Dat beeld viel me bij de HP ook meteen op inderdaad, ziet er gewoon zeer goed uit. Maar het beeld van de Samsung is ook zeker niet slecht. Daarom was ik in eerste instantie ook geneigd om de HP te nemen, maar toch blijven die 24 inches van Samsung aan met trekken...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:16 schreef Bill_E het volgende:
Vergeet niet dat de resolutie ook door je grafische kaart aangeleverd moet kunnen worden. En zeker bij game geld hoe hoger de resolutie hoe zwaarder je systeem moet zijn.
Die hp die jij vermeld verkopen wij ook wel eens voor cctv doeleinde. Erg mooi scherm kan ik je melden. De eerste keer dat ik hem zag staan in onze test ruimte sprong hij er meteen uit met de juiste kleurweergaven en perfecte kijk hoek.
Technisch gezien ben ik wel fan van samsung allen zijn ze steeds meer hun kleurweergaven aan het verkloten. het scherm hierboven heb ik nog nooit gezien echter.
Da vind ik ookquote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:22 schreef lawlhalla het volgende:
.
(wel wat persoonlijke inbreng : ik vind de samsung mooier)
ik heb een usb hub op mijn toetsenbordquote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:27 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Da vind ik ookalleen die usb hub van die hp is wel verdomt handig. Dat heeft mijn huidige scherm, ( 19" crt compaq ) ook en gebruik ik heel veel voor usb stick. Tevens gebruiken we op het werk de hub voor aansluiting van muis en toetsenbord omdat de pc's daar netjes weg gebouwd zijn in kasten.
zo'n usb hub is inderdaad verdomt handig. ik heb zelf thuis een usb hub met eigen voeding onder mijn monitor liggen, is gewoon makkelijk en dan heb je ook niets voor je computer uitsteken waar je tegenaan kan lopen.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:27 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Da vind ik ookalleen die usb hub van die hp is wel verdomt handig. Dat heeft mijn huidige scherm, ( 19" crt compaq ) ook en gebruik ik heel veel voor usb stick. Tevens gebruiken we op het werk de hub voor aansluiting van muis en toetsenbord omdat de pc's daar netjes weg gebouwd zijn in kasten.
En op welke specs let je dan specifiek?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:23 schreef Megumi het volgende:
Samsung zou ik nemen als ik de specs zo lees.
Heb je hem via VGA aangesloten? Want via DVI hoeft ie in principe niets te kalibreren dacht ik...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:22 schreef lawlhalla het volgende:
Ik heb helaas geen kennis van het HP scherm.
Maar heb thuis de Samsung 2443BW staan.
Ik moet zeggen dat het een erg prettig schermpje is op 1 ding na, en dat zijn de touchscreen achtige knopjes.
Wat op het begin heel handig leek is soms in het donker nogal vervelend aangezien ik soms de Auto knop indruk die je scherm gaat 'calibreren' in plaats van de uitknop die er recht naast zit. verder maakt het geen zak uit want hij komt toch weer op de goede settings uit (bij mij) maar je hebt wel altijd even zo'n DOH! momentje.
Dat dacht ik inderdaad ook, dat dat niets uitmaakt.quote:De resolutie maakt denk ik niet zoveel uit, ik gebuik meestal 2/3e voor firefox en de rest voor een hoop xfire venstertjes of een word document o.i.d, verder is het wel enorm handig in photoshop die hogere resolutie, maar daar heb jij zelf dus niets aan.
Verder merk je volgens mij ook niet zoveel van de 3ms tegenover de 5ms.
Voor die 30 euro ga ik ook niet moeilijk doenquote:En de HP is iets goedkoper http://tweakers.net/pricewatch/219358/hp-pavilion-w2228h.html tegen http://tweakers.net/price(...)ncmaster-2443bw.html
Oke, bedanktquote:Ik denk dus eigenlijk dat de HP het meest geschikt is voor je.
Ik nietquote:(wel wat persoonlijke inbreng : ik vind de samsung mooier)
Dat doe ik sowiesoquote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:55 schreef mschol het volgende:
als je monitor aansluit via DVI zal hij niet calibreren, dus lawlhalla: sluit em aan via DVI
ok bedankt, dat zal ik eens kijken.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:55 schreef mschol het volgende:
als je monitor aansluit via DVI zal hij niet calibreren, dus lawlhalla: sluit em aan via DVI
Fanboy of kun je het ook nog onderbouwenquote:
Hoogte verstelbaar was voor mij een vereiste, dus beide schermen hebben datquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:28 schreef maduropa het volgende:
Is die Samsung ook in hoogte te verstellen zoals de HP dat al lijkt te zijn?
De HP moet je niet nemen als het scherm vlak langs een raam of een sterke lichtbron staat, bij dat glanzend heb je dan wel een heel mooi contrast, maar het reflecteert als de pest.
Hmmm, ik gebruik hier op mijn werk ook een HP, al mijn collego's overigens. Bevalt me prima en van uitval hebben we geen lastquote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:20 schreef mschol het volgende:
persoonlijk zou ik voor samsung monitor gaan omdat ik er zelf 1 heb staan (19") die het al jaren doet, m'n broer er 1 heeft die het ook al minimaal 5 jaar doet.
en de compaq/HP's @ werk die lijken te sterven met bosjes
Ja, want cijfers zeggen alles, vooral bij monitoren...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:27 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Samsung
Verder zou ik eens op hardware.info kijken daar kun je veel modellen met elkaar vergelijken. Puur cijfertjes kijken max contrast responsetijd enz. En daar komt samsung vaak als het beste uit.
Cijfers zijn feitelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:32 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja, want cijfers zeggen alles, vooral bij monitoren...
Vooral die supergeloofwaardige contrastratio's van 10.000:1quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:36 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Cijfers zijn feitelijk.
Heb je al eens op hardware.info gekeken? Blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:37 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Vooral die supergeloofwaardige contrastratio's van 10.000:1
your kidding right?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:36 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Cijfers zijn feitelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |