1 kamer woning en dan aan kinderen beginnenquote:Op zondag 22 maart 2009 21:23 schreef har_en_mar het volgende:
hey
ik woon in een eenkamer woning.
en heb met kasten een slaapkamer gemaakt.
maar nu komt het probleem we willen graag een kind.
maar die moet wel in een apparte kamer. inverband met geluid van de tv enzo
maar omdat het geen groote kamer is kunnen we niet grote dikke muren bouwen.
dus vroeg ik me af weet iemand hoe dik een gipsmuur is?
en weet iemand is anders waardoor je een kamer kunt maken of iets geluid dicht kunt maken.
er mag natuulijk wel iets geluid horen.
en is het moelijk om een gipsmuurtje of iets anders te bouwen?
ik heb wel iets kluservaring.
maar nog niet zo heel veel.
en zeker niet met muren.
ik hoor graag van jullie
groetjes harold
http://www.isolatie.org/geluidsisolatie.htmquote:Op zondag 22 maart 2009 21:31 schreef har_en_mar het volgende:
hey
ik ben wel serieus.
ik zocht eerst op google naar hoe dik is een gips muur.
maar je komt van alles tegen behalve het antwoord.
en zo kwam ik ook deze site tegen.
en jah voordat je iets mag posten moet je lid worden dan doe je dat toch.
jah toch?
groetjes
ps alvast bedankt voor de andere reacties.
en hoeveel 2m ik heb geen idee alles past.
dus veder niet opgemeten.
True true. Maar met enkel een gipsmuurtje redt TS het in ieder geval nietquote:Op zondag 22 maart 2009 21:40 schreef Jumparound het volgende:
Geluid isloatie is rete duur.
Kan je beter voor glaswol gaan imho...
(ik heb zelf piepschuim gebruikt)
Ik heb achteraf wel twijfels bij dat piepschium, maar budgettechnisch is het wel aan te radenquote:Op zondag 22 maart 2009 21:51 schreef jogy het volgende:
[..]
True true. Maar met enkel een gipsmuurtje redt TS het in ieder geval niet. Glaswol of piepschuim doen het beide wel ok volgens mij.
Gewoon iets in elkaar lijmen van piepschuim. Soort van grote vierkant/rechthoek zonder bodem. Die kan je dan zo *plop* over de wieg heen zetten.quote:Op zondag 22 maart 2009 21:53 schreef Jumparound het volgende:
Ik heb achteraf wel twijfels bij dat piepschium, maar budgettechnisch is het wel aan te raden
Polyurethaanschuim wil je niet (brandklasse, desintegreerd).quote:Op zondag 22 maart 2009 22:02 schreef Bill_E het volgende:
van die eiermatjes? die kosten toch ook geen drol?
Alleen brandtechnisch
Goed idee.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:39 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Gewoon iets in elkaar lijmen van piepschuim. Soort van grote vierkant/rechthoek zonder bodem. Die kan je dan zo *plop* over de wieg heen zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |