Leuk topic! Ik scheer mezelf sinds 6 weken met een Merkur HD Slant Bar. Daarvoor met een Mach3. En wanneer mijn baard erg lang is (±3 dagen) scheerde ik mezelf eerst voor met een elektrische.
Met de Mach3 heb ik zelf nooit problemen ondervonden. De scheerbeurt was altijd acceptabel. Helaas was de Mach3 niet zo geschikt om tegen de groeirichting in te scheren wegens het meerdere mesjes systeem. En daarbij zijn de mesjes gewoon simpelweg asociaal duur. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een andere oplossing en ben bij de Slant Bar uitgekomen.
Via Ebay heb ik een dassenharen kwast gekocht en de Avocado en Almond van Taylor of Old Bond street. Omdat e verkoper ook een disposable straight in zijn assortiment had zitten ook meteen even aangeschaft. De straight heb ik nu enkele malen gebruikt, maar ik krijg daar absoluut geen snelheid in en vind het resultaat niet opwegen tegen het risico van verwonding.
Alhoewel ik even moest wennen aan de Almond is de Avocado werkelijk verrukelijk. Na een tijdje begon ik ook te wennen aan de Almond, maar deze heeft een gewenningsperiode nodig.
Als aftershave gebruik ik momenteel Nivea Sensitive. tegenwoordig scrub ik ook netjes van te voren met een L'oreal goedje. Over de effectiviteit van dat spul ben ik nog niet uit. Met een mesje doe ik 3 scheerbeurten van 3 passes. Ik gooi hem weg omdat ze niet bot zijn, maar omdat ze gewoon retegoedkoop zijn. Mijn favoriet is momenteel absoluut Derby. Ik weet zeker dat hij minimaal 6 scheerbeurten, 3 passes meekan voordat je het bot worden begint te merken.
Ik heb een aantal mesjes getest waaronder; Merkur, Derby, Wilkinson, Personna. De Derby's steken in combinatie met een Slant Bar kop en schouders boven de andere uit. De anderen lijken veel ruwer (alsof er tandjes aan zitten) en glijden stukken minder makkelijk over het gezicht. De Personna's worden imho ook erg snel bot. Aangezien ik 200 Derby's heb liggen vermoed ik niet snel een andere te proberen.
Ik had graag gewild dat ik de krabber al eerder ben tegengekomen. Alhoewel de Mach3 oke presteerde is met een krabber mijn huid vele malen schoner en gladder geworden. Tegenwoordig doe ik netjes 3 passes maar wil groeirichting kruisend weleens overslaan. Zonder gaat ook prima.
De Mach3 doet enkel nog dienst als ballenscheerder.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2009 23:32:11 ]