abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:28:49 #1
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_67222007
Ziehier een uittreksel uit een boek van een Katholieke huishoudschool, gepubliceerd in 1960. Het lijkt een hele lap tekst, maar lezen (voor mannen geldt: laten lezen) loont!
quote:
Zorg ervoor dat het avondeten klaar is
Maak alles klaar op voorhand, de avond voordien als het nodig is, zodat een heerlijke maaltijd op hem wacht als uw echtgenoot terugkomt van zijn werk. Het is een manier om hem te laten weten dat u aan hem denkt en dat u zich bekommert om zijn noden. De meeste mannen hebben honger als ze thuiskomen en het vooruitzicht van een goede maaltijd (vooral zijn favoriete gerecht) maakt deel uit van de noodzakelijke warmte van het onthaal.

Wees klaar
Neem vijftien minuten om te rusten zodat u ontspannen bent als hij thuiskomt. Werk uw schmink bij, doe een lint in uw haren en wees fris en innemend. Hij heeft de dag doorgebracht in gezelschap van mensen die zwaar belast zijn met zorgen en werk. Wees opgewekt en interessanter dan de laatstgenoemden. Zijn zware dag moet opgevrolijkt worden en het behoort tot uw taken om daarvoor te zorgen op een of andere manier.

Ruim de wanorde op
Maak een laatste ronde in de belangrijkste kamers van het huis, net voordat uw echtgenoot thuiskomt. Ruim de schoolboeken op, het speelgoed, papieren, enz. en ga vervolgens met een stofdoek over de tafels.

Tijdens de koudste maanden van het jaar
U moet zorgen voor de kachel en het vuur aansteken opdat hij zich kan verwarmen en ontspannen. Uw echtgenoot moet het gevoel hebben dat hij in een rustige en ordentelijke haven aanmeert en dat zal u ook gelukkig maken. Uiteindelijk zal het waken over zijn comfort u een enorme persoonlijke voldoening schenken.

Herleid alle lawaai tot een minimum
Wanneer hij thuiskomt, vermijd dan alle lawaai van wasmachine, droogkast of stofzuiger. Probeer de kinderen tot kalmte te manen. Wees gelukkig hem te zien. Onthaal hem met een warme glimlach en toon hem uw oprechte verlangen om hem te behagen.

Luister naar hem
Het zou kunnen dat u een dozijn belangrijke dingen aan hem te vertellen hebt maar zijn thuiskomst is daar niet het geschikte ogenblik voor. Laat hem eerst spreken, denk eraan dat zijn gespreksonderwerpen veel belangrijker zijn dan de uwe. Zorg ervoor dat de avond hem toebehoort.

Beklaag u er nooit over als hij laat thuiskomt
of als hij uit gaat eten of naar andere plaatsen om zich te ontspannen zonder u. Integendeel, probeer ervoor te zorgen dat de huiselijke haard een oord van vrede, orde en rust is waar uw echtgenoot zijn lichaam en geest kan ontspannen.

Onthaal hem niet met uw klachten en uw problemen
Klaag niet als hij te laat thuiskomt voor het avondeten of zelfs niet wanneer hij heel de nacht wegblijft. Beschouw het als ondergeschikt aan wat hij tijdens de dag heeft moeten doorstaan. Onthaal hem zo hartelijk mogelijk. Stel hem voor zich in een comfortabele zetel te ontspannen of in de slaapkamer wat te gaan liggen. Maak een warme of koude drank voor hem klaar. Schud zijn hoofdkussen op en stel hem voor om zijn schoenen uit te doen. Spreek hem toe met een zachte, vredige en aangename stem. Stel hem geen vragen over wat hij gedaan heeft en stel nooit zijn oordeel of zijn integriteit in vraag. Vergeet niet dat hij de meester des huizes is en dat hij in die hoedanigheid steeds zijn wensen vervult op een juiste en eerlijke manier.

Wanneer hij gedaan heeft met eten, ruim dan de tafel af en doe snel de afwas
Als uw echtgenoot zijn hulp aanbiedt, weiger dan zijn aanbod omdat het risico bestaat dat hij zich verplicht zal voelen om dit in de toekomst weer te doen en na een lange werkdag heeft hij geen behoefte aan bijkomend werk.

Moedig uw echtgenoot aan om zich over te leveren aan zijn favoriete bezigheden en zich te wijden aan zijn interesses en toon uw belangstelling zonder evenwel de indruk te geven dat u zich opdringt op zijn domein. Als u zelf ook kleine bezigheden hebt, verveel hem dan niet door erover te praten want de interesses van de vrouwen zijn dikwijls te onbelangrijk in vergelijking met die van de mannen.

Aan het einde van de avond
Ruim het huis op zodat alles klaar is voor de volgende ochtend en denk eraan om zijn ontbijt op voorhand klaar te maken. Het ontbijt van uw echtgenoot is essentieel om op een positieve manier de confrontatie met de buitenwereld aan te gaan. Wanneer u zich dan beide in de slaapkamer terugtrekt, zorg er dan voor dat u zo snel mogelijk in het bed ligt.

Hoewel de vrouwelijke hygiëne van groot belang is
hoort het niet dat uw vermoeide echtgenoot moet aanschuiven om de badkamer te gebruiken zoals hij dat al moet doen om zijn trein te nemen. Laat u evenwel van uw beste kant zien als u gaat slapen. Probeer er innemend uit te zien zonder uitdagend te zijn. Als u gezichtscrème moet gebruiken of krulspelden wilt draaien, wacht dan tot hij slaapt want een dergelijke aanblik zou hem in de war kunnen brengen bij het inslapen.

Wat betreft de intieme betrekkingen met uw echtgenoot
Het is belangrijk dat u zich uw plechtige huwelijksbelofte herinnert en in het bijzonder uw verplichting hem te gehoorzamen. Als hij onmiddellijk wil gaan slapen, dan is het ook zo. Laat u hiervoor leiden door de verlangens van uw echtgenoot en oefen op geen enkele manier druk uit op hem om intieme betrekkingen te provoceren of te stimuleren.

Als uw echtgenoot de paring oppert
Aanvaard dan alles met nederigheid en houd u voor de geest dat het plezier van een man veel belangrijker is dan dat van een vrouw. Wanneer hij het orgasme bereikt is het vaak voldoende om een zacht gekerm te laten horen om hem aan te moedigen en hem te tonen welk genot u hebt mogen ervaren.

Als uw echtgenoot op een of andere manier minder gebruikelijke handelingen suggereert
Toon uzelf gehoorzaam en berustend maar laat uw eventueel gebrek aan enthousiasme blijken door te zwijgen. Het is mogelijk dat uw echtgenoot dan snel slaapt; herschik uw nachtkleding, verfris u en gebruik uw nachtcrème en de verzorgingsproducten voor uw haren.

Dan kan u de wekker instellen om de volgende ochtend korte tijd voor hem op te staan. Dat biedt u de mogelijkheid om voor hem de ochtendthee klaar te hebben zodra hij opstaat.
Die goeie ouwe tijd.

Bron.
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:32:21 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_67222164
Dat boekje heeft me moeder ook nog liggen
Dit is gewoon briljant:
quote:
Aanvaard dan alles met nederigheid en houd u voor de geest dat het plezier van een man veel belangrijker is dan dat van een vrouw. Wanneer hij het orgasme bereikt is het vaak voldoende om een zacht gekerm te laten horen om hem aan te moedigen en hem te tonen welk genot u hebt mogen ervaren.

Als uw echtgenoot op een of andere manier minder gebruikelijke handelingen suggereert
Toon uzelf gehoorzaam en berustend maar laat uw eventueel gebrek aan enthousiasme blijken door te zwijgen. Het is mogelijk dat uw echtgenoot dan snel slaapt; herschik uw nachtkleding, verfris u en gebruik uw nachtcrème en de verzorgingsproducten voor uw haren.
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:33:25 #3
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_67222218
Toen ik het woord "droogkast" las wist ik meteen dat het Belgisch was.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:34:28 #4
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_67222276
Ik ben wel fan van deze passage:
quote:
Als u gezichtscrème moet gebruiken of krulspelden wilt draaien, wacht dan tot hij slaapt want een dergelijke aanblik zou hem in de war kunnen brengen bij het inslapen.
pi_67222457
Ik kan me niet heugen dat een man ooit 'de paring heeft geopperd' richting mij.
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:38:49 #6
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_67222486
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:37 schreef Isegrim het volgende:
Ik kan me niet heugen dat een man ooit 'de paring heeft geopperd' richting mij.
Nou bij deze
pi_67222583
Ik vind het trouwens best vooruitstrevend dat in een katholiek huishoudboek uit 1960 gesproken worden over de paring en nota bene het orgasme.

'Zacht gekerm'.

.
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:42:08 #8
138448 PeZu
Suspended animation
pi_67222630
heeft iemand een rarretje
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_67222665
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:42 schreef PeZu het volgende:
heeft iemand een rarretje
Hmja ik wil ook het hele boek wel eens zien.

Helaas staat er niet eens een titel bij.
  Admin donderdag 19 maart 2009 @ 22:44:53 #10
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_67222758
1960? Seriously? Niet 1860?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:45:13 #11
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_67222773
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:41 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind het trouwens best vooruitstrevend dat in een katholiek huishoudboek uit 1960 gesproken worden over de paring en nota bene het orgasme.

'Zacht gekerm'.

.
Alleen over het orgasme van de man, natuurlijk.

Kreun.
pi_67222787
quote:
Als u zelf ook kleine bezigheden hebt, verveel hem dan niet door erover te praten want de interesses van de vrouwen zijn dikwijls te onbelangrijk in vergelijking met die van de mannen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_67222793
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Alleen over het orgasme van he man, natuurlijk.

Kreun.
Vrouwenorgasmes zijn een hoax.
pi_67222823
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Schat, mag ik je alsjeblieft vertellen over mijn borduurwerkje?
pi_67222858
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:44 schreef Breuls het volgende:
1960? Seriously? Niet 1860?
We hebben het wel over katholieken hè? Die mensen die anno 2009 naar Afrika gaan om te zeggen dat condooms slecht voor je zijn.
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:47:50 #16
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_67222894
Ik zal het boekje eens van me moeder lenen en inscannen. Is niet zo dik boekje ik denk 20 pagina's
  Admin donderdag 19 maart 2009 @ 22:48:37 #17
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_67222931
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:47 schreef Isegrim het volgende:

[..]

We hebben het wel over katholieken hè? Die mensen die anno 2009 naar Afrika gaan om te zeggen dat condooms slecht voor je zijn.
Mja. Okay, maar toch: de vrouw zo expliciet achter de man stellen is toch van ruim een eeuw geleden? Of ik heb ik de evolutie van de common sense (lees: emancipatie) een beetje verkeerd in mijn hoofd zitten?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_67222949
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:47 schreef Bill_E het volgende:
Ik zal het boekje eens van me moeder lenen en inscannen. Is niet zo dik boekje ik denk 20 pagina's
Oh ja, gráág!
pi_67222973
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:48 schreef Breuls het volgende:

[..]

Mja. Okay, maar toch: de vrouw zo expliciet achter de man stellen is toch van ruim een eeuw geleden? Of ik heb ik de evolutie van de common sense (lees: emancipatie) een beetje verkeerd in mijn hoofd zitten?
Ik denk dat anno 1960 dat nog flink tegenviel. Dat was nog net vóór de seksuele revolutie en de hippies natuurlijk.
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:55:32 #20
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_67223220
Dit soort boekjes zijn mede de oorzaak van de seksuele revolutie, lijkt me.
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:57:04 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67223287
Verdorie, wat moet het leven toen goed geweest zijn! En welke kerel heeft ons verraden door te gaan roepen dat vrouwen ook moesten gaan werken en vooral een grote bek opzetten als de man thuiskwam?
The End Times are wild
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:49:53 #22
230574 Koffz
Ik ben GEEN alcoholist
pi_67225470
ge-ni-aal
:)
pi_67225927
LDG had ooit een geschiedenisboek met dit soort normen en waarden door de eeuwen heen. Zit ze iets op te dreunen, roept dr moeder "nou dat vind ik nogsteeds hoor!"

Ging over de middeleeuwen
  vrijdag 20 maart 2009 @ 16:19:29 #24
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_67242790
"Als uw echtgenoot op een of andere manier minder gebruikelijke handelingen suggereert
Toon uzelf gehoorzaam en berustend maar laat uw eventueel gebrek aan enthousiasme blijken door te zwijgen. Het is mogelijk dat uw echtgenoot dan snel slaapt; herschik uw nachtkleding, verfris u en gebruik uw nachtcrème en de verzorgingsproducten voor uw haren."

Wat een prachtig stuk tekst, dit
Primum non nocere
pi_67242944
quote:
Wat een romantici, die katholieken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')