abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67258643
Bij de Blokker verkopen ze (soms) muizenvallen van kunststof. Die zijn handiger in gebruik, want je vinger klapt er niet zo snel tussen als je ze klaarzet (:@), je kunt de gevangen muis er makkelijk uitkieperen en ze zijn honderd keren te gebruiken. In tegenstelling tot zo'n lullig houten valletje dus, onhandig om klaar te zetten, de muis eruit peuteren is ook geen pretje. Oh en toen een muis door de val uit elkaar gespleten was, inclusief bloedbad, heb ik de houten val maar gelijk met de muis weggegooid.

Zoiets moet je hebben dus:

En deze kunnen ook, kosten geen drol, maar hebben dus bovengenoemde nadelen:

Ga geen gif gebruiken, want dan ligt er straks ergens een dode muis te rotten en dat stinkt echt vreselijk. Het lijkje is natuurlijk niet te vinden en pas na een week is de stank weg. [/ervaring]

Disclaimer: ik woon in het bos, het stikt hier van de muizen in huis. Gelukkig komen ze niet verder dan de hal.
Eeuwig vijfentwintig
  zaterdag 21 maart 2009 @ 13:33:36 #27
173440 Jas_Verstoppen
Positive drinking
pi_67267154
Muizenlijm op een plankje, stukje koek oid in het midden. Niet de meest vriendelijke manier maar de valletjes werken soms niet en van die roze korrels groeiden ze bij ons alleen maar.
Er zit een haar in mijn glas
pi_67268273
Die houten vallen kosten geen drol dus die zou ik gewoon met muis en al weggooien. Voor die paar centen ga je toch niet aan een muizenlijk lopen peuteren?
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:47:37 #29
208890 June.
Seriously?
pi_67268839
Die kunststofvallen werken echt voor geen meter, toen wij een muis hadden kon die gewoon de kaas er vanaf vreten zonder in de val te lopen..
Shine bright like a diamond.
pi_67268897
Dat paarse spul werkt prima, als er maar echt helemaal niets anders te eten is voor zo'n beest. En het duurt wel langer dan 3 dagen, geloof dat het bij mij thuis 2 weken duurde voordat hij dood was. Vermoeden dat het beest al kleintjes had.

Oh en een kat nemen + gif neerzetten is niet aan te raden. De kat zou maar honger krijgen ´s nachts en muizen lusten ook kattenvoer.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_67274359
Zelf vangen. Met de hand. Heeft mij ooit een hele nacht gekost maar toen had ik 'm wel!
pi_67315790
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 23:10 schreef lucky_m3 het volgende:
Gewoon jouw kamer dicht purren
Geen eten op jou kamer laten, of alles in metalen bussen opbergen
dan ben jij er vanaf
Het werkt alleen minder als je hele huis dit gaat doen
Alles dicht purren/kitten etc is dwijlen met de kraan open bij mij in huis. Een muis zou zo onder de deur door kunnen kruipen. Al mijn eten is goed opgeborgen.
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:33 schreef Jas_Verstoppen het volgende:
Muizenlijm op een plankje, stukje koek oid in het midden. Niet de meest vriendelijke manier maar de valletjes werken soms niet en van die roze korrels groeiden ze bij ons alleen maar.
Niet de meest vriendelijke? Lijmplankjes zijn niet toegestaan in Nederland..
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 19:03 schreef dennisdotcom het volgende:
Zelf vangen. Met de hand. Heeft mij ooit een hele nacht gekost maar toen had ik 'm wel!
Nice, maar bij mij zal hij binnen 10sec in de muur verdwijnen denk ik...
pi_67326894
oldskool muizenval!

gif is leuk maar wat als t beest gaat liggen ontbinden op een plek waar je niet bij kan? lekker in de stank zitten? :S nee dankje
pi_67327477
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
oldskool muizenval!

gif is leuk maar wat als t beest gaat liggen ontbinden op een plek waar je niet bij kan? lekker in de stank zitten? :S nee dankje
Gif zorgt erjuist ook voor dat het beestje meteen indroogt: zodat het niet gaat stinken .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_67327788
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:01 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Gif zorgt erjuist ook voor dat het beestje meteen indroogt: zodat het niet gaat stinken .
Precies!

Zoals ook al vaker in dit topic en de OP geschreven staat
pi_67355770
Vannacht bleek dat het beest/de beesten nog steeds niet dood is/nog steeds niet dood zijn.

Vanmiddag ga ik muizenklemmen halen...
pi_67386940
De klem heeft zijn werk nog niet gedaan... Er zit pindakaas op, nog even geduld dus. Ik heb vannacht ook geen muis gehoord.

Ik twijfel ook een beetje over de val, er is best veel kracht nodig om hem af te laten gaan. Ik dacht dat zo'n ding bij het minste of geringste af zou gaan.

Deze is hem:

http://www.ongediertewinkel.nl/index.php?cat_id=378&prod_id=11&page=1

[ Bericht 17% gewijzigd door Goover op 25-03-2009 11:41:46 ]
pi_67387062
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:35 schreef Goover het volgende:
De klem heeft zijn werk nog niet gedaan... Er zit pindakaas op, nog even geduld dus. Ik heb vannacht ook geen muis gehoord.

Ik twijfel ook een beetje over de val, er is best veel kracht nodig om hem af te laten gaan. Ik dacht dat zo'n ding bij het minste of geringste af zou gaan.
Dan heb je hem of niet goed opgezet, of de verkeerde gekocht. Normaal zouden die dingen bij het minste of het geringste af moeten gaan. Ze zijn zelfs zo scherp afgesteld dat als je hem neerzet, dat hij al dicht kan vallen (ja, ik heb mijn hand er wel een tussengehad )
pi_67387148
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:39 schreef Sautor het volgende:

[..]

Dan heb je hem of niet goed opgezet, of de verkeerde gekocht. Normaal zouden die dingen bij het minste of het geringste af moeten gaan. Ze zijn zelfs zo scherp afgesteld dat als je hem neerzet, dat hij al dicht kan vallen (ja, ik heb mijn hand er wel een tussengehad )
Ik heb hem zo scherp mogelijk gezet, echt op het randje... Misschien dat ik het valletje nog een beetje berwerk zodat hij sneller af gaat. Dat moet wel lukken door het stangetje dat de klem open houd een beetje te buigen.
pi_67389959
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:41 schreef Goover het volgende:

[..]

Ik heb hem zo scherp mogelijk gezet, echt op het randje... Misschien dat ik het valletje nog een beetje berwerk zodat hij sneller af gaat. Dat moet wel lukken door het stangetje dat de klem open houd een beetje te buigen.
Wij hebben van deze valletjes
.
Die gaan af als een idioot. Heb net weer een muisje in de vuilnisbak gegooid (die lag er al een tijdje, maar mijn huisgenootjes durfden hem niet op te pakken )
pi_67390047
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:08 schreef Sautor het volgende:

[..]

Wij hebben van deze valletjes
[ afbeelding ].
Die gaan af als een idioot. Heb net weer een muisje in de vuilnisbak gegooid (die lag er al een tijdje, maar mijn huisgenootjes durfden hem niet op te pakken )
Ja die ken ik ook, ik ging er vanuit dat de valletjes die ik nu heb (4 a ¤1,60 per stuk) ook wel goed zouden zijn...
pi_67392270
In principe wel, maar omdat het lok gedeelte schuin staat, zal het klemmetje inderdaad een grotere kracht nodig hebben om los te komen. Kan je dat gedeelte niet naar beneden klappen dan? Zal het wat makkelijker gaan
pi_67393085
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:14 schreef Sautor het volgende:
In principe wel, maar omdat het lok gedeelte schuin staat, zal het klemmetje inderdaad een grotere kracht nodig hebben om los te komen. Kan je dat gedeelte niet naar beneden klappen dan? Zal het wat makkelijker gaan
Naar beneden klappen? Dan klapt de hele val dicht...
pi_67394277
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:43 schreef Goover het volgende:

[..]

Naar beneden klappen? Dan klapt de hele val dicht...
En dan je staafje op de een of andere manier verlengen
pi_67398196
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:14 schreef Sautor het volgende:

[..]

En dan je staafje op de een of andere manier verlengen
Als hij scherp genoeg staat hoeft het niet omlaag, ik pruts wel wat vanavond...
pi_67399968
Wat is nou het probleem om even een muisvriendelijkere val te kopen? Die werken prima en je moet hem daarna alleen even buiten zetten, maar het beestje leeft nog wel gewoon en heeft tenminste geen walgelijke verwondingen overgehouden aan zo'n houten val ('t gaat ook nog wel eens mis...) en loopt ook niet te creëperen door gif. (vergiftiging schijnt best wel een klote manier van dood gaan te zijn...).
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:35:47 #47
167052 marjo84
Heerschenderwijs goed bezig.
pi_67406664
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:34 schreef Candaasje het volgende:
Wat is nou het probleem om even een muisvriendelijkere val te kopen? Die werken prima en je moet hem daarna alleen even buiten zetten, maar het beestje leeft nog wel gewoon en heeft tenminste geen walgelijke verwondingen overgehouden aan zo'n houten val ('t gaat ook nog wel eens mis...) en loopt ook niet te creëperen door gif. (vergiftiging schijnt best wel een klote manier van dood gaan te zijn...).
Op een gegeven moment wordt het een principekwestie
Really??
'Ik ben NIET dwars!.'
pi_67406719
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:35 schreef marjo84 het volgende:

[..]

Vooral als ie in je piano zit
pi_67407674
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:35 schreef marjo84 het volgende:

[..]

Precies, en de 'muisvriendelijke' vallen schijnen ook niet zo vriendelijk te zijn!
pi_67408811
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:34 schreef Candaasje het volgende:
Ik had ook een paar van die huisgenootjes "die vallen zijn zielig" en meer van dat gezeik. Op hun kosten 2 muisvriendelijke vallen gekocht, die ook neergezet tezamen met 3 ouderwetse vallen. Ik had 5 muizen in 3 dagen in de klapvallen en die muisvriendelijke dingen hadden dus absoluut geen succes.
A mind with a heart of it's own
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')