quote:Waarom zijn de Feather mesjes niet zo geschikt/comfortabel in een Super Speed volgens jou ??
Derby.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:37 schreef DaDude1987 het volgende:
Ik heb een kennismakingspakket mesjes besteld bij Total shave
Met 10 Supermax scheermesjes
5 Sharp scheermesjes
5 7 a.m scheermesjes
10 Feather scheermesjes
5 Derby scheermesje
Welke vinden jullie het fijnst ?
Feather is voor mij niet zo lekker als Derby. Waarom dat is weet ik niet. Je moet nooit vergeten dat als een mesje niet goed is, dat het misschien door je krabber komt, en het niet per se het mesje is. Ik heb wel eens gelezen dat voor iemand Feather te oncomfortabel was, behalve in een Gillette New. En had hij dus een uitstekende combinatie gevonden, Feather / Gillette New.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:10 schreef Tulpenboy het volgende:
Wii-Style zegt:
Maar toch is het niet comfortabel (in een Super Speed)...
[..]
Het is natuurlijk erg variabel, sommige mensen gaan nog even door met 1 mesje terwij andere allang een nieuw mesje heeft genomen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:53 schreef W1ZZ het volgende:
Drie dagen? Stevige baardgroei? Ik doe zo'n zeven keer met mijn Merkur mesjes en ik heb een redelijke baardgroei (moet me wel elke dag scheren om glad te zijn voor m'n werk).
Dat heeft totaal geen nut.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:24 schreef Erasmo het volgende:
Ik gebruik verschillende mesjes en vervang ze om de 4 scheerbeurten, wat ik wel doe is na 2 keer scheren het mesje omdraaien.
Inderdaad, en als je het echt eng vindt gewoon de eerste paar keer alleen je wangen ermee scheren en dan steeds een beetje uitbreiden.. Ik vind met een straight het gedeelte rond het strottehoofd het moeilijkst. Gek genoeg vind ik sommige delen die ik met een krabber lastig vind (links en rechts van de kin en tussen de kin en onderlip) veel makkelijker met een straight.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:55 schreef hierissieweer het volgende:
Misschien moet ik het maar gewoon eens doen in plaats van er over te mijmeren.
Zijn dat die gillete mesjes? Ik had echt geen idee waar dat voor stondquote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:13 schreef Erasmo het volgende:
Dat weet ik, maar op de ene kant staat 1&2 en op de andere 3&4, zo weet ik of ik mijn mesje moet vervangen
Het is niet echt een moneymaker. Ik zie steeds minder keuze in de mesjes, en de houders heb ik al jaren niet meer in de winkel zien liggen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:26 schreef Erasmo het volgende:
Gelukkig zijn er meer merken om uit te kiezenVeiligheidsmesjes zijn nou eenmaal een nichemarkt.
Ebay.quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is niet echt een moneymaker. Ik zie steeds minder keuze in de mesjes, en de houders heb ik al jaren niet meer in de winkel zien liggen.
Vind je die fijn die van de Hema? In vergelijking met de Feathers vind ik die hartstikke bot.quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat Gilette ons allemaal aan de veel lucratievere zesdubbele scheertechniek probeert te krijgen door hele slechte tweezijdige mesjes te leveren. Ik had nieuwe nodig en dit waren de enige die ik kon vinden omdat de vaste winkel (hema) door zijn voorraad heen was. De keuze verdwijnt, zo'n drogist verdient er natuurlijk ook niks aan, hoewel die gilette relatief veel te duur was. Het was echt helemaal niks. Meteen maar even een grote voorraad bij de hema gehaald toen ze waren aangevuld, zitten ze ook nog in zo'n handig plastic doosje in plaats van onhygienischer karton.
Die ken ik niet. Ik vind die van de Hema scherp zat, maar ik heb ook niet een erg stugge volle baard. Bij die Gilette's leek het net alsof die snijrand niet eens effen en recht was. Ik heb me echt al tien jaar niet meer gesneden, en één keer Gilette en het was een bloedbad, terwijl het ook nog een halve krentenbaard trok.quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:11 schreef mirved het volgende:
[..]
Vind je die fijn die van de Hema? In vergelijking met de Feathers vind ik die hartstikke bot.
hier nog redelijk goed te krijgen hoorquote:Op zondag 18 oktober 2009 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is niet echt een moneymaker. Ik zie steeds minder keuze in de mesjes, en de houders heb ik al jaren niet meer in de winkel zien liggen.
In principe helpt het wel bij irritatie in de nek, maar vooral omdat je de huid maar half zoveel belast als met de dubbele scheertechniek. Die irritatie kan heel goede andere oorzaken hebben. Je moet vooral de huid goed voorbereiden.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:48 schreef AxeldeM. het volgende:
Wil het namelijk eens gaan proberen, wordt gek gek van de irritatie in mijn nek waardoor ik eigenlijk meestal een baardje laat staan. Verder is dit een zeer interessant topic. Ik blijf dit volgen.
Bedankt voor de tips Weltschmerz. Ik heb er eens goed aandacht aan besteed gisteren en het is wel wat gevoelig, maar niet zo erg als eerst (geen rode bultjes). Nu ga ik op zoek naar een DE scheermes, want mijn mach 3 zorgt toch nog wel voor wat irritatie. Lijkt mij toch fijn om zo'n mesje in een échte winkel te kopen, weet er iemand een échte winkel in omgeving Den Bosch waar ik voor zoiets terecht kan?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In principe helpt het wel bij irritatie in de nek, maar vooral omdat je de huid maar half zoveel belast als met de dubbele scheertechniek. Die irritatie kan heel goede andere oorzaken hebben. Je moet vooral de huid goed voorbereiden.
Ik scheer me altijd binnen het half uur na het opstaan, omdat de toestand van de huid verandert als je wakker wordt. Ik zorg altijd dat die warm wordt, met warm water en warme zeep. Goeie kwast, ik kook het water want bij heet water uit de kraan komt er allemaal rotzooi uit de leidingen mee. Met koud water na, alchoholvrije after shave. Sindsdien heb ik nog een keer gehad rooie pukkeltjes gehad, maar nadat ik mijn sjaal maar eens in de was had gegooid ook niet meer.
Dat zal allemaal persoonlijk zijn, het hangt niet alleen om het mes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |