abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:22:38 #151
167595 mirved
Infobesitas
pi_73589461
pro raso aftershave balsem
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_73605061
Als aftershave gebruik ik normaal gesproken een van de volgende:

- Proraso pre- and aftershave
- Nivea for Men sensitive
- Taylor of Old Bond pre-shave oil

Die laatste gebruik ik nooit als pre-shave oil, maar werkt voor mij geweldig als aftershave produkt, met name nu het wat kouder wordt (de Proraso daarentegen is heerlijk als het warm is). Enig is wel dat je alleen een heeel klein druppeltje olie moet gebruiken, anders wordt het te vettig.
  maandag 12 oktober 2009 @ 21:29:46 #153
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_73626565
Feather mesjes blijven scherp. Vooral als ik een lange baard heb is het een must, omdat het scheren dan zo makkelijk wordt. Het snijdt door alles heen. Maar toch is het niet comfortabel (in een Super Speed)... gelukkig is Musgo Real een uitstekende aftershave die m'n gezicht vrijwel meteen hersteld.

Ik denk dat ik maar eens een nieuwe krabber/mes koop.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
  maandag 12 oktober 2009 @ 21:46:19 #154
167595 mirved
Infobesitas
pi_73627516
Feather is heel scherp inderdaad. *Kijkt naar sneetje in vinger*
pi_73633357
Ik heb een kennismakingspakket mesjes besteld bij Total shave

Met 10 Supermax scheermesjes
5 Sharp scheermesjes
5 7 a.m scheermesjes
10 Feather scheermesjes
5 Derby scheermesje

Welke vinden jullie het fijnst ?
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_73633725
Ik ken geen enkele van dat pakketje (in de zin van gebruikt). Gebruik zelf al jaren Merkur mesjes, maar die Feathers zou ik nog wel eens willen proberen.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_73633882
Die ga ik dus niet als eerste gebruiken.... lijken mij megascherp
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
_o_
pi_73637630
Hey DaDude1987 ik heb ook een kennismakingspakket besteld maar dan bij een ander.. connaughtshaving.com.
Hebben een goede keuze voor een schappelijke prijs.
pi_73637698
Wii-Style zegt:
Maar toch is het niet comfortabel (in een Super Speed)...
quote:
Waarom zijn de Feather mesjes niet zo geschikt/comfortabel in een Super Speed volgens jou ??
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:07:14 #160
150363 Wii-Style
pi_73643074
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:37 schreef DaDude1987 het volgende:
Ik heb een kennismakingspakket mesjes besteld bij Total shave

Met 10 Supermax scheermesjes
5 Sharp scheermesjes
5 7 a.m scheermesjes
10 Feather scheermesjes
5 Derby scheermesje

Welke vinden jullie het fijnst ?
Derby. Vooral in een Super Speed. Maar ik fijn vind hoeft niks te betekenen voor jou en wat jij goed vindt.
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 08:10 schreef Tulpenboy het volgende:
Wii-Style zegt:
Maar toch is het niet comfortabel (in een Super Speed)...

[..]

Feather is voor mij niet zo lekker als Derby. Waarom dat is weet ik niet. Je moet nooit vergeten dat als een mesje niet goed is, dat het misschien door je krabber komt, en het niet per se het mesje is. Ik heb wel eens gelezen dat voor iemand Feather te oncomfortabel was, behalve in een Gillette New. En had hij dus een uitstekende combinatie gevonden, Feather / Gillette New.
pi_73646242
Heb net voor de eerste keer geschoren met mijn krabbertje. Geweldig! Heb nog nooit zo glad geschoren.
Het was we leven wennen, maar ik heb me niet gesneden dus dat is positief!

Omdat je je zo snel kan snijden ben je veel voorzichtig bezig en kijk je ook goed hoe de haren groeien. Ik had een mesje van sharp, en die ging best goed, alleen heb ik geen vergelijkingsmateriaal natuurlijk...
_o_
pi_73654828
We kunnen misschien van elkaar leren, door het scheermesje een cijfer te geven en de gebruiksduur in dagen aan te geven voordat deze vervangen wordt.
Of is dit teveel variabel per persoon?
Zo zou het kunnen dat een duurder mesje niet perse duurder hoeft te zijn indien de gebruikersduur langer is dan normaal. Maar ja wat is normaal ?

Zelf gebruik ik Derby maar na 3 dagen kan ik hem vervangen.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:51:04 #163
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_73655696
Supermax, 2 a3 dagen, zware baardgroei (moet me eigenlijk 2 keer per dag scheren)

Daarintegen koste ze 80ct voor 10 ofzo, dus erg veel boeit dat niet
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_73655778
Drie dagen? Stevige baardgroei? Ik doe zo'n zeven keer met mijn Merkur mesjes en ik heb een redelijke baardgroei (moet me wel elke dag scheren om glad te zijn voor m'n werk).
pi_73655852
S
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:53 schreef W1ZZ het volgende:
Drie dagen? Stevige baardgroei? Ik doe zo'n zeven keer met mijn Merkur mesjes en ik heb een redelijke baardgroei (moet me wel elke dag scheren om glad te zijn voor m'n werk).
Het is natuurlijk erg variabel, sommige mensen gaan nog even door met 1 mesje terwij andere allang een nieuw mesje heeft genomen.
_o_
pi_73656110
True. voor mij is het tijd om een nieuw mesje te pakken als het oude begint te irriteren... heb soms ook weleens mid scheerbeurt een mesje vervangen
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:30:45 #167
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_73656978
ja hier ook, maar als ik gewerkt heb, en heb avond/nacht-oproepdienst moet ik me echt 2 keer per dag scheren, en soms midden in de nacht ook nog als ik er dan uit moet.

Werk in de uitvaartzorg dus een gladde bakkes hoort er wel bij.

Maar het groeit niet alleen erg hard, maar heb ook vrij stugge haren
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:24:16 #168
167595 mirved
Infobesitas
pi_73661359
Ik gebruik die feathers iets van 9-10 keer en dan gooi ik ze weg maar nog nooit echt gemerkt dat ze toen bot waren ik dacht alleen steeds "oh gebruik deze wel lang nu"
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:55:25 #169
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_73668078
Grappig dat van het topic dat ik ooit starte er nu een 2de deel is :p

Maar ik wil nog steeds een keer een straight razor alleen durf ik het nog steeds niet aan om er mee te gaan scheren. Misschien moet ik het maar gewoon eens doen in plaats van er over te mijmeren.

Maar in elk geval kan ik een krabbertje nog steeds zeer aan raden, heb nimmer nooit meer last van mijn huid na het scheren.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 09:24:15 #170
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_73672331
Ik gebruik verschillende mesjes en vervang ze om de 4 scheerbeurten, wat ik wel doe is na 2 keer scheren het mesje omdraaien.
pi_73673393
Heeft dat omdraaien van het mesje een positief effect op het scheren ?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:19:11 #172
150363 Wii-Style
pi_73675298
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 09:24 schreef Erasmo het volgende:
Ik gebruik verschillende mesjes en vervang ze om de 4 scheerbeurten, wat ik wel doe is na 2 keer scheren het mesje omdraaien.
Dat heeft totaal geen nut.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:13:51 #173
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_73692101
Dat weet ik, maar op de ene kant staat 1&2 en op de andere 3&4, zo weet ik of ik mijn mesje moet vervangen
pi_73700056
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:55 schreef hierissieweer het volgende:
Misschien moet ik het maar gewoon eens doen in plaats van er over te mijmeren.
Inderdaad, en als je het echt eng vindt gewoon de eerste paar keer alleen je wangen ermee scheren en dan steeds een beetje uitbreiden.. Ik vind met een straight het gedeelte rond het strottehoofd het moeilijkst. Gek genoeg vind ik sommige delen die ik met een krabber lastig vind (links en rechts van de kin en tussen de kin en onderlip) veel makkelijker met een straight.
pi_73707242
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:13 schreef Erasmo het volgende:
Dat weet ik, maar op de ene kant staat 1&2 en op de andere 3&4, zo weet ik of ik mijn mesje moet vervangen
Zijn dat die gillete mesjes? Ik had echt geen idee waar dat voor stond
"Those unforgettable days, for them I live"
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:48:23 #176
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_73719020
Ja, vind het wel handig om te onthouden met welke kant je al geschoren hebt
pi_73758988
Vandaag kreeg ik per post mijn scheerkwast Vulfix 376S uit Engeland.
Das ff heel wat anders dan een kwassie van Kruidvat
Morgen gelijk proberen !!
pi_73772138
Toch maar even een tvp
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_73801107
Ik heb trouwens het idee dat Gilette ons allemaal aan de veel lucratievere zesdubbele scheertechniek probeert te krijgen door hele slechte tweezijdige mesjes te leveren. Ik had nieuwe nodig en dit waren de enige die ik kon vinden omdat de vaste winkel (hema) door zijn voorraad heen was. De keuze verdwijnt, zo'n drogist verdient er natuurlijk ook niks aan, hoewel die gilette relatief veel te duur was. Het was echt helemaal niks. Meteen maar even een grote voorraad bij de hema gehaald toen ze waren aangevuld, zitten ze ook nog in zo'n handig plastic doosje in plaats van onhygienischer karton.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:26:16 #180
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_73801183
Gelukkig zijn er meer merken om uit te kiezen Veiligheidsmesjes zijn nou eenmaal een nichemarkt.
pi_73801879
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:26 schreef Erasmo het volgende:
Gelukkig zijn er meer merken om uit te kiezen Veiligheidsmesjes zijn nou eenmaal een nichemarkt.
Het is niet echt een moneymaker. Ik zie steeds minder keuze in de mesjes, en de houders heb ik al jaren niet meer in de winkel zien liggen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:12:50 #182
150363 Wii-Style
pi_73802392
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is niet echt een moneymaker. Ik zie steeds minder keuze in de mesjes, en de houders heb ik al jaren niet meer in de winkel zien liggen.
Ebay.
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:07:04 #183
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_73808293
tvp
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:11:40 #184
167595 mirved
Infobesitas
pi_73808447
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat Gilette ons allemaal aan de veel lucratievere zesdubbele scheertechniek probeert te krijgen door hele slechte tweezijdige mesjes te leveren. Ik had nieuwe nodig en dit waren de enige die ik kon vinden omdat de vaste winkel (hema) door zijn voorraad heen was. De keuze verdwijnt, zo'n drogist verdient er natuurlijk ook niks aan, hoewel die gilette relatief veel te duur was. Het was echt helemaal niks. Meteen maar even een grote voorraad bij de hema gehaald toen ze waren aangevuld, zitten ze ook nog in zo'n handig plastic doosje in plaats van onhygienischer karton.
Vind je die fijn die van de Hema? In vergelijking met de Feathers vind ik die hartstikke bot.
pi_73809076
De Feathers zijn dan ook wel de allerscherpste, alleen voor de geoefende hand
pi_73809383
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:11 schreef mirved het volgende:

[..]

Vind je die fijn die van de Hema? In vergelijking met de Feathers vind ik die hartstikke bot.
Die ken ik niet. Ik vind die van de Hema scherp zat, maar ik heb ook niet een erg stugge volle baard. Bij die Gilette's leek het net alsof die snijrand niet eens effen en recht was. Ik heb me echt al tien jaar niet meer gesneden, en één keer Gilette en het was een bloedbad, terwijl het ook nog een halve krentenbaard trok.
  maandag 19 oktober 2009 @ 09:57:08 #187
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_73834822
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

hier nog redelijk goed te krijgen hoor (den Haag)
pi_73852287
Ik scheer altijd met de tondeuse. Gewoon zonder kammetje (of hoe het ook heet) erop. Ik dan gewoon stoppels. Gladder zou ook wel chill zijn, maar scheren is irritant en duur.
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:58:27 #189
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_73853674
duur valt mee hoor, heb voor 8 euro een jaar mesjes
pi_73942245
Ik heb een aantal vraagjes. 1. Is een open mes ook goed te gebruiken voor een linkshandige, of moet ik op specifieke dingen letten? 2. Weet iemand een winkel in omgeving 's hertogenbosch waar ik een DE scheermes kan kopen? Wil het namelijk eens gaan proberen, wordt gek gek van de irritatie in mijn nek waardoor ik eigenlijk meestal een baardje laat staan. Verder is dit een zeer interessant topic. Ik blijf dit volgen.
Please allow me to introduce myself, I'm a man of wealth and taste
DVD-Profiler
FOTOBOEK!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 12:48:24 #191
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_73945941
1: ja, geen probleem ,messen zijn symetrisch
pi_73983567
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 10:48 schreef AxeldeM. het volgende:
Wil het namelijk eens gaan proberen, wordt gek gek van de irritatie in mijn nek waardoor ik eigenlijk meestal een baardje laat staan. Verder is dit een zeer interessant topic. Ik blijf dit volgen.
In principe helpt het wel bij irritatie in de nek, maar vooral omdat je de huid maar half zoveel belast als met de dubbele scheertechniek. Die irritatie kan heel goede andere oorzaken hebben. Je moet vooral de huid goed voorbereiden.

Ik scheer me altijd binnen het half uur na het opstaan, omdat de toestand van de huid verandert als je wakker wordt. Ik zorg altijd dat die warm wordt, met warm water en warme zeep. Goeie kwast, ik kook het water want bij heet water uit de kraan komt er allemaal rotzooi uit de leidingen mee. Met koud water na, alchoholvrije after shave. Sindsdien heb ik nog een keer gehad rooie pukkeltjes gehad, maar nadat ik mijn sjaal maar eens in de was had gegooid ook niet meer.

Dat zal allemaal persoonlijk zijn, het hangt niet alleen om het mes.
pi_73988338
Je hoeft het water in Nederland echt niet te koken hoor. En als je regelmatig je kraan gebruikt komt er ook geen rotzooi uit je leidingen. Dat kan eigenlijk alleen als het water (zeer)lang stilstaat wat in een normaal bewoond huis niet voorkomt.

Ik ben het wel met je eens dat de voorbehandeling van je huid een van de belangrijkste dingen is om irritatie te voorkomen. Ook inzepen met "ouderwetse" scheerzeep of scheercrème en kwast ipv scheerschuim uit een spuitbus zal je waarschijnlijk al een minder geïrriteerd resultaat geven.
pi_73994758
Vandaag voor het eerst met een krabbertje geschoren.
Vorige week spullen besteld en kwam vandaag terug van vakantie en het pakketje stond voor de deur.

Na het lezen van dit topic en filmpjes kijken zo goed mogelijk voorbereid.
Het maken van een goed schuim van de zeep viel tegen, maar voor de eerste keer was het wel goed denk ik.
Heb het Merkur 23C krabbertje en Merkur mesjes.
Voor de eerste keer is het heel goed gegaan. Niet gesneden en een glad resultaat. Op sommige plekken zelf gladder dan eerst. Op moeilijke plekken moet ik nog oefenen maar zeker niet slechter dan eerst.

Hiervoor scheerde ik altijd met scheergel en een mach3.
Maar wat een verschil!!!!
pi_74001883
Mooi, gefeliciteerd! Klinkt alsof je het bij de eerste keer beter hebt gedaan dan ik toentertijd.
pi_74014431
Thnx,

Het ging goed, maar dat is grotendeels denk ik ook door de voorbereiding.
Toen ik met de mach3 schoor deed ik alleen wat scheergel op mijn vingers en smeerde dat op mijn gezicht.
Dus ook voor het eerst met de kwast.

Iig alles bij elkaar bevalt het goed.

Als ik scheren met een krabbertje goed onder de knie heb ben ik wel van plan om een straight te kopen.
pi_74155471
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In principe helpt het wel bij irritatie in de nek, maar vooral omdat je de huid maar half zoveel belast als met de dubbele scheertechniek. Die irritatie kan heel goede andere oorzaken hebben. Je moet vooral de huid goed voorbereiden.

Ik scheer me altijd binnen het half uur na het opstaan, omdat de toestand van de huid verandert als je wakker wordt. Ik zorg altijd dat die warm wordt, met warm water en warme zeep. Goeie kwast, ik kook het water want bij heet water uit de kraan komt er allemaal rotzooi uit de leidingen mee. Met koud water na, alchoholvrije after shave. Sindsdien heb ik nog een keer gehad rooie pukkeltjes gehad, maar nadat ik mijn sjaal maar eens in de was had gegooid ook niet meer.

Dat zal allemaal persoonlijk zijn, het hangt niet alleen om het mes.
Bedankt voor de tips Weltschmerz. Ik heb er eens goed aandacht aan besteed gisteren en het is wel wat gevoelig, maar niet zo erg als eerst (geen rode bultjes). Nu ga ik op zoek naar een DE scheermes, want mijn mach 3 zorgt toch nog wel voor wat irritatie. Lijkt mij toch fijn om zo'n mesje in een échte winkel te kopen, weet er iemand een échte winkel in omgeving Den Bosch waar ik voor zoiets terecht kan?
Please allow me to introduce myself, I'm a man of wealth and taste
DVD-Profiler
FOTOBOEK!
pi_74156621
Je ziet ze over 't algemeen niet bepaald meer overal liggen. De enige twee plekken waarvan ik t zeker weet zijn in leiden (www.scheerwinkel.nl) en in Breukelen (http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/). Maar misschien bij Parfumerie Martens aan de Markt?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:29:54 #199
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_74198178
TVP

Straks even kijken voor een krabbertje. Heb nu een Gilet maar vind het niks. Goeie kwast (Dassenhaar) en scheerzeep heb ik al.
Wil nog een keer met een straight edge maar heb ik nu het lef nog niet voor
Het beste horlogeforum van Nederland
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:30:41 #200
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_74208535
MIjn zoektocht naar een DE is niks geworden in Apeldoorn. Wil dus nu iets via internet gaan bestellen.
Nu lees ik dat Merkur een beetje de topper van het De gebeuren is. Maar wat zijn nog meer merken die de moeite waard zijn. Scheelt het ook echt zoveel welk merk je koopt.
En zit er een wezenlijk verschil tussen een vlindersluiting of een schroefsluiting. Maakt het (behalve het oog) nog iets uit

Mijn dank ik groot
Het beste horlogeforum van Nederland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')