quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:39 schreef Sparretje het volgende:Ik kan helaas niet meer naar een kazerne om daar informatie te krijgen want dan haal ik het niet voor augustus wanneer ik op wil beginnen.
Geef je gewoon op voor een
Infodag van de KMA en geef tijdens het gesprek aan dat je van plan bent te gaan op die dag, maar dat je het niet meer redde voor het gesprek.
quote:
Hoe zwaar weegt je cijferlijst bij het aanemen van mensen?
Ze kijken wel of je je examens zal gaan halen, en stellen kritische vragen als je bijvoorbeeld een 5 staat voor wiskunde als je NT hebt gekozen: hoe komt dat? wat ga je eraan doen? hoe denk je dat hier te gaan doen? Ligt er ook aan welke bachelor je hebt gekozen, als je voor een vak dat je nodig hebt voor je bachelor onvoldoende staat, dan gaan ze daar wel effe op in. Overtuigingskracht is het toverwoord
quote:
Weet iemand toevallig of er nog voldoende plekken zijn op de KMA voor de functie KL officier, infantrie?
Als er niet voldoende plekken waren dan zouden ze je niet laten komen, want de keuring is een jaar geldig en de opleiding start volgens mij maar 1x per jaar
quote:
Vragen ze gericht over Afganistan?
Ja, of in ieder geval naar de risico's die aan het vak zitten, dus of je bereid bent uitgezonden te worden.
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:37 schreef Sparretje het volgende:Weet iemand dan wat die werkzaamheden precies zijn want ik kan dat eigenlijk niet ergens echt vinden.
Ik weet dat je sportschema voor je peleton moet optstellen en dat je het trainen overlaat aan je onderofficieren. Daarnaast moet je mensen die vrij willen afhandelen. Oefeningen voorbereiden en regelen voor je peleton. Betekend dit dat je peleton meld wat ze gaan doen en je dan je onderofficieren de rest laat uitvoeren? Dit is in elk geval het beeld wat ik zover heb van een peltons commandant.
Vast wel, maar ik niet, aangezien ik niet veel met de landmacht heb
quote:
En wat leer je nou precies tijdens de studie militaire wetenschappen? (iemand)
Internationale betrekkingen?
Hoe de navo werkt?
Je doet geen studie "militaire wetenschappen", je volgt (als je ten minste de goede vooropleiding (=VWO) hebt) militair wetenschappelijk onderwijs. Daarvoor moet je kiezen uit een aantal bachelors (afhankelijk van je functie, bijvoorbeeld als je voor de technische dienst gaat, is Militaire Systemen & Technologie je enige keus.) Dit zal wel vermeld staan in een brochure die je waarschijnlijk wel gekregen hebt en dit heb je ook aan moeten geven toen je solliciteerde

Zie ook
www.nlda.nlquote:
Wat heeft deze exra studie, wat de korte officiers opleiding niet heeft?
Dat MWO. Ze weten dat je academisch denkniveau hebt (of dat proberen ze iig door de studies te laten accrediteren, dus dat ze erkend worden als universitaire bachelor) en dit maakt het makkelijker te groeien in je carrière (als je ten minste ook de juiste instelling hebt). Ik geloof dat mensen die KOO doen, maximaal tot een bepaalde rang kunnen komen, terwijl de MWO'ers bij wijze van CDS kunnen worden