Er zullen best katten zijn die het wel kunnen gebruiken, veel oudere katten wassen zich bijvoorbeeld niet meer voldoende. Of misschien dat er andere redenen zijn waarom mensen hun kat wel willen wassen.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:37 schreef tonja het volgende:
Wat een onzin! Mijn katten glimmen als spiegeltjes en stinken niet. Waarom zou ik met hun vacht gaan kloten?
Daar komt bij dat dat geklooi met allerhande middeltjes volgens mij niet erg gewaardeerd wordt door het slachtoffer in kwestie.
Perzen moeten regelmatig in het bad !quote:Op maandag 23 maart 2009 19:37 schreef tonja het volgende:
Wat een onzin! Mijn katten glimmen als spiegeltjes en stinken niet. Waarom zou ik met hun vacht gaan kloten?
Daar komt bij dat dat geklooi met allerhande middeltjes volgens mij niet erg gewaardeerd wordt door het slachtoffer in kwestie.
Is gewoon borstelen niet genoeg dan?quote:Op maandag 23 maart 2009 19:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Perzen moeten regelmatig in het bad !
Nee, maar ik ben nu eenmaal een kattenbezitter.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:41 schreef senesta het volgende:
[..]
Er zullen best katten zijn die het wel kunnen gebruiken, veel oudere katten wassen zich bijvoorbeeld niet meer voldoende. Of misschien dat er andere redenen zijn waarom mensen hun kat wel willen wassen.
Dat die van jou het niet nodig hebben wil natuurlijk niet zeggen dat het voor elke kat overbodige luxe is![]()
Bovendien is de actie niet alleen op katten gericht
Mja goed, dat is jouw mening en dat is prima, je hoeft natuurlijk niet mee te doen als jij er allerlei bezwaren tegen hebtquote:Op maandag 23 maart 2009 19:46 schreef tonja het volgende:
[..]
Is gewoon borstelen niet genoeg dan?
[..]
Nee, maar ik ben nu eenmaal een kattenbezitter.
Als er een medische reden is voor het behandelen van de vacht heb ik er niets op tegen. Maar dat wordt niet aangegeven. Het wordt gebracht als een toevoeging en dat vind ik een beetje gelul dus.
En zeker parfum voor je huisdieren. Het moet niet gekker worden! Zowel honden als katten hebben een zeer gevoelig reukorgaan. Mij kan je niet wijs maken dat ze parfum lekker vinden. Het zijn dieren, geen mensen en dieren vinden stront lekker ruiken.
Nee perzen worden gekamt, elke dag. De vacht gaat gemakkelijk klitten en naar mijn ervaring ook onprettig ruiken.quote:
Ik ben uiteraard niet van plan om hier aan mee te doen, maar ik verbaas me erover dat er mensen zijn die serieus een gezonde kat willen lastig vallen met allerlei door mensen gewaardeerde en gebruikte cosmetische producten. Ik vind dat mensen die dat doen zonder dat er een medische wenselijkheid is, hun huisdier niet meer als dier zien, maar ze teveel als mens zien en behandelen.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:06 schreef senesta het volgende:
[..]
Mja goed, dat is jouw mening en dat is prima, je hoeft natuurlijk niet mee te doen als jij er allerlei bezwaren tegen hebt![]()
Ik heb persoonlijk niet zo'n bezwaar tegen het wassen van huisdieren als het om wat voor reden dan ook nodig mocht zijn. Ik ken een hoop honden die een heerlijk modderbad niet uit de weg gaan. En dan is een fijne shampoo om je hond op een goede manier weer lekker schoon te krijgen geen overbodige luxe![]()
En zo zijn er ook katten die zichzelf om wat voor reden dan ook niet goed schoon (kunnen) houden, dan is een goede shampoo speciaal gericht op dieren toch een mooie uitkomst.
Ik vind persoonlijk je reactie een beetje overtrokken![]()
mens, wat reageer je overtrokken.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:21 schreef tonja het volgende:
[..]
Ik ben uiteraard niet van plan om hier aan mee te doen, maar ik verbaas me erover dat er mensen zijn die serieus een gezonde kat willen lastig vallen met allerlei door mensen gewaardeerde en gebruikte cosmetische producten. Ik vind dat mensen die dat doen zonder dat er een medische wenselijkheid is, hun huisdier niet meer als dier zien, maar ze teveel als mens zien en behandelen.
Als er een medische reden is om iets aan de vacht van je kat te doen vind ik dat ook niet raar maar ik vind het wel echt onzin om je kat met parfum of aanverwante artikelen lastig te vallen.
Van honden heb ik geen verstand, dat laat ik hier ook even buiten de discussie.
geen id, ik durfde mijn kat nooit te wassen. Ik had dan ws geen handen meer overquote:Op maandag 23 maart 2009 20:24 schreef Ruzbeh het volgende:
Katten wassen is toch normaal?
quote:Pet Silk heeft zich als taak gesteld om een toonaangevende rol te vervullen ten opzichte van de eigen milieu verantwoordelijkheden. Pet Silk is een fabrikant van milieu vriendelijke- en proefdiervrije vachtverzorginsproducten. Hierbij heeft Pet Silk zich verplicht om uitsluitend top kwaliteit producten te fabriceren welke de veelvoudige voordelen van de zuivere extracten van bloemen en planten bevatten, die ertoe bijdragen dat uw huisdier een goede gezondheid en vacht behoudt.
quote:
Tsja, tegen zulke argumenten kan ik niet op. Veel plezier met die onzinproducten.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:06 schreef senesta het volgende:
Ik vind persoonlijk je reactie een beetje overtrokken![]()
Maar dat is het niet. Misschien als hij onder de blubber zit, ja. Als er één dier is dat schoon is op zichzelf, dan is dat wel een kat. Om dan zelf nog eens met shampoo in de weer te gaan is gewoon mishandeling.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:12 schreef Ruzbeh het volgende:
Katten wassen lijkt mij gewoon normaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |