quote:
Plus het feit dat ze in
Cousin Oliver's Diner zaten

Dat was nog eens een extra hint van Kripke & Co. dat ze echt niet van plan waren dit karakter langer dan nodig in de serie te houden.
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 18:04 schreef Terpentin07 het volgende:Was wel okay deze aflevering.Maar ligt het aan mij of wordt Supernatural steeds bloederiger? Niet dat het mij stoort maar de gore neemt wel toe.
Ik heb toevallig (of niet zo toevallig

) de afgelopen twee weken weer wat afleveringen van seizoen 1 en 2 zitten kijken, maar daar komen toch ook wel heel wat 'gore' voorbij.
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 12:09 schreef athlonkmf het volgende:allemaal leuk en aardig, maar het blijft maar een filler ep. Deze had net zo goed in vorige seizoenen ge-aried kunnen worden.
En wat dan nog? Hoewel de meesten het hele Apocalyps verhaal en de 'Angels vs. Demons' geweldig vinden, zijn er ook nog steeds zeer veel mensen die genieten van af en toe een 'Monster of the Week' aflevering.
En zoals
wolfrolf al zei, het was een goede verdieping van de karakters. Dean die in eerste instantie zwaar 'pissed' is over John en hoe deze Adam blijkbaar wel een "normaal" leven gunde, maar toch in de loop van de aflevering meer en meer inziet waarom John die beslissing genomen heeft en zelfs zover gaat dat hij Sam probeert tegen te houden als die Adam het vak wil leren.
Bovendien was de parallel tussen de 'ghouls' en Sam ook erg interessant; hun queeste om wraak te nemen op degene (John) die hun ouderfiguur vermoordde maakte hen pas echt kwaadaardig, net zoals Sam zijn queeste om wraak te nemen op degene (Lilith) die zijn ouderfiguur (Dean) naar de hel stuurde hem pas echt tot actie dwong en hem de realiteit uit het oog laat verliezen.
Vergeet ook niet de opmerking van de 'ghouls' "You are what you eat" en het feit dat we wel zeer duidelijk te zien kregen hoeveel bloed Sam verloor (dat moet toch weer aangevuld worden); volgens mij toch ook een heldere verwijzing naar het grotere verhaal.
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 14:08 schreef Tim86 het volgende:Enige minpunt vond ik dat dit totaal niet bij het karakter van die pa aansloot met die verjaardagen waar hij bij hem ineens WEL bij was enzo, maar terwijl ik dit typ realiseer ik me dat deel waarschijnlijk gewoon gelogen was door die goul
Juist wel. Blijkbaar besefte hij (te laat) dat hij het leven van Dean en Sam al goed verknoeid had door ze mee te sleuren in zijn zoektocht naar de YED, maar bij Adam (die hij pas leerde kennen toen 'ie 12 was) kreeg hij een kans om het "goed" te doen. Hoewel John niet eens in de aflevering zat, was hij er toch een groot onderdeel van.
Promo 4x20 (SPOILERS!)[ Bericht 6% gewijzigd door dutch-treat op 25-04-2009 14:34:08 ]