abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 23 maart 2009 @ 09:48:29 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_67315751

Hallo FOK!kers!

Welkom in het topic dat we speciaal hebben geopend om te kletsen over alles romdom de wasactie.
Je kunt hier terecht met alle vragen, verhalen en/of opmerkingen over bijvoorbeeld: de dieren, de producten, de deelnemers, kortom alles wat met de actie te maken heeft.

Het actietopic vind je hier: We gaan weer huisdieren wassen!

Veel plezier
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 23 maart 2009 @ 19:37:15 #2
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_67334200
Wat een onzin! Mijn katten glimmen als spiegeltjes en stinken niet. Waarom zou ik met hun vacht gaan kloten?
Daar komt bij dat dat geklooi met allerhande middeltjes volgens mij niet erg gewaardeerd wordt door het slachtoffer in kwestie.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  Moderator maandag 23 maart 2009 @ 19:41:38 #3
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_67334348
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:37 schreef tonja het volgende:
Wat een onzin! Mijn katten glimmen als spiegeltjes en stinken niet. Waarom zou ik met hun vacht gaan kloten?
Daar komt bij dat dat geklooi met allerhande middeltjes volgens mij niet erg gewaardeerd wordt door het slachtoffer in kwestie.
Er zullen best katten zijn die het wel kunnen gebruiken, veel oudere katten wassen zich bijvoorbeeld niet meer voldoende. Of misschien dat er andere redenen zijn waarom mensen hun kat wel willen wassen.
Dat die van jou het niet nodig hebben wil natuurlijk niet zeggen dat het voor elke kat overbodige luxe is

Bovendien is de actie niet alleen op katten gericht
  maandag 23 maart 2009 @ 19:44:12 #4
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_67334436
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:37 schreef tonja het volgende:
Perzen moeten regelmatig in het bad !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 23 maart 2009 @ 19:46:09 #5
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_67334504
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Perzen moeten regelmatig in het bad !
Is gewoon borstelen niet genoeg dan?
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:41 schreef senesta het volgende:

[..]

Er zullen best katten zijn die het wel kunnen gebruiken, veel oudere katten wassen zich bijvoorbeeld niet meer voldoende. Of misschien dat er andere redenen zijn waarom mensen hun kat wel willen wassen.
Dat die van jou het niet nodig hebben wil natuurlijk niet zeggen dat het voor elke kat overbodige luxe is

Bovendien is de actie niet alleen op katten gericht
Nee, maar ik ben nu eenmaal een kattenbezitter.

Als er een medische reden is voor het behandelen van de vacht heb ik er niets op tegen. Maar dat wordt niet aangegeven. Het wordt gebracht als een toevoeging en dat vind ik een beetje gelul dus.
En zeker parfum voor je huisdieren. Het moet niet gekker worden! Zowel honden als katten hebben een zeer gevoelig reukorgaan. Mij kan je niet wijs maken dat ze parfum lekker vinden. Het zijn dieren, geen mensen en dieren vinden stront lekker ruiken.
pi_67334929
?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  Moderator maandag 23 maart 2009 @ 20:06:10 #7
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_67335267
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:46 schreef tonja het volgende:

[..]

[..]

Nee, maar ik ben nu eenmaal een kattenbezitter.

Als er een medische reden is voor het behandelen van de vacht heb ik er niets op tegen. Maar dat wordt niet aangegeven. Het wordt gebracht als een toevoeging en dat vind ik een beetje gelul dus.
En zeker parfum voor je huisdieren. Het moet niet gekker worden! Zowel honden als katten hebben een zeer gevoelig reukorgaan. Mij kan je niet wijs maken dat ze parfum lekker vinden. Het zijn dieren, geen mensen en dieren vinden stront lekker ruiken.
Mja goed, dat is jouw mening en dat is prima, je hoeft natuurlijk niet mee te doen als jij er allerlei bezwaren tegen hebt

Ik heb persoonlijk niet zo'n bezwaar tegen het wassen van huisdieren als het om wat voor reden dan ook nodig mocht zijn. Ik ken een hoop honden die een heerlijk modderbad niet uit de weg gaan. En dan is een fijne shampoo om je hond op een goede manier weer lekker schoon te krijgen geen overbodige luxe

En zo zijn er ook katten die zichzelf om wat voor reden dan ook niet goed schoon (kunnen) houden, dan is een goede shampoo speciaal gericht op dieren toch een mooie uitkomst.

Ik vind persoonlijk je reactie een beetje overtrokken
  maandag 23 maart 2009 @ 20:16:10 #8
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_67335661
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:46 schreef tonja het volgende:

[..]

Nee perzen worden gekamt, elke dag. De vacht gaat gemakkelijk klitten en naar mijn ervaring ook onprettig ruiken.

Wassen is gewoon nodig om te zorgen dat je er goed doorheen kunt kammen omdat het helpt tegen onprettige luchtjes.
Kan overgens best van kat tot kat verschillen hoor. Eeen colorpoint(pers) heeft b.v. een veel gemakkelijker vacht.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 23 maart 2009 @ 20:17:40 #9
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_67335719
En Baloe heeft zich aangemeld
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_67335754
Honden vinden het ook nog wel eens vaak leuk om door paardenpoep, dode dieren, vis etc te gaan rollen.....nou dan wil je toch echt wel een shampoo met een lekker geurtje in huis hebben hoor

No Rinse Shampoo
Deze eenvoudig te gebruiken spray is een handige oplossing voor die momenten wanneer er geen tijd is voor een bad of uitgebreide wasbeurt. Spuit de No Rinse Shampoo op dem vacht, droog deze daarna af en neem zo ook het vuil, huidschilfers, losse haren en bacteriën mee.

Ik ben wel nieuwsgierig of dit werkt.....denk alleen niet dat mn hond het een strak plan vindt
  maandag 23 maart 2009 @ 20:21:15 #11
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_67335861
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:06 schreef senesta het volgende:

[..]

Mja goed, dat is jouw mening en dat is prima, je hoeft natuurlijk niet mee te doen als jij er allerlei bezwaren tegen hebt

Ik heb persoonlijk niet zo'n bezwaar tegen het wassen van huisdieren als het om wat voor reden dan ook nodig mocht zijn. Ik ken een hoop honden die een heerlijk modderbad niet uit de weg gaan. En dan is een fijne shampoo om je hond op een goede manier weer lekker schoon te krijgen geen overbodige luxe

En zo zijn er ook katten die zichzelf om wat voor reden dan ook niet goed schoon (kunnen) houden, dan is een goede shampoo speciaal gericht op dieren toch een mooie uitkomst.

Ik ben uiteraard niet van plan om hier aan mee te doen, maar ik verbaas me erover dat er mensen zijn die serieus een gezonde kat willen lastig vallen met allerlei door mensen gewaardeerde en gebruikte cosmetische producten. Ik vind dat mensen die dat doen zonder dat er een medische wenselijkheid is, hun huisdier niet meer als dier zien, maar ze teveel als mens zien en behandelen.

Als er een medische reden is om iets aan de vacht van je kat te doen vind ik dat ook niet raar maar ik vind het wel echt onzin om je kat met parfum of aanverwante artikelen lastig te vallen.

Van honden heb ik geen verstand, dat laat ik hier ook even buiten de discussie.
  maandag 23 maart 2009 @ 20:24:15 #12
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_67335980
Katten wassen is toch normaal?
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  maandag 23 maart 2009 @ 20:26:26 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_67336070
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:21 schreef tonja het volgende:

[..]

Ik ben uiteraard niet van plan om hier aan mee te doen, maar ik verbaas me erover dat er mensen zijn die serieus een gezonde kat willen lastig vallen met allerlei door mensen gewaardeerde en gebruikte cosmetische producten. Ik vind dat mensen die dat doen zonder dat er een medische wenselijkheid is, hun huisdier niet meer als dier zien, maar ze teveel als mens zien en behandelen.

Als er een medische reden is om iets aan de vacht van je kat te doen vind ik dat ook niet raar maar ik vind het wel echt onzin om je kat met parfum of aanverwante artikelen lastig te vallen.

Van honden heb ik geen verstand, dat laat ik hier ook even buiten de discussie.
mens, wat reageer je overtrokken.
  maandag 23 maart 2009 @ 20:26:30 #14
28033 Pek
je moet wat
pi_67336077
Mijn kat wast zichzelf
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  maandag 23 maart 2009 @ 20:26:56 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_67336094
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:24 schreef Ruzbeh het volgende:
Katten wassen is toch normaal?
geen id, ik durfde mijn kat nooit te wassen. Ik had dan ws geen handen meer over
  maandag 23 maart 2009 @ 20:28:25 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_67336166
die parfum die ze aanbieden vind ik dan wel weer wat debiel
  maandag 23 maart 2009 @ 20:30:34 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_67336247
Senes is dit trouwens net zo als die andere? 100% niet schadelijk?
pi_67336318
Ik gebruik al een paar jaar Beau-Beau hondenshampoo voor mijn labrador Lady.
Haar vacht wordt heerlijk zacht en ruikt erg lekker.
  Moderator maandag 23 maart 2009 @ 20:34:47 #19
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_67336408
quote:
Pet Silk heeft zich als taak gesteld om een toonaangevende rol te vervullen ten opzichte van de eigen milieu verantwoordelijkheden. Pet Silk is een fabrikant van milieu vriendelijke- en proefdiervrije vachtverzorginsproducten. Hierbij heeft Pet Silk zich verplicht om uitsluitend top kwaliteit producten te fabriceren welke de veelvoudige voordelen van de zuivere extracten van bloemen en planten bevatten, die ertoe bijdragen dat uw huisdier een goede gezondheid en vacht behoudt.
  maandag 23 maart 2009 @ 21:01:17 #20
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_67337438
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:26 schreef Qwea het volgende:

mens, wat reageer je overtrokken.
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:06 schreef senesta het volgende:

Tsja, tegen zulke argumenten kan ik niet op. Veel plezier met die onzinproducten.
  maandag 23 maart 2009 @ 21:12:25 #21
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_67337824
Katten wassen lijkt mij gewoon normaal. Toen ik een kat had werd hij ook af en toe gewassen. Dan gaat 'ie wel huilen, maar goed, huilen doet hij ook bij de dierenarts. Klotebeest.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  maandag 23 maart 2009 @ 21:17:12 #22
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_67337995
Ik heb vroegah wel es Pet Silk uit Amerika laten komen omdat je het hier alleen duur op shows kon kopen.
Wat een troep zeg!
Succes met winnen allemaal, ik gebruik het op mijn honden nog niet met geld toe
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 23 maart 2009 @ 21:20:18 #23
28033 Pek
je moet wat
pi_67338131
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:12 schreef Ruzbeh het volgende:
Katten wassen lijkt mij gewoon normaal.
Maar dat is het niet. Misschien als hij onder de blubber zit, ja. Als er één dier is dat schoon is op zichzelf, dan is dat wel een kat. Om dan zelf nog eens met shampoo in de weer te gaan is gewoon mishandeling.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_67338721
arie is aangemeld
  maandag 23 maart 2009 @ 21:38:35 #25
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_67338766
Ik lees mee
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!