abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71234005
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:24 schreef XCII het volgende:
Zou iemand me kunnen vertellen van wat voor kwaliteit lord wilkonsin platinum scheermesjes zijn? (Dus de tweezijdige safety blades)
Ik gebruik deze mesjes i.c.m. de Merkur 38C en ben super tevreden.
Resultaat is een verbluffend zacht en glad gezicht
Deze mesjes gebruik ik makkelijk 5 scheerbeurten.
Zijn ook niet duur. 14,50 voor 100 stuks!!

Proberen dus!
Carpe Diem
pi_71234341
Ik ben zo ontzettend blij met mijn krabbertje.
Eindelijk na al die jaren echt weer plezier in het scheren.
Ik vind het echt heerlijk om me lekker in te smeren met een kwast .

Zelf gebruik ik ook de proraso en ben erg tevreden.
Me gezicht voelt echt heerlijk na het scheren.

Ben stiekem ook begonnen met scheren met een straight.
Dit is nog niet echt mijn ding moet ik zeggen.
Het gemak van het krabbertje vind ik vele male prettiger, dan het gepiel met dat lange mes.
Met het krabbertje doe ik N-Z en Z-N in minder dan 6 minuten.TOP!!
Met de straight tja.........
Dit komt ongetwijfeld door mijn onervarenheid hierin.
Carpe Diem
pi_71248359
@Merkur - Ik heb ze vandaag binnengekregen, voelt idd heel goed, bedankt ;-)
pi_71278153
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:22 schreef XCII het volgende:
@Merkur - Ik heb ze vandaag binnengekregen, voelt idd heel goed, bedankt ;-)
Veel plezier!
Carpe Diem
pi_71313746
Zo mensen,

Het scheren met mijn straight gaat steeds beter.
Nog niet babyfaceglad zoals met mijn DE maar dat gaat zeker goedkomen.
Voelt wel heel erg lekker moet ik zeggen.
Op de een of andere manier toch weer anders dan met de DE. (niet perse beter maar toch erg fijn)

Ik trouwens ook de avocado van TOBS geprobeerd en moet zeggen dat ik het een prettige cream vind.
Alleen vind ik wel dat hij sneller droog wordt dan de proraso.
Het scheren met een str8 duurt bij mij iets langer en dan moet je met de avocado toch steeds opnieuw smeren in dezelfde pass. Maargoed verder lekker spul.

Iemand anders nog een leuke ervaring met str8 of De??
Carpe Diem
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:08:01 #126
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_71695488
Hoe gebruik ik de Preshave van Proraso? Het staat er alleen in het Italiaans op
pi_71695875
Gewoon je baardharen natmaken en een beetje inmasseren. Vervolgens je scheercrème eroverheen borstelen.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:30:42 #128
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_71710106
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:08 schreef Erasmo het volgende:
Hoe gebruik ik de Preshave van Proraso? Het staat er alleen in het Italiaans op
Ik heb gelezen dat het niet eens waard is. Maar je baard moet inderdaad nat zijn.

Gelukkig gaat het heel, HEEL erg lang mee. Volgens mij gaat het jaren lang mee, maar na opening moet je het na 12 maanden weggooien. Dat staat erop (zo'n logo van een open potje waar '12' op staat).

Ik heb zo'n potje sinds januari geloof ik en het is nog steeds iets van 90% vol of zo.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_71712030
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:30 schreef Wii-Style het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat het niet eens waard is. Maar je baard moet inderdaad nat zijn.

Gelukkig gaat het heel, HEEL erg lang mee. Volgens mij gaat het jaren lang mee, maar na opening moet je het na 12 maanden weggooien. Dat staat erop (zo'n logo van een open potje waar '12' op staat).

Ik heb zo'n potje sinds januari geloof ik en het is nog steeds iets van 90% vol of zo.
Dat staat verplicht op alle cosmetica Maar als je het niet vertrouwt mag je het na 12 mndn naar mij sturen hoor!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:39:11 #130
150363 Wii-Style
pi_71712385
Nou het is verplicht zodat het veiliger is toch? 12 maanden is eigenlijk wel best kort.
pi_71714426
Waarom het exact verplicht is weet ik niet, maar het is hetzelfde als bijv. gedroogde rijst of conserven... Mits droog bewaard of ongeopend zo'n beetje onbeperkt houdbaar.
  donderdag 3 september 2009 @ 18:50:35 #132
150363 Wii-Style
pi_72406573
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 23:19 schreef Wii-Style het volgende:
Ik probeer dus Personna Red mesjes te scoren maar ik kan ze amper vinden.

Edit: Heb er 100 gekocht. Oh wee als ze niet goed zijn.
Ze zijn redelijk goed maar echt scherp zijn ze niet. Asboluut minder scherp dan Feather and ik denk ook minder scherp dan Derby. Of het nu goed is of niet weet ik niet, ondanks dat ik het nu al een paar keer geprobeerd heb. Ze zijn ieder geval totaal niet scherp. Als je dus een tijdje niet heb gescheerd moet je Personna Red absoluut niet gebruiken, IMO. (Totaal niet geschikt voor lange baarden, was zeer pijnlijk.)
pi_73298405
Als je scheert met een open mes is daarbij de samenstelling van het staal belangrijk ??
Er zijn uitvoeringen in: RVS, zilverstaal, koolstofstaal, damaststaal.
pi_73298895
Voor zover ik weet niet voor de scheerbeurt zelf, maar wel voor de regelmaat waarmee je je mes moet slijpen. Hoe harder het staal, hoe minder vaak het opnieuw geslepen moet worden.
pi_73299210
RVS (inox) roest niet en is lastig scherp te krijgen dat komt omdat het vrij hard is. Voordeel hiervan is dat het dus ook lang scherp blijft, messen van inox staal worden vooral gebruikt bij zware baardgroei.

Zilverstaal is minder hard en dus makkelijker te wetten maar is wel gevoeliger voor verkleuringen.

Koolstofstaal is het meest gebruikt. Kwaliteits messen zijn hier voor het grootste deel van gemaakt. Je moet wel netjes je mes schoon en droog maken na het scheren anders krijg je last van verkleuringen.

Damast staal is schreeuwend duur en daardoor eigenlijk alleen voor de looks. De twee verschillende soorten staal hebben natuurlijk wel een functie maar de messen zijn zo duur dat je ze eigenlijk niet moet willen gebruiken.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:46:16 #136
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_73319617
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:21 schreef W1ZZ het volgende:
Gewoon je baardharen natmaken en een beetje inmasseren. Vervolgens je scheercrème eroverheen borstelen.
Ik laat het altijd even intrekken en haal het daarna weer met warm water eraf waarna ik scheermschuim opbreng.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_73352690
Als je een scheerkwast koopt van dassenhaar, waar is het dan belangrijk om op te letten.
Ik zie met name dat de lengte van de scheerkwast verschillend is. Wat voor invloed heeft dit op het scheren ?
pi_73367577
Langere haren zijn zachter, komen sneller tot bloei en nemen daardoor meer schuim op. Het is makkelijker en prettiger aanbrengen maar het lijkt me niet dat ze een inherent betere scheerbeurt opleveren.
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:25:11 #139
150363 Wii-Style
pi_73367685
Kleinere kwasten zijn gewoon makkelijker.
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:41:35 #140
167595 mirved
Infobesitas
pi_73368572
Ik heb de afgelopen maanden een merkur krabber gebruikt met Feather mesjes. Doe eerst met een warme handdoek het gezicht op warmen + pre shave van proraso dan proraso scheerzeep met warme kwast opbrengen. Allemaal vrij goed lijkt me. Maar ik blijf me dus steeds snijden. Vooral in de hals en bij de snor. Rest van het gezicht is wel altijd mooi glad. Alleen die 2 streken krijg ik nooit goed of ik haal mezelf helemaal open. Iemand tips? ik zit zelf te denken om andere mesjes uit te proberen.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_73370772
thx.

Nu zie ik 2 soort gelijke scheerkwasten. M.u.v. de prijs wat voor verschil is er?

Vulfix Das Kwast-Super Badger No.375

Polo PL8 Best Shaving Brush
pi_73371470
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:13 schreef Tulpenboy het volgende:
thx.

Nu zie ik 2 soort gelijke scheerkwasten. M.u.v. de prijs wat voor verschil is er?

Vulfix Das Kwast-Super Badger No.375

Polo PL8 Best Shaving Brush
Die Pl8 is een iets grotere kwast. Voor de rest is gek genoeg de Vulfix volgens mij met betere dassenharen gemaakt dan die pl8..
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat er op de kwaliteit van de vulfix kwasten niet veel op aan te merken is. Als ik zo snel even kijk lijkt mij qua prijs/kwaliteit de vulfix de veruit betere kwast!

V.
pi_73371488
Super badger hair is als categorie beter dan Best badger hair, máár Simpson is wel zo'n beetje hét merk en hun kwaliteit is érg hoog. Je kunt gaan voor de betere categorie haren van Vulfix (ook een goed merk overigens) of de zekere kwaliteit van Simpson, aan beide zul je je denk ik geen buil vallen.
pi_73371974
Oke thx.

En dan heb ik er nog 1-tje om het moeilijk te maken

www.shavemac.com/shop/products/Rasierpinsel/Silberspitzen-Dachs/Rasierpinsel-177.html

In deze kun je zelfs je eigen naam in laten graveren. dusss...
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:38:46 #145
122997 zquing
Drama Junk
pi_73376675
Heb 't een tijdje geprobeerd, alleen vind die zeep van de gulden hand gewoon echt niet lekker...... en het kost me meer tijd dan met een wilkinson. Krijg 't wel gladder
"Those unforgettable days, for them I live"
  maandag 5 oktober 2009 @ 09:59:28 #146
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_73384464
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:41 schreef mirved het volgende:
Ik heb de afgelopen maanden een merkur krabber gebruikt met Feather mesjes. Doe eerst met een warme handdoek het gezicht op warmen + pre shave van proraso dan proraso scheerzeep met warme kwast opbrengen. Allemaal vrij goed lijkt me. Maar ik blijf me dus steeds snijden. Vooral in de hals en bij de snor. Rest van het gezicht is wel altijd mooi glad. Alleen die 2 streken krijg ik nooit goed of ik haal mezelf helemaal open. Iemand tips? ik zit zelf te denken om andere mesjes uit te proberen.
Hoe groot zijn jouw halen? Als je met het volgen van je hals niet goed je contouren kan volgen moet je kleinere halen doen om een bloedbad te voorkomen.
pi_73389921
Idd, grotere halen is voor de geoefende krabberaar
pi_73489976
Inmiddels heb ik preshave en scheerzeep van Prosaro besteld/ontvangen en gebruikt.
Allemaggisch wat is die preshave pittig wakker worden zeg !! Maarr lekker spul.

Het natscheren met het krabbertje is wennen. Zal de komende tijd wel beter worden.
In ieder geval geen druk uitoefenen op de krabber. Verder een blokje aluin doet wonderen.

Ook heb ik maar ff een super badger uit Engeland besteld na veel wikken en wegen.
Vond ze in NL te duur. Maar met de kwaliteit van dassenhaar, dus ben benieuwd naar het resultaat straks.
pi_73585665
Wat gebruiken jullie na het scheren en waarom bevalt deze jou zo goed?

After Shave
Eau de Cologne
Nivea for Men
Proraso Pre and Aftershave
Balsem

Vervliegt een eau de cologne ook snel en kun je hierna nog een eau de toilette gebruiken of wordt het dan een mix van geuren?
Wat is beter om te gebruiken van bovenstaande geuren ?
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:13:34 #150
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_73588944
Brut, old spice en aqua velva aftershave

ben nogal van de klassiekers
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')