abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67195607
Zoals topic het zegt, wil ik weten met wat ik een stukje hout zodanig kan voorbehandelen dat hierover gespoten kan worden. Het gaat om een afdekplaat langs mijn traphoeken, totaal heb ik dus van 2 trappen 4 hoeken. Hierlopen leidingen langs de hoeken naarboven, aannemer heeft lekker simpel een houtenplaat tegen de hoeken vastgezet.
De muren worden straks gespoten, maar ik wil deze platen ook mee latenspuiten,zelf verven lijkt me zo'n vreemdgezicht.
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:36:02 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_67197358
theroretisch zou het moeten kunnen, met een juiste vooebehandeling. (Je kunt tenslotte ook op hout tegelen).
Wat ik me wel afvraag, is of het mooi zal blijven. Spacwerk is gevoelig voor scheuren en hout heeft de nare eigenschap te werken. Je zal dus scheuren gaan zijn op de naden iig.
Wat je ook kunt doen, wat beter is, is het hout vervangen door gipsplaat (2 lagen is lekker stevig in de hoek van een trap). dit geeft een stuk minder problemen met de aansluitingen op de wanden, is stabiel en netjes glad af te werken.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:44:30 #3
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_67199349
De stucadoor heeft bij mij een balk meegespoten, en dat ziet er na een paar jaar nog prima uit.

Edit: De Flexa structuurverf opbrengen met een rooler als in de link werkt ook goed.
De structuur benarerd die van de spack behoorlijk.
Ik heb zo ooit een slechte plek in spackwerk weggewerkt, en dat zag er stukken beter uit dan met zo'n spack reparatie spuitbus.
pi_67328157
Ik ga denk ik de platen zelf schilderen. Punt is dat de hoeken achter de plaat anders meegespoten zullen worden voor de afgesproken prijs. Nu moet ik zelf nog verf halen en het werk doen.
pi_67344343
Ik heb ruime ervaring met het aan laten brengen van spackwerk op hout.
Als je het houtwerk 1x in de grondverf zet is er niks aan de hand, het blijft prima zitten. En van dat verven hoef je niet eens veel werk te maken het hoeft geen egaal dekkende laag te zijn die overal even dik is. Snel kwasten of rollen is al goed genoeg.
Hetzelfde recept geldt voor mdf.

Ik ben wel een keer vergeten eenpaar afwerklatjes in de grondverf te zetten. Het optische resultaat van het spacken was er niet minder om maar na een paar jaar kwamen er hele plakken naar beneden vallen.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')