abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67291632

Deel 1 : Guust Flater

Guust Flater is een stripverhaal over een onhandige, luie, maar ook inventieve kantoorhulp die werkt op de redactie van het stripweekblad Robbedoes. Op het kantoor doet Guust alles behalve werken. Zijn favoriete hobby is slapen. Zijn bazen Kwabbernoot en Pruimpit hebben hem al op de vreemdste plekken slapend aangetroffen: in een kast, op de wc's, in het archief en natuurlijk op zijn bureau. Guust is ook dol op uitvinden. Heel af-en-toe verbetert hij daarmee de wereld maar meestal brengen zijn krankzinnige uitvindingen zijn omgeving tot wanhoop.

De strip Guust Flater is bedacht, geschreven en getekend door de Belgische striptekenaar André Franquin (1924-1997), die onder andere ook de Marsupilami heeft bedacht en lang heeft gewerkt aan de stripreeks Robbedoes en Kwabbernoot. De reeks is vertaald in diverse talen. Toen in 1994 een populariteitsverkiezing werd gehouden, bleek Guust Flater de meest populaire stripreeks en de meest populaire stripfiguur onder Nederlandse Internetgebruikers.

Stripreeks
Sinds mei 1998 zijn onderstaande Nederlands-talige stripboeken van Guust verkrijgbaar in de winkel.
Ter gelegenheid van Guust's 40ste verjaardag zijn de originele uitgaves in 1997 vervangen door onderstaande chronologische, vernieuwde uitgaves. Franquin heeft de officiële verschijning van deze albums helaas net niet meer mee mogen maken.

Televisiereeks
De Franse animatiestudio Normaal maakt rond Guust Flater een serie van 78 afleveringen van telkens zeven minuten. In elke aflevering worden een aantal bestaande gags rond hetzelfde thema samengevoegd. De serie komt begin 2009 op France 3.

http://www.gastonlagaffe.com/

[ Bericht 8% gewijzigd door raaavi op 22-03-2009 13:53:37 ]
  zondag 22 maart 2009 @ 13:51:12 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_67292071
Guust!
Was er niet ook een album nummer 0? Die heb ik als het goed is nog ergens...

Ik vind die tekeningetjes zo geniaal!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  PR/Manusje van alles zondag 22 maart 2009 @ 13:51:15 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_67292076
Ik heb alle albums gelezen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_67292114
Nou moe.
pi_67292117
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik heb alle albums gelezen.
ik wil ze ergens bestellen
ik dacht dat bol.com ze wel had
maar die losers kunnen ze niet leveren!
pi_67292165
Ik heb de oude reeks compleet incl het 0-nummer. Geweldig. De relatie met Juffrouw Jannie, Joost van de Overkant en Kwabbernoot en nog veel meer.

De signatures onder elke strip van franquin zijn ook altijd hele kleine juweeltjes :p
  zondag 22 maart 2009 @ 15:06:18 #7
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_67294550
Erg leuke reeks. Mijn pa heeft ze en ik heb ze veelvuldig gelezen.
Binnenkort maar weer eens lenen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_67330087
Een Guust topic!!

Heb alle boeken en een hoop andere spullen van Guust
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')