abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 maart 2009 @ 19:11:59 #1
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_67301843



Dealextreme is een webshop waar je allerlei gadgets kunt kopen. De hoofdvestiging bevindt zich in Hong Kong. Hetgeen dat DealExtreme zo bijzonder maakt, zijn naast de lage dollarprijzen en het enorme assortiment, de gratis verzendkosten. Of je nou iets koopt van 1 dollar of van 100 dollar, het verzenden blijft gratis.


DealExtreme hoofdpagina
DealExtreme forums
Nieuwe artikelen op de site
PayPal
Link naar deze openingspost
Plugin voor FireFox (1.5 en hoger) om de prijzen op DealExtreme om te zetten in Euro's



http://www.focalprice.com


http://www.kaidomain.com


http://www.volumerate.com (zuster/dochtersite van DealExtreme, enkel voor grote aantallen!)


http://www.budgetgadgets.com


http://www.mymemory.co.uk


http://dp.dealperfect.com (kan soms offline zijn, zie de vraag over Jack om dan de goede URL te krijgen)



V: Ze hebben alleen maar troep op die site, welke gek koopt daar nou iets?
A: Nou, de mensen die in dit topic posten. De een vindt het troep, de ander vindt het een toffe gadget.
Als je niks aan de site vindt hoef je dit niet hier te komen melden, het is namelijk niet verplicht iets te kopen.

V: Goed, ik wil wat bestellen, hoe doe ik dit?
A: Wat je allereerst gaat doen is een account maken op de site van DealExtreme. Dit kan je doen door hier te klikken.
Verder zul je een PayPal account nodig hebben. Dit is een soort virtuele bankrekening, zonder maandlasten. Aanmelden voor PayPal kan je doen door hier te klikken. Het is noodzakelijk om OF een creditcard OF een bankrekening aan te melden bij PayPal.
Wat het handigste is om te doen is een bankrekening. Zorg er dan wel voor dat je die op de PayPal site verifieert. Dat duurt een dag of twee tot vier. Het verifiëren doen ze door 2 kleine bedragen van een x aantal cent op je rekening storten, die bekijk jij met internetbankieren, en die voer jij in op de PayPal site, en daarmee bewijs je dat het echt jouw bankrekening is.
Als je dat gedaan hebt hoef je je niet meer bij sites aan te melden. Je hoeft ook niets over te maken naar PayPal zelf, dat kan vanzelf gaan. Die manier is simpel, mits je dus je bankrekening geverifieerd hebt. Als je bankrekening bevestigd is bij Paypal, en er staat ¤0,00 op je PayPal rekening, en je bestelt wat voor, zeg 10 dollar, dan gaat er automatisch na 2 dagen een omgerekend (met de huidige koersen) geldbedrag van je bankrekening af.

Als je dit allemaal dus eenmalig hebt gedaan, is het een kwestie van dingen in je winkelmandje doen en afrekenen. Dit kan het makkelijkste met PayPal Express checkout, zoals ook op de DealExtreme site staat.

V: Ik heb wat besteld, hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?
A: Dit varieert veel. Bepalende factoren zijn of het product op voorraad is, en of de Hong Kong Air Mail een beetje opschiet. Over het algemeen duurt het een dag of 2-3 voordat alles is ingepakt en weg gaat bij DealExtreme, en dan 5 tot 14 dagen voor het verzenden. De ene keer ontvang je iets binnen 7 dagen na bestelling, de andere keer duurt het 2 tot 3 weken. Kijken of je order al verzonden is kan heel simpel door bovenaan de site op My Account te klikken, daar in te loggen. Daar staan de statussen van al je orders. Ook kan je op de desbetreffende order klikken, en dan Invoice te klikken, om te kijken of alle producten op voorraad zijn.

V: Ik kan mijn bestelling niet tracken hoor? Ik zie niet staan waar het pakje nu is?
A: Dit klopt. Dit komt omdat het postbedrijf uit Hong Kong en de TNT niet samen werken. Het enige wat je kan zien is of het uberhaupt al uit Hong Kong is. Dit is zo als de status ''Shipped to NL'' is.

V: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met DealExtreme mailen?
A: Nee hoor, dit kan heel simpel. Mits je order nog niet verzonden is dan. Adres wijzigen doe je door in te loggen door op My Account te klikken, op de order te klikken van welke je het adres wilt wijzigen, en dan Update Address te klikken. Dit gaat vrijwel probleemloos, als je order tenminste nog niet verzonden is.

V: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt ofzo?
A: De kans hierop is klein. Wettelijk gezien is tot de ¤22 sowieso vrijgesteld van invoer- en andere kosten, dus dat kan probleemloos. Maar er zijn verscheidene mensen in dit topic die voor honderden dollars in één keer bestellen en niet gepakt worden. Pas wel op met het kopen van dingen waarvan je denkt dat het illegaal is, zoals bepaalde messen. Het beste kan je dat in een losse order doen, zoals dat áls het gepakt wordt, maar één artikel wordt vastgehouden, en niet de rest ook.
Het is trouwens altijd wel aan te raden het volgende artikel bij te bestellen: Drop Shipment and Gift Service
Dit haalt het logo van de site van het pakje, zorgt ervoor dat het als een gift wordt verzonden, en daardoor is dus de kans dat het door de douane wordt tegengehouden nog kleiner. En dat voor maar één dollarcent.
Tevens is dit handig als je iets als cadeau wilt sturen, zodat men niet kan zien waar het vandaan komt.

V: DX Points? Wat is dat nou weer?
A: DX Points maken deel uit van een spaarsysteem. Bij elke 10 dollar die je besteedt krijg je 1 punt. Bij bijvoorbeeld 11 dollar krijg je dus 1 punt, maar ook bij 17 dollar krijg je 1 punt. Bij orders onder de 10 dollar krijg je niets dus.
Andere manieren om te sparen zijn het maken van reviews, foto's, filmpjes. Voor reviews krijg je 2 punten per stuk. Bij foto's krijg je 2 punten per product. Het uploaden van één foto voor een bepaald product levert dus evenveel punten op als het uploaden van 5 foto's voor een bepaald product. Filmpjes leveren 3 tot 10 punten op, afhankelijk van de duidelijkheid van het filmpje.
Met punten kun je gratis dingen krijgen, dit kun je hier vinden. Het verkrijgen (''redeemen'') van gratis producten doe je na het plaatsen van een bestelling, zodat het met een bestelling meeverzonden kan worden.

V: Wat is dit voor icoontje dat bij alle producten staat: ?
A: Dit is een Wishlist icoontje. Als je ingelogd bent, en je klikt erop, komt dat artikel op je Wish List te staan onder My Account. Dit is handig als je iets later snel wil terugvinden, of als je iets wilt bewaren dat je later wilt kopen, als je er het geld wel voor hebt Als je niet ingelogd bent en je klikt erop krijg je een inlogschermpje.

V: Welk flashkaartje voor mijn DS kan ik het beste kopen?
A: Voor vragen over DS flashkaartjes verwijs ik je naar het flashkaarttopic hier op FOK!:
[DS] Flashcards #3

V: Ik wil iets kopen voor <bedrag>, hoeveel invoeringskosten en belasting moet ik nu betalen?
A: Als je op DealExtreme koopt, en het via Airmail laat verzenden (dus niet EMS), is de kans dat je belasting of andere kosten moet betalen ontzettend laag. In deze tientallen topics is er nog nooit iemand geweest die belasting moest betalen, wanneer hij of zij via Air Mail bestelde.
Via EMS is de kans aanzienlijk groter, probeer EMS dus te vermijden.

En als je wilt weten hoe het wettelijk geregeld is:


Zoals je kunt zien is tot 22 euro sowieso kosten-vrij, en ¤22 tot ¤150 alleen belasting (19%).

V: Oh nee, ik heb de laatste post in dit topic gemaakt, wat nu!?
Allereerst, diep ademhalen en vooral rustig blijven. Het maken van de laatste post is totaal niet erg,
en wordt je ook niet kwalijk genomen. Mits jij het nieuwe topic maakt dan. Het maken van een nieuw topic is niet moeilijk. Het enige wat je hoeft te doen, is de code van de Openingspost te kopieren van de FOK! Wikipedia. Verzin een leuke titel, beginnend met ''DealExtreme ervaringentopic #..''.
Verder hoef je niets te doen, aangezien RacerDKB netjes het lijstje met vorige topics bij zal werken.

V: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
Jack is een mede-eigenaar van DealPerfect, een soortgelijk bedrijf als DealExtreme, waar ex-medewerkers van DealExtreme werken. DealPerfect is een kleine winkel en heeft een klein assortiment, maar kan hierdoor meestal binnen 2 a 3 dagen je bestelling versturen, en het contact gaat heel simpel via MSN, Skype of e-mail. Met "iets bij Jack besteld" bedoelen we dus eigenlijk dat we iets bij DealPerfect hebben besteld. Je kunt hem via MSN bereiken op dealperfectcs01@live.cn





Lange termijn:


PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.


Voor overige vragen kun je terecht in dit topic. Aanvullingen voor de openingspost zijn zeer welkom. Heb je aanvullingen, PM mij (RacerDKB), de huidige TS, verander het in de Wiki, of post het in dit topic.

Veel plezier met bestellen!



[01] | [02] | [03] | [04] | [05] | [06] | [07] | [08] | [09] | [10] | [11] | [12] | [13] | [14] | [15] |
[16] | [17] | [18] | [19] | [20] | [21] | [22] | [23] | [24] | [25] | [26] | [27] | [28] | [29] | [30] |
[31] | [32] | [33] | [34] | [35] | [36] | [37] | [38] | [39] | [40] | [41] | [42] | [43] | [44] | [45] |
[46] | [47] | [48] | [49] | [50] | [51] | [52] |



Link naar deze openingspost

Referrers plaatsen doen we hier niet aan. Mocht je dit wel doen, dan wordt er een moderator gewaarschuwd die het weg zal halen.

Met dank aan jusdOrange (banner), RacerDKB (tekst) en Mstr (plaatjes OP).



[ Bericht 0% gewijzigd door MacorgaZ op 23-03-2009 16:59:14 ]
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zondag 22 maart 2009 @ 19:13:40 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_67301883
Hallo!
  zondag 22 maart 2009 @ 19:14:09 #3
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_67301903
Die lange link moet een image worden, ik heb het inmiddels al verbeterd in de wiki
pi_67301937
tvp
  zondag 22 maart 2009 @ 19:18:25 #5
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_67302020
quote:
Op zondag 22 maart 2009 19:14 schreef PiRANiA het volgende:
Die lange link moet een image worden, ik heb het inmiddels al verbeterd in de wiki
Heb het ff verbeterd, en in de Wiki meteen de linkjes naar de laatste topics even toegevoegd.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zondag 22 maart 2009 @ 19:27:22 #6
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_67302257
De plugin link moet ook geupdate worden. Die zit onderhand al op versie 0.2.0 .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
  zondag 22 maart 2009 @ 19:30:18 #7
98259 mstr
Een jonge God!
pi_67302349
Gaat de goede kant weer op met de euro
pi_67302368
Leuk! nog een deeltje!
Ik heb dus een bestelling gedaan op 12 maart, en het is op de 19e verzonden. Ik kreeg een mailtje met een tracking nummer...

Destination - Netherlands

The item (RAxxxxxx) left Hong Kong for its destination on 19-Mar-2009

Is dat alles? Wat een tracking
Of krijg ik als het in Nederland komt een update? Krijg ik dan een Track&Trace van TNT?
  zondag 22 maart 2009 @ 19:30:53 #9
128384 mcwops
gat in je glas
pi_67302370
quote:
Op zondag 22 maart 2009 11:22 schreef mcwops het volgende:
vraagje voor DX-ers met Wii-ervaring
welke van deze 4 kabels zal t beste resultaat geven op mijn lcd-tv?
SKU 5190 Just-Work 2-in-1 S-Video and Composite AV Cable for Wii (schijnt niet op PAL te werken )
SKU 20204 WU HD Pro Component Video and Audio AV Cable for Wii
of
SKU 21910 RGB Scart Cable for Wii - PAL/NTSC
of
SKU 13312 RGB Scart Cable for Wii

bedankt alvast !
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  zondag 22 maart 2009 @ 19:32:14 #10
98259 mstr
Een jonge God!
pi_67302404
quote:
Op zondag 22 maart 2009 19:30 schreef Boor-rat het volgende:
Leuk! nog een deeltje!
Ik heb dus een bestelling gedaan op 12 maart, en het is op de 19e verzonden. Ik kreeg een mailtje met een tracking nummer...

Destination - Netherlands

The item (RAxxxxxx) left Hong Kong for its destination on 19-Mar-2009

Is dat alles? Wat een tracking
Of krijg ik als het in Nederland komt een update? Krijg ik dan een Track&Trace van TNT?
Dat is alles
  zondag 22 maart 2009 @ 19:36:00 #11
242997 Boor-rat
Very nice!
pi_67302525
quote:
Op zondag 22 maart 2009 19:32 schreef mstr het volgende:

[..]

Dat is alles
Dan weet ik niet wanneer het aankomt
hoelang denken jullie dat het nog duurt ?
pi_67302624
quote:Op zondag 22 maart 2009 18:25 schreef RacerDKB het volgende:
timottjj, belangrijk voor je:
http://www.dnforum.com/f3(...)n-thread-266771.html

Scheelt je tientallen euro's.

Googlen op Masspay of mass pay + paypal levert nog veel meer resultaten op, maar zo vermijd je die stomme 4% fee, en betaal je maar $1.

Je moet alleen wel een Premier/Businesss account hebben.

Huh ?
Dus ik kan niet met een gewone standaardbetaling het geld sturen (met een normaal account) en moet perse de knop masspay gebruiken ? en een zakelijk/bussines account hebben ?, voor een normale transactie reken ze toch geen fee ?, anders stuur ik het in delen vanaf een normaal account.
En ja ik maak een foto, ik weet alleen nog niet waar ik het laat bezorgen me moeder wordt gek als ze zo'n groot pakket ziet. Maar heeft iemand nog suggesties om wat er op die doos geplakt moet worden ?
Kleurpotloden of Pennenbakjes ofzo ?
  zondag 22 maart 2009 @ 19:39:42 #13
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_67302639
ah, dit tipoc kende ik nog niet; heb al vaak daar rondgeneusd maar moet nog steeds de eerste bestelling plaatsen, ga dat wel in goed vertrouwen doen, lees tot nu toe alleen maar positieve reacties
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zondag 22 maart 2009 @ 19:39:52 #14
98259 mstr
Een jonge God!
pi_67302646
quote:
Op zondag 22 maart 2009 19:36 schreef Boor-rat het volgende:

[..]

Dan weet ik niet wanneer het aankomt
hoelang denken jullie dat het nog duurt ?
Meestal datum van HK verlaten + 5
pi_67302855
Wordt t niet tijd om logo in startpost te vervangen door chinese vlag oid? Is alleen niet meer DX-only.

Verder mis ik Jack ook in de startpost.
pi_67302856
Zal de dollar nog meer dalen dze week?
pi_67302868
tvp
Geen referral hier.
  zondag 22 maart 2009 @ 19:48:29 #18
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_67302966
quote:
Op zondag 22 maart 2009 19:45 schreef AstroNova het volgende:
Zal de dollar nog meer dalen dze week?
Als we dat toch eens wisten
pi_67303379
quote:
Op zondag 22 maart 2009 19:39 schreef timottjj het volgende:
Dus ik kan niet met een gewone standaardbetaling het geld sturen (met een normaal account) en moet perse de knop masspay gebruiken ?
Kan wel, natuurlijk, maar dan betaal je een percentage aan PayPal. 3.2% Volgens mij gaat naar PayPal dan, met 1500 dollar is dat dus toch weer 45 dollar ofzo.

En met masspay betaal je $1 totaal aan paypal, dus je hebt een stuk gunstigere koers Maar je moet dus zo'n premium account hebben, ik weet niet of dat standaard is, ikzelf heb in ieder geval wel Premium.
Dan ga je gewoon naar Geld Overmaken ofzo, en dan kies je onderaan Bulkbetaling, en dan doe je dat maniertje met zo'n bestandje maken in kladblok, om zo de koersen te omzeilen.

Hoezo moet er wat op de doos staan? En hoezo kleurpotloden?
quote:
Op zondag 22 maart 2009 19:45 schreef DJSmiley het volgende:
Wordt t niet tijd om logo in startpost te vervangen door chinese vlag oid? Is alleen niet meer DX-only.
Maak maar een banner.
quote:
Verder mis ik Jack ook in de startpost.
Lijkt me lastig om Jack's site in de OP te vermelden, de URL verandert 8 keer per week.
quote:
Op zondag 22 maart 2009 19:45 schreef AstroNova het volgende:
Zal de dollar nog meer dalen dze week?
In mijn glazen bol zag ik staan dat vrijdag weer de 1 euro = 1,50 dollar grens wordt bereikt!
  zondag 22 maart 2009 @ 20:12:41 #20
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_67303820
RacerDKB

Misschien wel leuk om te vermelden in de OP dat Jack hier post en vragen over DealPerfect in steenkolen Engels aan hem gevraagd kunnen worden. Al hoop ik dat ie dat consequenter blijft doen dan dat zijn website op de juiste DNS naam te bereiken is.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_67304286
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:01 schreef RacerDKB het volgende:
In mijn glazen bol zag ik staan dat vrijdag weer de 1 euro = 1,50 dollar grens wordt bereikt!
Dan wacht ik nog even met mijn enorme bestelling!

Als het niet zo is stuur ik je de rekening wel!
  zondag 22 maart 2009 @ 20:31:35 #22
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_67304408
1,50?
Klinkt mooi
pi_67304546
TVP, ik weet niets meer om te kopen? hebben mensen nog tips? Nu is wel een beetje de tijd met de snelle levering en dollarkoers de laatste tijd..
pi_67304583
Je kunt ook gewoon de MSN van Jack in de OP zetten, staat immers ook publiek en klikbaar op z'n eigen site: dealperfectcs01@live.cn
pi_67304615
Tvp
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')