W'rom dan?quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:27 schreef Yozzz het volgende:
Als ze er al zijn, zijn het héél slechte eskimo's.
quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:35 schreef Lord_Cardigan het volgende:
ik ben er één, al noem ik mezelf liever een Inuit. Pm maar voor meer vragen
Ja, grappig, evenals de iglo.nl opmerkingquote:Op donderdag 19 maart 2009 18:51 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Omdat... Hier geen zeehondjes, walvissen en sneeuw/ijs zijn
Niet grappig bedoeld. Wat blijft er over van een eskimo / inuit als hij in Nederland in een normaal huis woont en zijn/haar voedsel koopt bij de supermarkt? Zelfde geldt bijvoorbeeld voor Indianen, wat blijft er over van de cultuur/gewoontes van Indianen als ze in een Westerse samenleving gaan wonen?quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:54 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Ja, grappig, evenals de iglo.nl opmerking
Yupik onderscheiden zich echter weer van de Inuit. Inuit is wat dat betreft ook niet altijd een geschikte naam. Dat Eskimo ‘rauw vleeseter’ zou betekenen is echter ook weer niet waar.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:52 schreef Fokkiebaby het volgende:
A propos, ik weet dat de term eskimo beladen is, evenals de term indiaan.
je hebt pmquote:Op donderdag 19 maart 2009 18:52 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Wow!
Dat was snel beet!
Men zegt dat eskimo's goede vissers zijn, maar bij mij willen ze blijkbaar ook wel bijten.
![]()
A propos, ik weet dat de term eskimo beladen is, evenals de term indiaan.
Als je je er beter bij voelt mag je mij wel kaaskop noemen hoor.
Uhm, ik heb een tijdje in Alaska gewoond tussen de indianen en die aten in hun Indianen dorpje behalve gedroogde zalm en berenneksoep ook gewoon pizza en ovenfrites.quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:00 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Niet grappig bedoeld. Wat blijft er over van een eskimo / inuit als hij in Nederland in een normaal huis woont en zijn/haar voedsel koopt bij de supermarkt? Zelfde geldt bijvoorbeeld voor Indianen, wat blijft er over van de cultuur/gewoontes van Indianen als ze in een Westerse samenleving gaan wonen?
Subvraagje: waarom ben je op zoek naar eskimo's/inuits?
Joh?quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:36 schreef Andyy het volgende:
volgens mij worden ze liever inuit genoemd, je noemt een Nederlander immers ook geen kaaskop
Verzamelnamen voor ethnische groepen liggen in de regel een beetje gevoelig.quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:21 schreef Iblis het volgende:
[..]
Yupik onderscheiden zich echter weer van de Inuit. Inuit is wat dat betreft ook niet altijd een geschikte naam. Dat Eskimo ‘rauw vleeseter’ zou betekenen is echter ook weer niet waar.
Eskimo heeft in het algemene gebruik echt geen negatieve betekenis. Alleen van die politiek correcte mensen vallen erover.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:36 schreef Andyy het volgende:
volgens mij worden ze liever inuit genoemd, je noemt een Nederlander immers ook geen kaaskop
arbeidsmigranten misschien ?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 23:54 schreef Fokkiebaby het volgende:
[..]
Verzamelnamen voor ethnische groepen liggen in de regel een beetje gevoelig.
Hoe bijvoorbeeld personen aan te duiden die van buitenlandse afkomst zijn en naar Nederland komen om te werken?
En wat te denken van de nomaden volken in Europa, door ons vaak aangeduid met de term zigeuners?quote:
Ik had begrepen dat "Eskimo's" zelf het nogal een scheldwoord vonden. Ik prefereer zelf ook Inuit of Yupik. Ik vind de term Eskimo gelijk aan Nikker.... Een verzamelnaam voor een groep mensen die niet aan de standaard eisen van blanken voldoen. Misschien kun je dan liever het woord Indiaan gebruiken. Indiaan betekent ook zoveel als inlander; mensen die van oorsprong een bevolkingsgroep zijn van een bepaalde plaats op de wereld. Dus voordat de Europese ontdekkingsreiziger zich ermee bemoeide.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 23:58 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Eskimo heeft in het algemene gebruik echt geen negatieve betekenis. Alleen van die politiek correcte mensen vallen erover.
Maar een eskimo is geen indiaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 00:43 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat "Eskimo's" zelf het nogal een scheldwoord vonden. Ik prefereer zelf ook Inuit of Yupik. Ik vind de term Eskimo gelijk aan Nikker.... Een verzamelnaam voor een groep mensen die niet aan de standaard eisen van blanken voldoen. Misschien kun je dan liever het woord Indiaan gebruiken. Indiaan betekent ook zoveel als inlander; mensen die van oorsprong een bevolkingsgroep zijn van een bepaalde plaats op de wereld. Dus voordat de Europese ontdekkingsreiziger zich ermee bemoeide.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |