abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 maart 2009 @ 18:55:03 #1
105968 Egamer
Succes gegarandeerd.
pi_67274129
The Whitest Boy Alive is een electro/indie band die gevestigd is in Berlijn. Nu moet je niet meteen denken dat de bandleden Duits zijn, want de zanger en gitarist Erlend Øye is vooral bekend van zijn werk bij Kings of Convenience en Röyksopp. Sinds The Whitest Boy Alive's eerste album, Dreams, is de band Europees gezien tamelijk bekend geworden. Dat album werd goed ontvangen, wat ervoor zorgde dat ze op Lowlands en Pukkelpop mochten optreden. Een succes is de band (nog) niet, en zo hopen ze onze harten te veroveren met hun nieuwe album: Rules.

Achtergrond

Erlend Øye is ook een bandlid van het duo Kings of Convenience. De Noorse jongen is in het jaar 2003 met zijn vrienden Marcin Öz, Sebastian Maschat en Daniel Nentwig begonnen aan een 'electronic music project' in Berlijn, wat ervoor zorgde dat ze een platenlabel Bubbles. In de zomer van 2006 werd hun eerste album, Dreams, uitgebracht. De Australische platenlabel Modular Records zag potentie in The Whitest Boy Alive en zorgde ervoor dat hun cd ook in het Verenigd Koninkrijk werd uitgebracht. Sindsdien is The Whitest Boy Alive een zeer geliefde band bij de electro/indie liefhebbers. Wat moest er nog meer komen? Natuurlijk, een nieuw album: Rules. Dit album werd opgenomen in een studio in het plaatsje Punta Burros. Waar ligt dat dan weer? Mexico is het antwoord. Dus bereid je maar vast voor op een Mexicaanse cd.

De CD

Nee, grapje. De nieuwe CD van The Whitest Boy Alive heeft geen Mexicaanse smaak. Misschien kan het heet zijn als je romantisch met je... Naja, je weet het wel. Veel variatie is er niet. De CD telt elf rustige, relaxte nummers waar je op een hete zomerdag lekker kunt genieten. Maar verder is het eigenlijk niet zo'n hele toffe CD. Dat is jammer, want er zijn haast geen nummers die eruit springen. Eén nummer die bij velen vast goed in de smaak zullen vallen, is het nummer 1517. Een beetje goede marketing en reclame erbij en je hebt een potentiële zomerhit. Ik meen dat serieus. Maar dat zorgt er dus helaas niet voor dat het een erg goede CD is. De meeste nummers lijken op elkaar en is dus alleen voor dé liefhebber van dreampop, electro, indie muziek zeker de moeite waard. Overigens is er één ding opgevallen: ligt het aan mij of lijkt de stem van Erlend Øye gewoon haast hetzelfde als de stem van de RHCP zanger, Anthony Kiedis?

Tracklist:

1.Keep a Secret
2.Intentions
3.Courage
4.Timebomb
5.Rollercoaster Ride
6.High on the Heels
7.1517
8.Gravity
9.Promise Less or Do More
10.Dead End
11.Island

Conclusie:

Rules van The Whitest Boy Alive is alleen aanbevolen voor de liefhebber van dit genre. Een wereldwijde doorbraak kan The Whitest Boy Alive niet maken, alhoewel het nummer '1517' veel potentie toont. Ik hoop het beste voor deze jongens, want ze hebben toch wel veel talent. Alleen is dat talent er niet uitgekomen bij Rules.
The Kooks O+ Arctic Monkeys O+ Blood Red Shoes O+ Franz Ferdinand O+ Muse O+ The Last Shadow Puppets O+
pi_67462677
Ik ben nog niet zo bekend met The Whitest Boy Alive, wel met eerder werk van Erlend Øye, waaronder ook zijn electronische album Unrest, dat zeker de moeite waard is. Misschien ga ik dit album toch nog wel eens beluisteren.
  woensdag 1 april 2009 @ 20:56:42 #3
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_67625663
Erg lekkere plaat!
pi_67651574
Vond Dreams altijd een erg fijn album, heb dit album nog niet veel geluisterd, maar ik geloof dat het een beetje in het verlengde ligt, nietwaar?
pi_67771599
Ik vind deze plaat beter klinken als hun vorige!
  donderdag 23 april 2009 @ 12:57:37 #6
235417 Blommaert
Weggelopen Zeeuw
pi_68301070
Nieuw album van The Whitest Boy Alive

-------- Downloaden o.O --------

Ik ga hem gelijk beluisteren,
maar sowieso is Dreams al een aanrader!
< Voer een persoonlijk bericht in >
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:26:51 #7
177242 Irien
Innit though
pi_69024325
Ik hoorde deze cd op een verjaardagsfeestje en mijn aandacht werd er steeds naartoe getrokken die avond.
Heb hem gisteren gekocht en ow ow ow wat is ie FIJN! Ik kan er niet bij stil blijven zitten/staan en de teksten zijn ook lekker indie.
Kan niet wachten deze band op Lowlands te zien in augustus
Between the click of the light and the start of the dream
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:07:27 #8
230345 conobram
is neit lam
pi_69474013
High On The Heels is ook een kwaliteitsliedje. Kan niet wachten om ze op Lowlands te zien
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:10:15 #9
235417 Blommaert
Weggelopen Zeeuw
pi_69692742
Ik heb hem een paar keer beluisterd, maar ik vind hem niet fantastisch.
Het is lekkere chillmuziek dat blijft echt zo, maar ik vind dat het vorige album
veel meer energie bevatte.
< Voer een persoonlijk bericht in >
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:26:43 #10
177242 Irien
Innit though
pi_69731270
Courage is één van mijn favoriete nummers... vooral dat stuk waar Erlend een aantal keren heel indringend zingt... show some courage! courage! courage! courage! met die synths op de achtegrond...
dat wordt feest op Lowlands
Between the click of the light and the start of the dream
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')