abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 maart 2009 @ 11:28:32 #26
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_67489171
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 18:00 schreef W1ZZ het volgende:
Hela, sinds wanneer praten we in een nieuw topic verder als t oude nog niet eens vol is?
Sinds hij al bijna vol was en ik dan een linkje kon plaatsen
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 15:47 schreef W1ZZ het volgende:
Nou, dat goed geslepen viel dus tegen. Vandaag binnengekregen en het scheerde voor geen meter. Na twee passes was er nog nauwelijks wat af, voelde alsof ik me met een keukenmes aan t scheren was. Dus toen heb ik 't karwei maar met m'n DE afgemaakt en de straight gaat retour winkel om echt goed geslepen te worden.
Heb ik ook een keer gehad daar. 2e keer was tie wel beter maar nog niet super. Nu is het wel zo dat je met een straight (zeker als het geen shavete is) korte stukje moet doen de eerste keer, kleine haaltjes zeg maar, niet gelijk je hele wang over.

Is er misschien hier op het forum niet iemand met een 12000+ grit ofzo die af en toe (voor een kleine vergoeding) wat kan slijpen?
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  zaterdag 28 maart 2009 @ 22:54:09 #27
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67507442
Het wordt hier weer eens tijd voor een knipbeurt, en ik wil dat laten combineren met een scheerbeurt bij een barbier. Weet iemand nog goede adresjes in Amsterdam?
  zondag 29 maart 2009 @ 11:42:30 #28
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_67514311
de koordenwinkel misschien?
http://www.koordenwinkel.eu/l
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_67514966
Hoeveel kost zo'n 12000+ grit steen wel niet?

Ik ben benieuwd of ie deze keer wel fatsoenlijk geslepen terugkomt... Ik merkte idd al dat kleine haaltjes beter werkten maar een echt scherp mes zou toch met één haal door m'n baard moeten kunnen zoals bij dat filmpje van die duitser! De nieuwe crème die ik erbij had besteld, de TOBS Avocado Cream is wel echt fantastisch trouwens. Ik vind TOBS sowieso fijn scheren maar deze steekt er wel bovenuit qua scheercomfort.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  zondag 29 maart 2009 @ 15:52:30 #30
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_67520014
quote:
een echt scherp mes zou toch met één haal door m'n baard moeten kunnen zoals bij dat filmpje van die duitser
een duitser die waarschijnlijk z'n hele leven het al doet Ervaring helpt
  zondag 29 maart 2009 @ 15:56:28 #31
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_67520112
quote:
Op zondag 29 maart 2009 12:17 schreef W1ZZ het volgende:
zou toch met één haal door m'n baard moeten kunnen zoals bij dat filmpje van die duitser!
Ik zou het niet zo snel proberen als ik jou was.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_67521087
quote:
Op zondag 29 maart 2009 15:52 schreef Conekiller het volgende:

[..]

een duitser die waarschijnlijk z'n hele leven het al doet Ervaring helpt
Sure, maar ik heb het natuurlijk niet over of ik mezelf ga snijden of niet maar over of een goed scherp mes in één keer door die haren heen zou moeten glijden. Dat kan m'n DE ook.
pi_67521294
Onderschat de techniek inderdaad niet bij het scheren met een klassiek mes. Het lijkt erg makkelijk maar dat is het niet. Bij mij duurde het ook wel een tijdje voordat ik me fatsoenlijk kon scheren. In eerste instantie dacht ik ook dat mijn mes niet scherp was en dat ik me daarom niet lekker glad kon scheren maar het was vooral de techniek en het goed toepassen van de zeep wat ik niet voldoende onder controle had.

Ik heb een 10.000 grid steen gekocht om mijn mes te onderhouden. Een hogere grid is in mijn ogen alleen nodig voor zeer veeleisende en ervaren scheerders en daarbij is het verschil tussen het wetten met een 12k steen en groter vooral psychologisch. Gladder dan glad word het gewoon niet. Als beginner is het echt niet nodig om zo'n scherpe edge te hebben. Op de scheer fora zijn zat mensen die al stoppen na het wetten met hun coticule steen die een grid heeft van ~8000. De 10.000 steen voldoet prima als je een scherp mes wil polijsten maar een bot mes slijpen daarvoor heb je toch echt een grovere steen nodig.

ik heb mijn steen hier gekocht: http://www.knivesandtools(...)10000-watersteen.htm Het is een mooie grote steen voor een heel mooi prijsje.
  zondag 29 maart 2009 @ 18:05:28 #34
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_67523831
valt idd nog wel mee die prijs.

Brutale vraag: zou jij misschien een van m'n messen onder handen kunnen nemen? Ik krijg de edge maar niet goed op een een of andere manier. Heb zelf een Coticule (6000/8000) maar krijg 'm niet lekker
Scheer me nu wel met een shavette maar da's toch anders. Te smal voor mijn smaak voornamelijk
pi_67616099
Ik heb nog niet erg veel ervaring met het wetten van messen. Ik vind mijn mes goed scheren met de manier waarop ik het slijp maar ik heb geen vergelijkings materiaal dus of het ook echt goed is kan ik niet zeggen. Het lijkt mij verstandig dat je je mes laat slijpen bij iemand die goed weet wat hij doet. Verder heb ik nog maar 1 steen en als je het echt goed wilt doen moet je gewoon van lage naar hoge grid steen werken.
pi_67617219
Ik scheer al tijden met een mesje, maar ik heb eigenlijk altijd last erna. Ik heb nogal een gevoelig huidje in mijn nek en daardoor krijg ik altijd van die bultjes/puistjes met ingegroeide haren. Hebben meer mensen hier last van en zo ja wat doen jullie daartegen?
/a>
  woensdag 1 april 2009 @ 17:50:17 #37
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_67619359
Waarschijnlijk zit het in je voorbereiding, wat gebruik je aan zeep/creme ed?

Of je huid niet strak genoeg, dat kan ook heel goed
pi_67622012
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:44 schreef TripleZ het volgende:
Ik scheer al tijden met een mesje, maar ik heb eigenlijk altijd last erna. Ik heb nogal een gevoelig huidje in mijn nek en daardoor krijg ik altijd van die bultjes/puistjes met ingegroeide haren. Hebben meer mensen hier last van en zo ja wat doen jullie daartegen?
Wat voor mesje gebruik je eigenlijk? Een gilette achtig ding? Want van die "multiple blade" mesjes daar willen mensen ook wel eens wat extra irritatie van krijgen. Verder ben ik het met Conekiller eens dat je aandacht moet besteden aan je voorbereiding.

Zelf doe ik het zo:
-douchen
-schuim maken, gezicht vochtig maken en schuim met kwast aan brengen--> eerste pass (WTG met haargroei mee)
-beetje scheerolie + opnieuw inzepen --> tweede final pass (ATG tegen haargroei in)
-gezicht afspoelen en AS balsam aanbrengen.

De stap met scheerolie na de eerste pass is niet echt gebruikelijk maar het werkt bij mij super goed!
pi_67625721
Ik scheer me nu sinds 3 dagen ook met een krabbertje, van merkur met derby mesjes.

De eerste keer deed ik het nog ff voorzichtig en de scheerzeep ging ook niet al te doen, ben niet tegen de haren in gegaan de eerste keer. Nu net de tweede keer achter de rug, de scheerzeep ging beter maar het was niet warm wat wel een minpunt is denk ik. Toen ik uiteindelijk tegen de haren inging kwam er op behoorlijk wat plaatsen wat bloed tevoorschijn, komt dit doordat het schuim te koud was of doordat ik het mesje nog niet goed genoeg vast houdt?

Ondanks al het bloeden is de irritatie naderhand veel minder van met mijn vorige mesjes, de giltette fusion.
  woensdag 1 april 2009 @ 21:02:16 #40
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67625856
Dat is een kwestie van oefenen meestal. Hoe maak je je scheerzeep klaar?
pi_67626377
de scheerzeep zit nog in het plastic bakje waar het in kwam, daar doe ik 5 min voor ik me ga scheren een klein beetje heet water in en laat ik mn kwast ook ff in heet water liggen. Dan wanneer ik me ga scheren haal ik het hete water uit het bakje en veeg ik ff door het bakje heen met de kwast zodat de zeep op de kwast zit en dan gebruik ik het bakje waar mn kwast in heet water heeft gelegen (ook leeg gegooid) om de zeep wat beter te krijgen.
  woensdag 1 april 2009 @ 21:29:39 #42
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67626916
Prima. Op youtube staan ook een paar goede filmpjes om je schuim te bereiden. Maar jouw bloedprobleem is denk ik vooral te wijten aan het feit dat je nog moet wennen aan een de.
  woensdag 1 april 2009 @ 23:51:42 #43
167595 mirved
Infobesitas
pi_67632570
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:44 schreef TripleZ het volgende:
Mensen die last hebben van ingegroeide haren zouden dus absoluut geen gilette of ander scheermesje moeten gebruiken met meerdere mesjes. Die veroorzaken dit juist door dat het eerst mesje de haartjes probeert te "liften".
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_67637127
Zo, heb gisteren m'n opnieuw geslepen mes binnengekregen en vanochtend weer geprobeerd. Wat een verschil, dit keer ging het echt zoveel beter! De eerste pass (WTG) ging heel goed en ik stond echt paf van hoe glad m'n bakkes daarna al was! *I'm a natural* schoot door m'n hoofd, en prompt bedeelde ik mezelf bij de tweede pass (XTG) een lekkere wond toe Halsgedeelte van de tweede pass nog maar even met m'n DE gedaan en wederom verbaast het me hoe makkelijk scheren met een DE eigenlijk is. Snap nu echt niet dat ik daar ooit moeite mee heb gehad.

P.S.: ik heb het al eens gezegd maar de avocado shaving cream van Taylor of Old Bond Street is écht een aanrader!
  donderdag 2 april 2009 @ 17:57:51 #45
65330 Ruzbeh
pi_67651824
TOBS wil ik wel gebruiken. Ik heb te weinig crèmes en aftershave's... het is niet leuk als je weinig variatie hebt.

Overigens ben ik nog steeds niet blij met mijn doek die ik gebruik voor m'n voorbereiding. Het is niet dik genoeg dus koelt het te snel af.
  donderdag 2 april 2009 @ 18:14:36 #46
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67652265
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:57 schreef Ruzbeh het volgende:
TOBS wil ik wel gebruiken. Ik heb te weinig crèmes en aftershave's... het is niet leuk als je weinig variatie hebt.

Overigens ben ik nog steeds niet blij met mijn doek die ik gebruik voor m'n voorbereiding. Het is niet dik genoeg dus koelt het te snel af.
En als je hem dubbel vouwt?
pi_67653000
Voordat ik een baard had schoor ik me ook met een open mes (straight) En ik moet zeggen dat als je je wangen als een baby-reet wilt hebben dan is er geen betere optie. En zoals al gezegd, ze gaan enorm lang mee. Ik heb ze 2ehands gezien uit 1942 en die waren nog prima te gebruiken
Sic transit gloria mundi.
  donderdag 2 april 2009 @ 18:51:38 #48
65330 Ruzbeh
pi_67653314
quote:
Op donderdag 2 april 2009 18:14 schreef Erasmo het volgende:

[..]

En als je hem dubbel vouwt?
Doe ik al. Ik heb dus een grotere doek die ik twee keer kan dubbelvouwen. Maar dan is het te groot en moeilijk te wassen (doe ik altijd even vlug met de hand on de kraan). De doek die ik nu gebruik is gewoon te dun.
  donderdag 2 april 2009 @ 19:00:46 #49
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67653578
quote:
Op donderdag 2 april 2009 18:51 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Doe ik al. Ik heb dus een grotere doek die ik twee keer kan dubbelvouwen. Maar dan is het te groot en moeilijk te wassen (doe ik altijd even vlug met de hand on de kraan). De doek die ik nu gebruik is gewoon te dun.
Misschien dat de Hema oid wel een dikke doek daarvoor heeft
pi_67711017
Waar vind ik (meer en uitgebreide) info over DE scheren? Hier is geen uitleg in een OP van?

Scheert een DE gladder dan Gilette? Is het noodzakelijk met een scheercreme en -kwast te werken? Is de scheermethode dezelfde als bij Mach 3? ...

Ik ben de Mach 3 (of machnix) grondig beu, zelfs met nieuwe mesjes scheert het absoluut niet glad en blijft er verschrikkelijke roodheid!
the pleasure - the privilege is mine
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')