abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 12:38:36 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_67203310
Muziek is altijd al een cultureel maatschappelijk fenomeen geweest. En verschuivingen in cultuur en de maatschappij zullen doorsijpelen in de muziek via de makers ervan. Nu heerst er zoals de meeste mensen wel weten een recessie, en dus dacht ik laat ik een topic maken over de invloed van de recessie op het huidige pop klimaat.

Dingen die we nu gaan zien is dat dinosaurussen weer leven in geblazen worden om maar weer een beetje geld op de plank te krijgen. Is dit het einde van de eindeloze samenwerkingskliekjes ik noem in het alternatieve segment alle SunnO))) splitoffs etc. Alle kleine project gebaseerde groepjes die slechts voor 1 á 2 platen bij elkaar zijn. Deze dingen geven geen stabiele basis. Aan de andere kant is dit dus een goed iets voor het meest goedlopende 'projectje' want er daar zal alle energie in gaan zitten.

Verder las ik vandaag dat engeland de verregaande muziek subsidie stop heeft gezet. Daar waren voor de meeste muzikanten de instrumenten van de belasting aftrekbaar etc. (allemaal om engelse muziek weer terug aan de top te brengen). Er zullen dus minder mooie tijden aanbreken maar misschien ook mooiere tijden omdat artiesten terug moeten vallen op hun eigen dingen. Er zal weer ruimte komen voor een rauwere DIY mentaliteit (denk begin jaren 80 ook een recessie)

Dan is er natuurlijk ook het idee dat buitenlandse bands ons land minder aan zullen doen. hier al 1 gevalletje maar dat zal steeds vaker gebeuren. het is nou eenmaal goedkoper om lokaal te touren. Zal dit wat ademruimte geven aan nederlandse bands?

Ik weet dat het allemaal speculatie is maar speculatie is soms best leuk.

Wat zijn jullie ideeën

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

speculaasie
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 12:42:56 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_67203471
Hopelijk betekent dit ook de exit voor bling bling r&b, al kan het ook zijn dat de artiesten die nog kunnen blingen dat nog opzichtiger gaan doen.
pi_67204149
Ik denk dat bands die in de marge actief zijn zoals SunnO))) daar weinig last van hebben. Daar gaat sowieso al weinig geld in om.

Die DIY mentaliteit is uiteraard wel in opkomst, maar voornamelijk omdat de mogelijkheden tot thuis (goed) opnemen steeds beter worden dankzij technologische ontwikkelingen. Het hoeft dus niet per se rauw te worden (misschien uit onvrede over het werkloos zijn ofzo )
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 13:07:54 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_67204271
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:03 schreef Cynic het volgende:
Ik denk dat bands die in de marge actief zijn zoals SunnO))) daar weinig last van hebben. Daar gaat sowieso al weinig geld in om.

Die DIY mentaliteit is uiteraard wel in opkomst, maar voornamelijk omdat de mogelijkheden tot thuis (goed) opnemen steeds beter worden dankzij technologische ontwikkelingen. Het hoeft dus niet per se rauw te worden (misschien uit onvrede over het werkloos zijn ofzo )
Het is natuurlijk nogsteeds wel duur om relatief goed thuis op te nemen dus alle mensen die die dingen in deze goede tijden al aangeschaft hebben kunnen nu aan de slag

Trouwens het voorbeeld dat ik gaf van band die niet naar nederland komt is ASVA en dat is een band op southern lord en ze geven aan dat zijzelf en het label veel minder te besteden heeft dus mss voelen ze het wel.
  Moderator vrijdag 20 maart 2009 @ 12:07:52 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_67235306
weinig meningen op fok?
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 10:25:47 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_139653910
quote:
» Er is al 1873 dagen niet in dit topic gepost.
okay de recessie lijkt minder nijpend te worden en wat kunnen we concluderen over de muziek van afgelopen 5 jaar?

- De popmuziek ging over telefoons, selfies, diamonds, 'happy' zijn, gangnam styles

Hoe zouden jullie de muziek van de afgelopen 5 á 8 jaar crises willen typeren?

Het enige echt crises achtige nummer dat zo in mij opkomt is thriftshop :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop