abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67321638
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:38 schreef Lamon het volgende:

[..]

Je ben aktief aan het posten in een topic over echte eerlijkheid, om maar te blijven vertellen dat je niet echt eerlijk hoeft te zijn, wat HEEFT dat nou voor zin? Het was geen discussie-topic over of het verstandig of nuttig was om zoiets wel of niet te doen.
...ik vind de eerlijkheid ver te zoeken.

En waar het bij jou misschien nog miscommunicatie is over wat voor topic het was, is de poster achter je natuurlijk al helemaal niet meer serieus te nemen.

Mag ik er even op wijzen, dat ik helemaal niet op mijn eigen dingen ingegaan ben.
Dus het enige wat iemand hoeft te doen is wel of geen eerlijk verhaal neerzetten, en soms een beetje feedback of bemoediging kan best, maar je bent de zin van het topic aan het ondermijnen, terwijl dat helemaal niet gevraagd wordt...
Misschien kun je dan beter vragen of de topictitel gewijzigd kan worden. De huidige is nogal klikbaar en dan krijg je vanzelf een discussie over het wel of niet nuttig zijn van die zgn. echtheid.

Zelf vind ik het absoluut onzinnig om mijn hele hebben en houden hier in dit topic te plempen, daarnaast vind ik mezelf gewoon niet interessant genoeg om dit te doen. Dit wil niet zeggen dat ik op internet mezelf beter, mooier of anders neerzet dan ik IRL ben omdat het me ook al niet interesseert wat een ander van me zal denken. Goed, dat is een voordeel van ouder worden want ik ben al 36 en vroeger vond ik het ook wel belangrijk wat men van mij dacht. Dat gaat vanzelf over.

Als ik een weekend thuis heb gezetten en niets gedaan heb buiten het huishouden, vertel ik op mijn werk dat ik druk ben geweest met bungyjumpen in Parijs, daarna weer mijn jet gepakt om de Mount Everest te beklimmen, later nog een vet feest gehad in Monaco etc... Gewoon zwaar overdrijven dan is de boodschap ook wel duidelijk.
  maandag 23 maart 2009 @ 13:09:55 #127
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67321703
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:57 schreef Lamon het volgende:
Deal! Je kan in mijn fobo zien hoe ik eruit zie en in mijn posthistorie waar ik woon en werk, dus mocht je ooit in de buurt zijn, wijs me dan even op deze weddenschap.
Top ! Ik heb niet gekeken, omdat ik oprecht niet in je geinteresseert ben.
quote:
Ik heb meestal alleen een pinpas bij me, maar er is altijd wel een pinapparaat in de buurt.
Zorg je ook dat er geld op je rekening staat dan ?
.
quote:
En nu kap ik met het vervuilen van mn eigen topic...
En ik denk ik ga nog even door, maar hé, ik heb nou eenmaal graag het laatste woord.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_67322454
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:09 schreef elcastel het volgende:

Zorg je ook dat er geld op je rekening staat dan ?
.
Ik heb meer hoop op 87.
pi_67441326
Ik ben het overigens op FOK! nog steeds aan het doen, maar het is OF niet interessant als je compleet eerlijk bent, OF mensen geloven je niet, OF ze weten niet goed wat ze erop moeten zeggen...

Zal mensen en hun oeverloze voorspelbaarheid kennende wel weer het eerste zijn.
pi_67442116
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:57 schreef Lamon het volgende:
Ik ben het overigens op FOK! nog steeds aan het doen, maar het is OF niet interessant als je compleet eerlijk bent, OF mensen geloven je niet, OF ze weten niet goed wat ze erop moeten zeggen...

Zal mensen en hun oeverloze voorspelbaarheid kennende wel weer het eerste zijn.
Lamon, hoelang doe je dit al en wat wil je hier graag mee bereiken? (Ik heb je posts in dit topic gelezen maar dat dekt naar mijn idee de lading niet.) .
pi_67442346
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:20 schreef Stali het volgende:
(Ik heb je posts in dit topic gelezen maar dat dekt naar mijn idee de lading niet.) .
Klopt, het is maar het puntje van een hele grote ijsberg.
Maar geloof me alsjeblieft als ik zeg dat ik het niet ALLEEN op internet doe, maar ook in mijn dagelijkse bestaan.

Wat ik er precies mee wil bereiken weet ik nog niet, maar het levert wel resultaten op.
Mensen worden soms eerlijker en opener dan ze ooit zouden zijn tegen iemand, ze zeggen dingen die ze anders niet zo gauw zouden zeggen, ik weet het niet, het geeft me wat...ik moet het nog een plek geven, maar het is gewoon iets wat ik prettig vind...
Als ik precies ontdek waarom laat ik het zeker weten.

(Ik maak er overigens bij echt eerlijke mensen NOOIT misbruik van, vind ik wel belangrijk om te vermelden...)
pi_67442773
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:27 schreef Lamon het volgende:

[..]

Klopt, het is maar het puntje van een hele grote ijsberg.
Maar geloof me alsjeblieft als ik zeg dat ik het niet ALLEEN op internet doe, maar ook in mijn dagelijkse bestaan.

Wat ik er precies mee wil bereiken weet ik nog niet, maar het levert wel resultaten op.
Mensen worden soms eerlijker en opener dan ze ooit zouden zijn tegen iemand, ze zeggen dingen die ze anders niet zo gauw zouden zeggen, ik weet het niet, het geeft me wat...ik moet het nog een plek geven, maar het is gewoon iets wat ik prettig vind...
Als ik precies ontdek waarom laat ik het zeker weten.

(Ik maak er overigens bij echt eerlijke mensen NOOIT misbruik van, vind ik wel belangrijk om te vermelden...)
Welke resultaten heeft het jou dan al opgeleverd?

Ben wel benieuwd naar waar je precies naar op zoek bent.
pi_67442985
quote:
caricature of intimacy
Nice. Interessant topic. Ik ga zelf geen verhaal posten.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_67443206
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:40 schreef Stali het volgende:

[..]

Welke resultaten heeft het jou dan al opgeleverd?

Ben wel benieuwd naar waar je precies naar op zoek bent.
Het hangt er een beetje vanaf wat je als "resultaat" ziet.

Ik wordt niet geadoreerd.
Ik krijg er geen geld voor.
Ik ben niet beroemd.

Dus in dat geval is er geen resultaat..

Ik hoor wel persoonlijke levensverhalen van mensen, leer hoe ze echt in elkaar steken, wat ze meegemaakt hebben, in welk wereldje ze verkeren.
(Ik kan voorbeelden noemen, maar dan zouden mensen me of een leugenaar noemen, of weer zeggen dat het niets voorstelt, dus dat doe ik liever niet, maar het is echt zo..)

Voor mij is dat resultaat, het is een persoonlijk resultaat, en niet zo tastbaar, zeker niet als ik het op internet moet gaan uitleggen..maar het is hoop ik wel een beetje duidelijk op deze manier.
pi_67443400
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:52 schreef Lamon het volgende:

[..]

Het hangt er een beetje vanaf wat je als "resultaat" ziet.

Ik wordt niet geadoreerd.
Ik krijg er geen geld voor.
Ik ben niet beroemd.

Dus in dat geval is er geen resultaat..

Ik hoor wel persoonlijke levensverhalen van mensen, leer hoe ze echt in elkaar steken, wat ze meegemaakt hebben, in welk wereldje ze verkeren.
(Ik kan voorbeelden noemen, maar dan zouden mensen me of een leugenaar noemen, of weer zeggen dat het niets voorstelt, dus dat doe ik liever niet, maar het is echt zo..)

Voor mij is dat resultaat, het is een persoonlijk resultaat, en niet zo tastbaar, zeker niet als ik het op internet moet gaan uitleggen..maar het is hoop ik wel een beetje duidelijk op deze manier.
Als jij er maar iets aan hebt. Bij een bepaalde post op de vorige pagina schrok ik een klein beetje van je felle klacht tegen het gebrek aan emotie. Het leek er even op alsof je zelf in de knel zit. Echt, niet iedereen is zo vlak zoals jij omschreef alleen zit niet iedereen klaar om zijn hele hebben en houden even te vertellen.

Hoop dat je nog eens zult posten in dit topic en ik wens je succes in je zoektocht.
pi_67450914
Lange OP, morgen ff verder lezen
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  zondag 29 maart 2009 @ 20:34:22 #137
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_67527853
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:14 schreef Lamon het volgende:
Ik vertel mijn levensverhaal, in een notedop, zonder remmingen en leugens, en wil wel eens zien of zoiets andere mensen ook uitnodigt om ook ECHT (zonder sociaal masker) te vertellen hoe hun leven eruit gezien heeft tot op heden
mij niet gezien
wel een vet topic
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_67746050
Een lelijk zelfbeeld? Positief denken is dan de oplossing denk ik. Hoe moeilijk het ook is.
Je moet het maar zo zien. Mensen hebben over het algemeen een misvormd zelfbeeld dat vooral een te goed zelfbeeld is. Mensen vinden zich knapper, slimmer, aardiger enz. dan ze in werkelijkheid zijn.
Jij hebt waarschijnlijk het tegenovergestelde? Geef jezelf complimentjes, en neem complimenten ook aan!
pi_67762946
quote:
Op zondag 22 maart 2009 01:07 schreef elcastel het volgende:

[..]

Maar jij bent sowieso niet interessant om aan te horen zhe-devill. Nergens.
Jaloers kutkind
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 6 april 2009 @ 16:31:48 #140
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67763772
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:08 schreef zhe-devilll het volgende:
Jaloers kutkind
Nou ja, van je snelheid moet je het duidelijk niet hebben !
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_67773513
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 22:12 schreef Lamon het volgende:

[..]

Niemand is eerlijk, zelfs vrienden niet, ze hebben allemaal hun verrotte hebberige, ijdele en sociaal geaccepteerde verrotte agenda.....
Ik wou af en toe wel eens dat ik in karma geloofde...
Is dit gewoon ff afreageren(wat je in OP vermeldde) of vind je de wereld echt zo verrot? Denk je dat mensen zich bewust anders voordoen dan ze zijn?
Misschien is dat niet schijnheilig maar is de neiging tot "impression management" een onderdeel van je persoonlijkheid. Ik probeer me zelf altijd een klein beetje aan te passen aan de persoon die ik voor me heb en aan de situatie, alleen om het voor mezelf en de ander prettiger te maken. Ben ik dan niet echt of niet eerlijk? Het is helemaal niet zo makkelijk om te bepalen wat je echte ik is. Iedereen wordt gevormd en beïnvloed door zijn/haar omgeving. Je moet interactie hebben met de wereld, anders kun je jezelf nooit ontwikkelen. Maar om die interactie effectief te laten verlopen heb je toch bepaalde normen nodig. Mensen kunnen niet de hele dag hun hele levensverhaal en persoonlijke dilemma's in elk gesprek gaan betrekken, dat gaat niet, kost teveel energie. Mensen moeten namelijk ook nog werken, eten en .... genieten.

Ik vind dit trouwens wel een leuk "experiment", want het begrip echtheid is boeiend.
pi_67779425
Wow OP is echt een gevaarlijk experiment. Ik wou dat ik niet geklikt had.
pi_67780089
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:25 schreef VonHinten het volgende:
Wow OP is echt een gevaarlijk experiment. Ik wou dat ik niet geklikt had.
..en ik wilde dat je nooit gepost had. Allebei pech dus.
pi_67810162
Ik denk dat je toch een bepaalde persoonlijkheid ook moet hebben om dit te doen. Ikzelf zie er geen meerwaarde in voor mijzelf op het moment maar vindt het wel een grappig idee.

Qua persoonlijkheid verwacht ik dat je een open persoon moet zijn en uitgaat van het goede in mensen eerder dan het slechte. Ik ben benieuwd of er een dusdanige link is.
pi_67814047
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:18 schreef Lamon het volgende:

[..]

...omdat mensen zich op internet als jonge helden en heldinnen aan het profileren zijn. En liegen dat ze barsten. Zo ingewikkeld is het toch niet?
Dat gevoel heb ik juist helemaal niet. Op internet zijn mensen vaak veel eerlijker dan in het echt. Op internet geven mensen gewoon toe dat ze zich rot voelen over iets, in het echt zegt iedereen altijd dat het goed gaat, om maar wat te noemen.

En nog een overweging: in hoeverre ben je eerlijk als je alles vertelt? Je maakt namelijk altijd een afweging tussen zaken die je wel of niet zal vertellen, anders kun je namelijk wel gelijk een boek schrijven.

Ik ben zelf op zich wel eerlijk, voor zover het me toegestaan wordt. Het zit niet in me dingen achter te houden, maar er zijn dingen waarop heel negatief gereageerd wordt en die ik dus zowel irl als op internet niet snel zal zeggen. Dingen waarop anderen meteen reageren dat je iets zegt om interessant te doen, of beter te lijken, of juist medelijden te krijgen. Daarom zou ik nooit m'n hele verhaal hier neer zetten - nog afgezien van het feit dat ik al die teringzooi al genoeg overdacht heb en blij ben dat ik inmiddels kan leven zonder er steeds aan terug te hoeven denken.
Sanity is (not) statistical
pi_67820564
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:46 schreef Maeghan het volgende:
Ik ben zelf op zich wel eerlijk, voor zover het me toegestaan wordt. Het zit niet in me dingen achter te houden, maar er zijn dingen waarop heel negatief gereageerd wordt en die ik dus zowel irl als op internet niet snel zal zeggen. Dingen waarop anderen meteen reageren dat je iets zegt om interessant te doen, of beter te lijken, of juist medelijden te krijgen. Daarom zou ik nooit m'n hele verhaal hier neer zetten - nog afgezien van het feit dat ik al die teringzooi al genoeg overdacht heb en blij ben dat ik inmiddels kan leven zonder er steeds aan terug te hoeven denken.
Het tweede is iets wat je gevoel je ingeeft, dus begrijpelijk, geen oud zeer willen ophalen.
Het eerste ben ik het ZEER mee oneens, omdat je een verleden hebt ben je niet zielig of een aandachtstrekker, zeker niet als je dan de moeite kunt opbrengen om het verleden van een ander ook aan te willen horen, en daar ook geen oordeel over velt.
Het is gewoon een mes wat aan twee kanten moet snijden, en dan werkt het.

Een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld, dat ik met een klant in de winkel waar ik werk, zomaar in een hele goede discussie over rouwverwerking kreeg en alles wat daar bij komt kijken en we een heleboel raakvlakken vonden.
Gewoon met een klant, die praat met iemand achter een balie. Gewoon een man met een vrouw en 2 kinderen, geen idioot of iemand die dat op dagelijkse basis zou doen voor mijn gevoel.
Is dat dan niets waard?

Ik vind zoiets wel prettig, geeft me een goed gevoel, niet alleen over mezelf, maar ook over die ander, en des te vaker dat gebeurt, des te prettiger het is.
pi_67820907
En ondertussen liepen er 10 klanten weg ?
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_67821032
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:35 schreef Gootsteen het volgende:
En ondertussen liepen er 10 klanten weg ?
Nee..
pi_67829665
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:24 schreef Lamon het volgende:

[..]

Het tweede is iets wat je gevoel je ingeeft, dus begrijpelijk, geen oud zeer willen ophalen.
Het is geen oud zeer meer, ik ben er gewoon mee klaar. Ik ben iemand anders dan vroeger en zie geen reden meer om in het verleden te blijven hangen.
quote:
Het eerste ben ik het ZEER mee oneens, omdat je een verleden hebt ben je niet zielig of een aandachtstrekker, zeker niet als je dan de moeite kunt opbrengen om het verleden van een ander ook aan te willen horen, en daar ook geen oordeel over velt.
Het is gewoon een mes wat aan twee kanten moet snijden, en dan werkt het.
In zekere zin heb je gelijk - maar op dit forum zitten genoeg mensen die wel oordelen vellen en eigenlijk helemaal niet geinteresseerd zijn. Er zijn dingen die ik eigenlijk nooit zeg, al m'n hele leven niet, omdat - ondanks dat ik het zelf beschouw als een normaal onderdeel van mezelf - andere mensen er voor mijn gevoel nogal raar op reageren of het gewoon niet (kunnen) begrijpen.
En waarom zou je 'zomaar' je verhaal vertellen? Ik vertel dingen wanneer ze van toepassing zijn, niet zomaar. Zomaar bestaat niet.
Sanity is (not) statistical
pi_67830014
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:52 schreef Maeghan het volgende:
In zekere zin heb je gelijk - maar op dit forum zitten genoeg mensen die wel oordelen vellen en eigenlijk helemaal niet geinteresseerd zijn. Er zijn dingen die ik eigenlijk nooit zeg, al m'n hele leven niet, omdat - ondanks dat ik het zelf beschouw als een normaal onderdeel van mezelf - andere mensen er voor mijn gevoel nogal raar op reageren of het gewoon niet (kunnen) begrijpen.
En waarom zou je 'zomaar' je verhaal vertellen? Ik vertel dingen wanneer ze van toepassing zijn, niet zomaar. Zomaar bestaat niet.
Zomaar bestaat dus wel.
En ik heb nog nooit zo'n hoop treurige leugenaars gezien als op internet, dus ik kan er geen seconde van wakker liggen wat anonieme nobody's (en dan heb ik het niet over geld of status, alhoewel ik daar bij de meesten ook ernstig mijn twijfels bij trek, maar dat terzijde), maar karakter.
Mensen die liegen en dingen verbergen, kunnen jou als persoon NOOIT vangen, omdat ze te druk zijn om hun eigen maskertje op te houden, dus het is helemaal niet zo gek als je echt bent, gewoon neer te zetten wat je wilt.
Ik maak me er in ieder geval geen seconde druk om.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')