Misschien kun je dan beter vragen of de topictitel gewijzigd kan worden. De huidige is nogal klikbaar en dan krijg je vanzelf een discussie over het wel of niet nuttig zijn van die zgn. echtheid.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:38 schreef Lamon het volgende:
[..]
Je ben aktief aan het posten in een topic over echte eerlijkheid, om maar te blijven vertellen dat je niet echt eerlijk hoeft te zijn, wat HEEFT dat nou voor zin? Het was geen discussie-topic over of het verstandig of nuttig was om zoiets wel of niet te doen.
...ik vind de eerlijkheid ver te zoeken.
En waar het bij jou misschien nog miscommunicatie is over wat voor topic het was, is de poster achter je natuurlijk al helemaal niet meer serieus te nemen.
Mag ik er even op wijzen, dat ik helemaal niet op mijn eigen dingen ingegaan ben.
Dus het enige wat iemand hoeft te doen is wel of geen eerlijk verhaal neerzetten, en soms een beetje feedback of bemoediging kan best, maar je bent de zin van het topic aan het ondermijnen, terwijl dat helemaal niet gevraagd wordt...
Top ! Ik heb niet gekeken, omdat ik oprecht niet in je geinteresseert ben.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:57 schreef Lamon het volgende:
Deal! Je kan in mijn fobo zien hoe ik eruit zie en in mijn posthistorie waar ik woon en werk, dus mocht je ooit in de buurt zijn, wijs me dan even op deze weddenschap.
Zorg je ook dat er geld op je rekening staat dan ?quote:Ik heb meestal alleen een pinpas bij me, maar er is altijd wel een pinapparaat in de buurt.
En ik denk ik ga nog even door, maar hé, ik heb nou eenmaal graag het laatste woord.quote:En nu kap ik met het vervuilen van mn eigen topic...
Ik heb meer hoop op 87.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:09 schreef elcastel het volgende:
Zorg je ook dat er geld op je rekening staat dan ?.
Lamon, hoelang doe je dit al en wat wil je hier graag mee bereiken? (Ik heb je posts in dit topic gelezen maar dat dekt naar mijn idee de lading niet.)quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:57 schreef Lamon het volgende:
Ik ben het overigens op FOK! nog steeds aan het doen, maar het is OF niet interessant als je compleet eerlijk bent, OF mensen geloven je niet, OF ze weten niet goed wat ze erop moeten zeggen...
Zal mensen en hun oeverloze voorspelbaarheid kennende wel weer het eerste zijn.
Klopt, het is maar het puntje van een hele grote ijsberg.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:20 schreef Stali het volgende:
(Ik heb je posts in dit topic gelezen maar dat dekt naar mijn idee de lading niet.).
Welke resultaten heeft het jou dan al opgeleverd?quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:27 schreef Lamon het volgende:
[..]
Klopt, het is maar het puntje van een hele grote ijsberg.
Maar geloof me alsjeblieft als ik zeg dat ik het niet ALLEEN op internet doe, maar ook in mijn dagelijkse bestaan.
Wat ik er precies mee wil bereiken weet ik nog niet, maar het levert wel resultaten op.
Mensen worden soms eerlijker en opener dan ze ooit zouden zijn tegen iemand, ze zeggen dingen die ze anders niet zo gauw zouden zeggen, ik weet het niet, het geeft me wat...ik moet het nog een plek geven, maar het is gewoon iets wat ik prettig vind...
Als ik precies ontdek waarom laat ik het zeker weten.
(Ik maak er overigens bij echt eerlijke mensen NOOIT misbruik van, vind ik wel belangrijk om te vermelden...)
Nice. Interessant topic. Ik ga zelf geen verhaal posten.quote:caricature of intimacy
Het hangt er een beetje vanaf wat je als "resultaat" ziet.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:40 schreef Stali het volgende:
[..]
Welke resultaten heeft het jou dan al opgeleverd?
Ben wel benieuwd naar waar je precies naar op zoek bent.
Als jij er maar iets aan hebt. Bij een bepaalde post op de vorige pagina schrok ik een klein beetje van je felle klacht tegen het gebrek aan emotie. Het leek er even op alsof je zelf in de knel zit. Echt, niet iedereen is zo vlak zoals jij omschreef alleen zit niet iedereen klaar om zijn hele hebben en houden even te vertellen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:52 schreef Lamon het volgende:
[..]
Het hangt er een beetje vanaf wat je als "resultaat" ziet.
Ik wordt niet geadoreerd.
Ik krijg er geen geld voor.
Ik ben niet beroemd.
Dus in dat geval is er geen resultaat..
Ik hoor wel persoonlijke levensverhalen van mensen, leer hoe ze echt in elkaar steken, wat ze meegemaakt hebben, in welk wereldje ze verkeren.
(Ik kan voorbeelden noemen, maar dan zouden mensen me of een leugenaar noemen, of weer zeggen dat het niets voorstelt, dus dat doe ik liever niet, maar het is echt zo..)
Voor mij is dat resultaat, het is een persoonlijk resultaat, en niet zo tastbaar, zeker niet als ik het op internet moet gaan uitleggen..maar het is hoop ik wel een beetje duidelijk op deze manier.
mij niet gezienquote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:14 schreef Lamon het volgende:
Ik vertel mijn levensverhaal, in een notedop, zonder remmingen en leugens, en wil wel eens zien of zoiets andere mensen ook uitnodigt om ook ECHT (zonder sociaal masker) te vertellen hoe hun leven eruit gezien heeft tot op heden
Jaloers kutkindquote:Op zondag 22 maart 2009 01:07 schreef elcastel het volgende:
[..]
Maar jij bent sowieso niet interessant om aan te horen zhe-devill. Nergens.
Nou ja, van je snelheid moet je het duidelijk niet hebben !quote:
Is dit gewoon ff afreageren(wat je in OP vermeldde) of vind je de wereld echt zo verrot? Denk je dat mensen zich bewust anders voordoen dan ze zijn?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 22:12 schreef Lamon het volgende:
[..]
Niemand is eerlijk, zelfs vrienden niet, ze hebben allemaal hun verrotte hebberige, ijdele en sociaal geaccepteerde verrotte agenda.....
Ik wou af en toe wel eens dat ik in karma geloofde...
..en ik wilde dat je nooit gepost had. Allebei pech dus.quote:Op maandag 6 april 2009 23:25 schreef VonHinten het volgende:
Wow OP is echt een gevaarlijk experiment. Ik wou dat ik niet geklikt had.
Dat gevoel heb ik juist helemaal niet. Op internet zijn mensen vaak veel eerlijker dan in het echt. Op internet geven mensen gewoon toe dat ze zich rot voelen over iets, in het echt zegt iedereen altijd dat het goed gaat, om maar wat te noemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:18 schreef Lamon het volgende:
[..]
...omdat mensen zich op internet als jonge helden en heldinnen aan het profileren zijn. En liegen dat ze barsten. Zo ingewikkeld is het toch niet?![]()
Het tweede is iets wat je gevoel je ingeeft, dus begrijpelijk, geen oud zeer willen ophalen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:46 schreef Maeghan het volgende:
Ik ben zelf op zich wel eerlijk, voor zover het me toegestaan wordt. Het zit niet in me dingen achter te houden, maar er zijn dingen waarop heel negatief gereageerd wordt en die ik dus zowel irl als op internet niet snel zal zeggen. Dingen waarop anderen meteen reageren dat je iets zegt om interessant te doen, of beter te lijken, of juist medelijden te krijgen. Daarom zou ik nooit m'n hele verhaal hier neer zetten - nog afgezien van het feit dat ik al die teringzooi al genoeg overdacht heb en blij ben dat ik inmiddels kan leven zonder er steeds aan terug te hoeven denken.
Nee..quote:Op woensdag 8 april 2009 10:35 schreef Gootsteen het volgende:
En ondertussen liepen er 10 klanten weg ?
Het is geen oud zeer meer, ik ben er gewoon mee klaar. Ik ben iemand anders dan vroeger en zie geen reden meer om in het verleden te blijven hangen.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:24 schreef Lamon het volgende:
[..]
Het tweede is iets wat je gevoel je ingeeft, dus begrijpelijk, geen oud zeer willen ophalen.
In zekere zin heb je gelijk - maar op dit forum zitten genoeg mensen die wel oordelen vellen en eigenlijk helemaal niet geinteresseerd zijn. Er zijn dingen die ik eigenlijk nooit zeg, al m'n hele leven niet, omdat - ondanks dat ik het zelf beschouw als een normaal onderdeel van mezelf - andere mensen er voor mijn gevoel nogal raar op reageren of het gewoon niet (kunnen) begrijpen.quote:Het eerste ben ik het ZEER mee oneens, omdat je een verleden hebt ben je niet zielig of een aandachtstrekker, zeker niet als je dan de moeite kunt opbrengen om het verleden van een ander ook aan te willen horen, en daar ook geen oordeel over velt.
Het is gewoon een mes wat aan twee kanten moet snijden, en dan werkt het.
Zomaar bestaat dus wel.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:52 schreef Maeghan het volgende:
In zekere zin heb je gelijk - maar op dit forum zitten genoeg mensen die wel oordelen vellen en eigenlijk helemaal niet geinteresseerd zijn. Er zijn dingen die ik eigenlijk nooit zeg, al m'n hele leven niet, omdat - ondanks dat ik het zelf beschouw als een normaal onderdeel van mezelf - andere mensen er voor mijn gevoel nogal raar op reageren of het gewoon niet (kunnen) begrijpen.
En waarom zou je 'zomaar' je verhaal vertellen? Ik vertel dingen wanneer ze van toepassing zijn, niet zomaar. Zomaar bestaat niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |