind naar heel agressief.

"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_74220826
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:21 schreef Bubbz het volgende:
Je hoeft het water in Nederland echt niet te koken hoor. En als je regelmatig je kraan gebruikt komt er ook geen rotzooi uit je leidingen. Dat kan eigenlijk alleen als het water (zeer)lang stilstaat wat in een normaal bewoond huis niet voorkomt.
Ik zal het eens keer testen met twee schone glazen, kijken wat er aan residu achterblijft. In principe geeft het ook niks, maar bij mijn weten komt er echt wel wat mee. Dat is ook waarom je voor pasta koken altijd koud water moet opzetten. Je mag het best binnenkrijgen, alleen is het voor de pasta niet optimaal.
quote:
Ik ben het wel met je eens dat de voorbehandeling van je huid een van de belangrijkste dingen is om irritatie te voorkomen. Ook inzepen met "ouderwetse" scheerzeep of scheercrème en kwast ipv scheerschuim uit een spuitbus zal je waarschijnlijk al een minder geïrriteerd resultaat geven.
En je huid reageert echt anders als je al een tijdje wakker bent. Ik ga ook altijd even met scheerkwast en het versgekookte water de huid voorverwarmen, dat kan ook met een handdoek met heet water maar dat is zo'n gedoe. Van de zeep maak ik een mooie dikke warme schuim, zo gepiept met een dassenharen kwast. Het dassehaar pakt ook echt geen water aan, dat lijkt me ook wel belangrijk voor de hygiene qua zeepresten enzo, die is heel makkelijk te reinigen.

Het scheren zelf is zo gebeurd. Maar ik neem even de tijd om de huid te verzorgen, ik haal er ook wel plezier uit om het heel grondig te doen. Ik benader het niet meer als iets wat even snel moet, maar als het verwennen van de huid. Sindsdien eigenlijk geen probleempjes meer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:08:36 #205
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_74231068
Ik vind mijn Super Speed wel fijn, maar dat is een persoonlijke keus van iedereen
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:43:00 #206
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_74231875
Ik vind Merkur best waardeloos... heb twee krabbers gekocht van Merkur, en ik heb drie verschillende mesjes. De Super Speed is met alle drie beter. Als ik een nieuwe krabber koop, wordt het geen Merkur.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_74237866
Leuk topic! Ik scheer mezelf sinds 6 weken met een Merkur HD Slant Bar. Daarvoor met een Mach3. En wanneer mijn baard erg lang is (±3 dagen) scheerde ik mezelf eerst voor met een elektrische.

Met de Mach3 heb ik zelf nooit problemen ondervonden. De scheerbeurt was altijd acceptabel. Helaas was de Mach3 niet zo geschikt om tegen de groeirichting in te scheren wegens het meerdere mesjes systeem. En daarbij zijn de mesjes gewoon simpelweg asociaal duur. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een andere oplossing en ben bij de Slant Bar uitgekomen.

Via Ebay heb ik een dassenharen kwast gekocht en de Avocado en Almond van Taylor of Old Bond street. Omdat e verkoper ook een disposable straight in zijn assortiment had zitten ook meteen even aangeschaft. De straight heb ik nu enkele malen gebruikt, maar ik krijg daar absoluut geen snelheid in en vind het resultaat niet opwegen tegen het risico van verwonding.

Alhoewel ik even moest wennen aan de Almond is de Avocado werkelijk verrukelijk. Na een tijdje begon ik ook te wennen aan de Almond, maar deze heeft een gewenningsperiode nodig.

Als aftershave gebruik ik momenteel Nivea Sensitive. tegenwoordig scrub ik ook netjes van te voren met een L'oreal goedje. Over de effectiviteit van dat spul ben ik nog niet uit. Met een mesje doe ik 3 scheerbeurten van 3 passes. Ik gooi hem weg omdat ze niet bot zijn, maar omdat ze gewoon retegoedkoop zijn. Mijn favoriet is momenteel absoluut Derby. Ik weet zeker dat hij minimaal 6 scheerbeurten, 3 passes meekan voordat je het bot worden begint te merken.

Ik heb een aantal mesjes getest waaronder; Merkur, Derby, Wilkinson, Personna. De Derby's steken in combinatie met een Slant Bar kop en schouders boven de andere uit. De anderen lijken veel ruwer (alsof er tandjes aan zitten) en glijden stukken minder makkelijk over het gezicht. De Personna's worden imho ook erg snel bot. Aangezien ik 200 Derby's heb liggen vermoed ik niet snel een andere te proberen.

Ik had graag gewild dat ik de krabber al eerder ben tegengekomen. Alhoewel de Mach3 oke presteerde is met een krabber mijn huid vele malen schoner en gladder geworden. Tegenwoordig doe ik netjes 3 passes maar wil groeirichting kruisend weleens overslaan. Zonder gaat ook prima.

De Mach3 doet enkel nog dienst als ballenscheerder.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2009 23:32:11 ]
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:55:24 #208
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_74238557
Even nog een reactie. Scheer me nu met een Mach4 nitro ofzo dus die ook trilt. Gebruik proraso zeep (zon bakje)
Scheer echt reteglad maar merk dat ik na een dag wat irritatie krijg. Na 1 dag begint het een beetje vervelend te voelen.
Gisteren via Total Shave een Parker 22r gekocht in gun metal black samen met een setje 7am mesjes. Op the shave-den goede verhalen over gehoord.
Verwacht hem morgen al binnen dus ik post de ervaringen wel even
Het beste horlogeforum van Nederland
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:56:37 #209
150363 Wii-Style
pi_74238622
Ik heb over Parker alleen slechte dingen gehoord.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:03:11 #210
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_74241000
Ik juist totaal niet. Heb op diverse fora juist veel goede verhalen gelezen en juist veel slechte verhalen over Merkur. Slechte afwerking etc. etc.
Ach en voor die 17 euro zie ik ook wel
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:13:52 #211
150363 Wii-Style
pi_74241363
Afwerking is juist uitstekend van Merkur. Ik zou aan noobs alleen Gillette aanraden, eigenlijk.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:22:47 #212
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_74241608
Gewoon uit pure interesse, waarom?

Daarnaast vraag ik me af wat het verschilbis tussen al die Merkurs. Is het puur de lengte van het heft of zit er nog verschil tussen de scheerkop
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:26:00 #213
150363 Wii-Style
pi_74241710
Je hebt meerdere Merkurs die hetzelfde zijn maar langer zijn, maar de meeste Merkurs zijn verschillend.

Om je vraag te beantwoorden: omdat ik mijn Gillette Super Speed (1951) uitstekend vind en omdat ik eigenlijk alleen maar goede dingen hoor over de oude krabbers van Gillette. Je moet ze wel alleen tweede hands vinden, nieuw bestaat niet.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:28:58 #214
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_74241801
Thanks. Waarin verschillen de Merkurs dan als ik zo vrij mag zijn
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:30:29 #215
150363 Wii-Style
pi_74241859
Weet ik niet precies, maar ze zijn gewoon van vorm verschillend... en ze scheren anders. Meer weet ik niet.

Ik wilde zojuist voor een Gillette New zoeken op ebay... maar dat gaat zo moeilijk. 'New' is namelijk een woord die overal wordt gebruikt.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:32:49 #216
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_74241921
Sorry ben lastig. Thanks voor de snelle antwoorden iig
pi_74242125
Een krabber kan verschillen in; lengte, gewicht, angle of attack van het scheerblad, instelbaarheid, structuur, balans, etc. Dat maakt het verschil of hij goed werkt of niet. Over Parker lees ik eigenlijk niets goeds. Een Merkur HD wordt zelfs als de standaard gezien waarmee andere krabbers worden vergeleken. Gilette als een goede krabber voor de verzamelaar wegens de beschikbaarheid. Dat je over Merkur alleen maar slechte verhalen leest lijkt mij allerminst opmerkelijk te noemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2009 23:40:00 ]
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:49:33 #218
150363 Wii-Style
pi_74242438
Parker 22R lijkt in ieder geval de enige goede Parker.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:06:17 #219
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_74256964
Vandaag binnengekregen en qua afwerking viel het mij toch een beetje tegen. Had ook de zilveren gekregen ipv de zwarte.
Net mee geschoren en mij hals is net een slagveld. Geen sneetjes, maar de irritatiebultjes van vorige keer (met Mach4) zijn nu wel allemaal open.
Wangen zijn glad maar hals dus niet echt. Heb ook het gevoel dat mijn huid veel gehavender is als met een Mach4. Nu voelt het enigszins stroef.
pi_74257089
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 18:06 schreef Jackal_Omega het volgende:
Vandaag binnengekregen en qua afwerking viel het mij toch een beetje tegen. Had ook de zilveren gekregen ipv de zwarte.
Net mee geschoren en mij hals is net een slagveld. Geen sneetjes, maar de irritatiebultjes van vorige keer (met Mach4) zijn nu wel allemaal open.
Scheer je je normaal wel 's ochtends?
pi_74257713
Welke stappen onderneem je precies voor het scheren?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:41:45 #222
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_74257787
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Scheer je je normaal wel 's ochtends?
Nee eigenlijk niet echt. Verschilt eigenlijk wel.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:44:06 #223
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_74257825
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 18:37 schreef Stratotanker het volgende:
Welke stappen onderneem je precies voor het scheren?
Haartjes even vochtig gemaakt met heet water (op washandje)
Beetje heet water in Proraso. Kwast even warm gemaakt
Insmeren
Scheren van N-Z
Weer insmeren
Scheren van Z-N
Schoonvegen
Koud water erop
Biotherm Aftershave balsem

Overigens komen die bultjes van Mach4 niet gelijk na het scheren maar na een dagje. Iedere dag scheren trekt mijn huid niet echt.
Ik heb ook het gevoel dat mijn huid een stuk rauwer is als met Mach 4

Misschien mijn schuim niet dik genoeg waardoor het mesje te dicht op de blote huid komt.
pi_74258751
Dat zou heel goed kunnen. Misschien is de Parker te aggressief voor jouw huid, maar daar zal je even mee moeten testen. Sowieso is het aan te bevelen alleen te scheren na het douchen. Tussen de schuimbeurten ook even je gezicht snel wassen met water.

Goed kijken naar de groeirichting van je haren, dat kan op iedere plek totaal anders zijn. Ik heb in mijn nek bijvoorbeeld een 1cm^2 plekje dat precies contra groeit.

Eerst mee, dan kruislings en eventueel kan je dan tegen de haargroeirichting in scheren. Als je last hebt van bultjes zou ik eens proberen om jezelf een paar dagen niet te scheren zodat je huid kan herstellen. Daarna langzaam aan met de Parker aan de slag.

Aftershave is geen vereiste overigens. Een koude splash water is in de meeste gevallen genoeg. Daar kan je ook even mee testen. Laat het gewicht van de scheerkop het werk doen. Vooral niet drukken, gewoon laten glijden zonder dat je kracht uitoefent.

Alle krabbers zitten met het mes dicht op de huid. Ze schuren er zelfs overheen itt een Mach3. Daarom kan je ook zoglad scheren en wordt je huid zachter. Dat omdat je ook gecrubt wordt. Zorg dat je een goed gevulde schuim hebt. Dan moet het helemaal goed gaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2009 19:24:28 ]
pi_74258866
Als de kapper mijn nek bijwerkt heb ik daar ook altijd bultjes, die soms wel weken blijven zitten. Wat ik nu doe is ontsmetten met alcohol en dan vaseline erop. Alcohol is geen aanrader voor je gezicht omdat het uitdroogt, maar in de hals misschien wel. Is ook niet nodig denk ik, omdat het met het scheren schoon zou moeten zijn. Het belangrijkste is gewoon ouderwetse vaseline. Goed spul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')