abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 mei 2009 @ 13:02:46 #151
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_69084513
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:50 schreef Terpentin07 het volgende:
Damn wat was dat een vette afsluiter.Daar heeft Ruby mij wel goed misleidt.Maar wat ik niet zo snap.Hoe kan een demon een seal zijn? Lilith dus.
Waarom zou dat niet kunnen? Lucifer is ooit gevangen gezet en dan is het wel ironisch dat een van de zegels om hem te moeten bevrijden uiteindelijk zijn eerste schepping is.
De grote baas heeft ook zijn humor.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 13:35:02 #152
251119 Rainesz
flets outz
pi_69085284
quote:
Op Donderdag 07 mei 2009 10:08 schreef Vanhorn het volgende:
When Ruby tells Sam that Lilith was the first human to be turned demon (and therefore the only one that could break the last seal), did anyone else feel she was totally playing him? I get the feeling that Sam is supposed to be the first human to turn demon and therefore break the seal. Hopefully something will stop him from going all the way (because I don't know how you come back from fully turning demon) but I think it's him, not Lilith. My poor boys. Kripke, you'd better fix them!

Misschien daarom
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:16:11 #153
244901 dutch-treat
Try If You Like
pi_69087528
Toffe aflevering

Ik was niet zo verbaasd over Ruby's actie en over het feit dat Liliths dood het laatste zegel was, het zegel dat door Sam gebroken werd zoals Dean het eerste brak; wat me wel verbaasde was het feit dat de Engelen dus nooit van plan waren om de Apocalyps te stoppen, maar dat ze alleen Lucifer uit de weg willen hebben zodat ze zelf dingen in de hand kunnen houden.

Was ook aangenaam verrast door de twist dat Sam dus nooit echt kon doen wat hij deed door het demonenbloed ("It was never the blood" ), maar dat het constant de 'power of suggestion' was.

Ik vond Chuck ook weer een geweldige toevoeging; heb je net het einde der tijden voorspeld en besluit je wat hoeren in te huren, worden je plannen wreed verstoord door je eigen hoofdpersonen die je verhaal proberen te herschrijven
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:50 schreef Terpentin07 het volgende:
Damn wat was dat een vette afsluiter.Daar heeft Ruby mij wel goed misleidt.Maar wat ik niet zo snap.Hoe kan een demon een seal zijn? Lilith dus.
Liliths dood is naar mijn idee net zo plausibel als het bloedvergieten in de Hel door een rechtschapen mens, of elk van de andere zegels die we dit seizoen hebben gezien.
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:55 schreef Rainesz het volgende:
"God?..God,moved out" zoiets toch...
Denk dat ze Lucifer moeten verslaan,en God moeten bevrijden ofzoiets.

Ik weet het slaat nergens op,maar zoiets verwacht ik wel...
"God has left the building"

En mijn ideeën zijn net zo vergezocht waarschijnlijk, maar toen Zachariah Dean vertelde dat hij Lucifer moet tegenhouden lieten ze alweer een schilderij zien van de Aartsengel Michaël die Lucifer neerslaat (net als in 2x13 'Houses of the Holy'), dat bevestigde weer het vermoeden/idee dat ik al een tijd heb dat er een connectie is tussen Dean & Michaël en Sam & Lucifer. Met name Sam/Lucifer is iets was nog steeds goed mogelijk is; in het begin van 4x22 vertelt Lucifer aan Azazel dat 'ie een speciaal kind moet vinden en dat "kind" is nu precies daar op het moment dat Lucifer herrijst *bites nails*. En we hebben totaal geen idee wat er is gebeurt tussen Cas, Chuck en een ( ) Aartsengel.
Live your life each day, Meet the tides my friend
We're all nomads forever on our way
A journey to the end
pi_69096691
dutch-treat, wat bedoel je met "It was never the blood". Dat heb ik volgens mij gemist. Please explain
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 16 mei 2009 @ 23:17:58 #155
251119 Rainesz
flets outz
pi_69102469
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 21:00 schreef Richardfun het volgende:
dutch-treat, wat bedoel je met "It was never the blood". Dat heb ik volgens mij gemist. Please explain
Sam vroeg waarom Ruby hem constant haar demonen bloed gaf!
waarop Ruby zei het is niet het bloed,wat je tot dit heeft gebracht.
Het was altijd al in je
  zondag 17 mei 2009 @ 00:57:37 #156
244901 dutch-treat
Try If You Like
pi_69106173
Mijn quote was uit m'n hoofd. Het stuk wat ik bedoelde is dit (nadat Sam Lilith heeft gedood):

Sam: "The blood. You poisoned me!"
Ruby: "No, it wasn't the blood, it was you and your choices. I just gave you the options and you chose the right path...every time. You didn't need the feather to fly, you had it in you the whole time, Dumbo."

Dus Sams demonenogen, zijn kracht om alle lage demonen, maar ook Alistair en Lilith te vermoorden was iets wat 'ie altijd al kon, hij moest er alleen in geloven en Deans dood en Ruby's leugens maakte dat hij wilde en geloofde dat het bloed hem die kracht gaf.

[ Bericht 0% gewijzigd door dutch-treat op 17-05-2009 01:23:59 ]
A journey to the end
pi_69111052
Hele matige aflevering, de seizoensfinale. Dat hele gedoe met die kerk van 1972 was eigenlijk onnodig. Tempo lag ontzettend laag, tot de laatste 7-8 minuten (toen was het tempo té hoog).
En wat is nu het nettoresultaat na aflevering 22?

1. Sam & Dean staan weer naast elkaar zoals ieder seizoen ongeveer.
2. Geen Ruby, geen Lillith en andere personages meer.

Een beetje een makkelijke manier om de serie te ontdoen van veel karakters (complexiteit) zodat de broers zij aan zij kunnen vechten tegen Lucifer (die gewoon in het lichaam van een man zal gaan zitten). De jacht op Yellow eye, de jacht op Lillith, hopelijk niet te veel herhaling in seizoen 5.

Dat het lichaam van Sam bestemd is als lichaam voor Lucifer geloof ik niet meer in. Dan zou de Cliffhanger waarschijnlijk eentje zijn geweest waarin Sam zijn ogen open doet, zijn ogen een andere kleur hebben en dat als afsluiting zijn gebruikt. Dat zou nog wel steeds het beste zijn, dat Dean uiteindelijk Sam moet doden aan het einde van seizoen 5. Hoe moet je anders een serie stoppen?
  zondag 17 mei 2009 @ 11:33:44 #158
244901 dutch-treat
Try If You Like
pi_69112306
quote:
Op zondag 17 mei 2009 10:35 schreef Fuguu het volgende:
Hele matige aflevering, de seizoensfinale. Dat hele gedoe met die kerk van 1972 was eigenlijk onnodig.
Wel we weten nu in ieder geval dat Lucifer degene was die Azazel op pad stuurde om een speciaal kind te zoeken een jaar voordat Azazel in contact komt met Mary Campbell en John Winchester.
quote:
En wat is nu het nettoresultaat na aflevering 22?
Mmmm, de Apocalyps
quote:
2. Geen Ruby, geen Lillith en andere personages meer.
...
Een beetje een makkelijke manier om de serie te ontdoen van veel karakters (complexiteit)
...
De jacht op Yellow eye, de jacht op Lillith, hopelijk niet te veel herhaling in seizoen 5.
We hebben nu Castiel, Zachariah, Chuck, Lucifer en er komen ongetwijfeld nog meer karakters bij.

De rol van Ruby en Lilith leek me wel uitgespeeld, maar inderdaad nog een seizoen achter iets of iemand aanhollen lijkt me wat uitgekauwd.
SPOILER: Castiel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Dat het lichaam van Sam bestemd is als lichaam voor Lucifer geloof ik niet meer in.
Ik sluit het nog steeds niet uit; tenslotte is Sam daar waar Lucifer nu is. Maar het kan ook heel goed dat we in het 5e seizoen Dean en Sam (+ anderen) op de vlucht zien om te ontkomen aan de lotsbestemming die respectievelijk de Engelen en de Demonen voor ze in gedachten hebben.
quote:
Hoe moet je anders een serie stoppen?

[ Bericht 2% gewijzigd door dutch-treat op 17-05-2009 11:55:50 ]
A journey to the end
  zondag 17 mei 2009 @ 11:54:26 #159
244901 dutch-treat
Try If You Like
pi_69112761
Sorry dubbel
A journey to the end
pi_69117652
Erg goeie afsluiter van het seizoen als je het mij vraagt. Ik kijk uit naar het volgende Aankomend seizoen is 100% zeker de laatste?
I am the Milkman! My milk is delicious!
pi_69135211
dat had ik eigenlijk ook nog niet gehoord, dat het volgende seizoen het laatste zou worden

vond het wel een vette finale. Er zaten wel heel wat plottwists in. ben erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_69142001
En toch vond ik de cliffhanger van seizoen 1 nog steeds het best...

Verder blijft "Carry On Wayward Son" van Kansas een vette plaat.
quote:
Carry on my wayward son,
For there'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Now don't you cry no more
pi_69142374
quote:
Op maandag 18 mei 2009 09:41 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

toevallig heb ik m gisteren gedownload omdat ik hem weer hoorde in deze aflevering idd vette plaat, hoe oud ie ook al is
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_69143169
quote:
Op zondag 17 mei 2009 14:40 schreef Frankii het volgende:
Erg goeie afsluiter van het seizoen als je het mij vraagt. Ik kijk uit naar het volgende Aankomend seizoen is 100% zeker de laatste?
Dit was het laatste wat ik erover gelezen heb:

Supernatural: The Stars and Creator Want It to End? No Season Six?
pi_69155277
quote:
Op maandag 18 mei 2009 09:41 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Dat nummer geeft me echt het supernatural gevoel als ik 'm luister.
Vind de intro ook gewoon zo vet klinken.

Dean die Castiel een knal geeft
pi_69155578
Toen ik de aflevering voor het eerst opstarte dacht ik even dat ik de verkeerde had gedownload. Ze hebben dat nummer al vaker gebruikt. Maar het klopt inderdaad wel. Dat nummer ís gewoon supernatural.
  maandag 18 mei 2009 @ 19:45:31 #167
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_69161437
Ik hoop eigenlijk wel dat het laatste seizoen het laatste is. Op een gegeven moment is de koek op en je kunt het verhaal niet steeds groter maken.
Nog één seizoen om alles af te sluiten. Ik kijk er naar uit.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 14:53:56 #168
244901 dutch-treat
Try If You Like
pi_69189826
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:45 schreef Chuphinh het volgende:
Ze hebben dat nummer al vaker gebruikt. Maar het klopt inderdaad wel. Dat nummer ís gewoon supernatural.
Ze hadden dat nummer al 3 x eerder gebruikt. Het zit telkens in een aflevering aan het einde van elk seizoen
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:45 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik hoop eigenlijk wel dat het laatste seizoen het laatste is. Op een gegeven moment is de koek op en je kunt het verhaal niet steeds groter maken.
Nog één seizoen om alles af te sluiten. Ik kijk er naar uit.
Eens! Hoe zeer ik ook van deze serie hou, ik denk dat dit vijfde seizoen een geweldig seizoen wordt om alles af te ronden, maar daarna kan het alleen maar 'downhill' gaan

En het liefst eindigen met een mooie en/of dramatische laatste scene met daaronder het eerder besproken, geweldige "Carry On Wayward Son"
A journey to the end
pi_69189928
nr is wel vaker dan 3x gebruikt volgens mij...alleen in s1 al..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 19 mei 2009 @ 15:20:25 #170
244901 dutch-treat
Try If You Like
pi_69190638
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 14:56 schreef Tim86 het volgende:
nr is wel vaker dan 3x gebruikt volgens mij...alleen in s1 al..
Ja 3x eerder plus de meest recente is totaal 4 x (dus 1x per seizoen), maar het heeft wel in een groot aantal promos ed gezeten.

Van Wiki:
" "Carry On Wayward Son" has been used to promote the The CW Television Network television show Supernatural, and was used in the opening moments of "Salvation" (Season 1, Episode 21), "All Hell Breaks Loose, Part 2" (Season 2, Episode 22), "No Rest For the Wicked" (Season 3, Episode 16), and "Lucifer Rising" (Season 4, Episode 22) when they recap the story so far. Fans commonly link the show to the song now, due to its use and lyrics (The lead characters are from Kansas, and are, in a way, "Wayward Sons"). The song is used to recap the show on each seasons' finale."
A journey to the end
  donderdag 21 mei 2009 @ 16:02:29 #171
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_69262901
Zonder het topic te lezen vanwege mogelijk spoilers (ik volg het op TV); hoe kijken jullie deze afleveringen..? Leven jullie in de states, of hebben jullie dvd boxen over laten komen, of gewoon de afleveringen gedownload? (zag op usenet seizoen 4 voorbij komen.. )
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_69263060
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 16:02 schreef neo2000 het volgende:
Zonder het topic te lezen vanwege mogelijk spoilers (ik volg het op TV); hoe kijken jullie deze afleveringen..? Leven jullie in de states, of hebben jullie dvd boxen over laten komen, of gewoon de afleveringen gedownload? (zag op usenet seizoen 4 voorbij komen.. )
Gewoon downloaden zal het antwoord van 95% hier zijn.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  donderdag 21 mei 2009 @ 16:12:23 #173
251119 Rainesz
flets outz
pi_69263136
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 16:02 schreef neo2000 het volgende:
Denk dat de meeste het indd downloaden!
Is het makkelijkste...
Ik zelf download ze ook,en dan vooral de HD 720p versies!!
  donderdag 21 mei 2009 @ 16:22:59 #174
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_69263490
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 16:12 schreef Rainesz het volgende:

[..]

Denk dat de meeste het indd downloaden!
Is het makkelijkste...
Ik zelf download ze ook,en dan vooral de HD 720p versies!!
HD kwaliteit is top!
Kijken of seizoen 3 nog te vinden is dan.. Thanks all..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_69263531
Ik heb ze ook allemaal op dvd trouwens, must have
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')