abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67433128
Ik heb ook eens een vraag *O*

Ik heb een functie om een watermark aan een plaatje toe te voegen. Dat werkt op zich prima, alleen zou ik de opacity van de watermark makkelijk willen kunnen aanpassen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
function addWatermark($image$opacity)
{
   if (!
imageistruecolor($image)) die('addWatermark: Input image should be true color.');

// Load watermark image

$wmFileName 'images/watermark.png';

$wm imagecreatefrompng($wmFileName);  
   if (!
$wm) die('Watermark image not found. '.$wmFileName);
   if (!
imageistruecolor($wm)) die('addWatermark: Watermark image should be true color.');

$wmWidth imagesx($wm);  

$wmHeight imagesy($wm);  

// Lower right corner, with padding

$destX imagesx($image) - $wmWidth 5;  

$destY imagesy($image) - $wmHeight 5;  

// Copy watermark to image

imagecopymerge($image$wm$destX$destY00$wmWidth$wmHeight$opacity);  

//imagecopy($image, $wm, $destX, $destY, 0, 0, $wmWidth, $wmHeight);  

// Clean up

imagedestroy($wm);  
}
?>

Het probleem is dat imagecopymerge alle transparatie uit het watermark plaatje zelf weggooit :{. Met imagecopy blijft die informatie wel behouden, maar dan kan ik er dus niets aan tweaken via php.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:20:35 #152
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_67434243
ik zou even een kant en klaar scriptje zoeken, die image classes zijn echt brak vaak.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_67434266
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:50 schreef SuperRembo het volgende:
Ik heb ook eens een vraag

Ik heb een functie om een watermark aan een plaatje toe te voegen. Dat werkt op zich prima, alleen zou ik de opacity van de watermark makkelijk willen kunnen aanpassen.
[ code verwijderd ]

Het probleem is dat imagecopymerge alle transparatie uit het watermark plaatje zelf weggooit . Met imagecopy blijft die informatie wel behouden, maar dan kan ik er dus niets aan tweaken via php.
imagecopymerge verneukt inderdaad al de 'bestaande' transparency in een PNG. Met http://nl2.php.net/manual/en/function.imagecopyresampled.php imagecopy schijnt het met wat omweggetjes mogelijk te zijn wat jij wil. Ik heb het zelf eerlijk gezegd ook nog nooit geprobeerd daar ik deze situatie nog nooit ben tegengekomen, maar als ik de reacties op beide pagina's lees is het wel degelijk mogelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tuvai.net op 26-03-2009 23:14:34 ]
pi_67434810
Ik laat mijn vorige probleem even voor wat het is... (http://forum.fok.nl/topic/1268583#67428173)
Heb ik direct een nieuwe vraag

Mijn url ziet er als volgt uit:

pagina.php?var1=waarde&var2=waarde&var3=waarde&page=1
De url haal ik op dmv $_SERVER['REQUEST_URI']
Nu wil ik hierin de waarde van url variabele page vervangen door een andere waarde (pagina nummer).
Hoe werkt dit. Ik kan 0,0 reguliere expressies.. En ik denk dt ik die nu wel nodig heb.
Iemand ideetje?
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:43:01 #155
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_67435035
wrom gebruik je niet gewoon $_GET ?
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_67435063
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:24 schreef Scorpie het volgende:
Welk pattern gebruiken jullie om objecten aan te maken binnen jullie applicatie? Voor domain objecten lijkt mij een DomainObjectFactory class handig, die elke keer 1 instantie van een object retourneert?

Of gebruiken jullie een generieke oplossing voor al jullie objecten?
gebruik het zend framework welke in zich heel veel gebruikt maakt van patterns oa singeltons, factory's,chain of command, mvc.
pi_67437009
Hallo,

Ik zit met hetvolgende, ik heb html pagina die volledig handwerk is. Op deze pagina staan een paar honderd links als:

1<a target="blank" rel="nofollow" href="http://www.carfantasy.nl/" onClick="javascript: pageTracker._trackPageview('/outgoing/auto_accessoires/www.carfantasy.nl')">carfantasy.nl</a><br />

Nu ben ik stap voor stap deze proberen na te maken / uit te lezen via php en een database

1
2
3
4
<?php
$sql 
"SELECT website, www_website, http_www_website, cat_1 FROM ww WHERE cat_1 LIKE'cat1%'"
$resultaat mysql_query($sql);
?>

1
2
3
<?php
echo "<a target='blank' rel='nofollow' href='".$row["http_www_website"]."'>".$row["website"]."</a><br />";
?>

Dit werkt goed, ik krijg alleen errors wanneer ik het "onclick javascript gedeelte" wil toevoegen, dan kom ik er niet meer uit qua "''; ""'' enz

Ik heb nu zoiets:

1
2
3
<?php
echo "<a target='blank' rel='nofollow' href='".$row["http_www_website"]."' onClick='javascript: pageTracker._trackPageview('/outgoing/auto_accessoires/".$row["www_website"]."'")">".$row["website"]."</a><br />";
?>

Dit hierboven geeft een Parse error: syntax error, unexpected ')', expecting ',' or ';'

Kan iemand met een oog voor dit soort zaken zien waar het fout gaat, zodat de uitgaande klik wel gemeten wordt in analytics?

Gr, Herman (ben er over 2 uurtjes pas weer, voor de snelle reageerders ;-) )
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:55:30 #158
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_67437460
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:39 schreef klusmeister het volgende:
1
2
3
<?php
echo "<a target='blank' rel='nofollow' href='".$row["http_www_website"]."' onClick='javascript: pageTracker._trackPageview('/outgoing/auto_accessoires/".$row["www_website"]."'")">".$row["website"]."</a><br />";
?>
Moet dit worden:

1
2
3
4
5
6
7
<?php
echo "<a target='blank' rel='nofollow' href='".$row["http_www_website"] .

"' onClick='javascript: pageTracker._trackPageview('/outgoing/auto_accessoires/" .

$row["www_website"].

"')>" .$row["website"].

"</a><br />";
?>
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_67437798
even een vraag waar ik mee zit, misschien makkie voor jullie:

ik heb deze code (html en php)

<a href="<?php $siteurl ?>" target="_parent"> de link </a>

De link wordt nu de site url (de homepage dus). Ik wil hem laten verwijzen naar de subdirectory /mijnfotos/

Hoe doe ik dit? ik heb al vanalles geprobeerd maar kom nu niet meer verder:

<a href="<?php $siteurl/mijnfotos/ ?>" target="_parent"> de link </a> werkt dus niet

[edit: codetags weggehaald want die verneukte de code]
&lt;hr&gt;
pi_67438670
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:55 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Moet dit worden:
[ code verwijderd ]

Het werkt! Bedankt!
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:25:09 #161
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_67440182
1<a href="<?php $siteurl ?>/mijnfotos/" target="_parent"> de link </a>

en target=parent? gebruik je frames oid ?
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_67441390
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:55 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Moet dit worden:
[ code verwijderd ]

Hmm.. Hij werkt wel (je ziet hem op de site) maar de klik wordt niet vastgelegd door analytics.
Het gaat volgens firefox fout bij het onClick='javascript: pageTracker._trackPageview('/outgoing/auto_accessoires/www.carfantasy.nl')>

gedeelte (vanaf /outgoing en verder wordt het rood aangegeven)

Ik ga nog even proberen.

edit : Ik kan na bij (' de ' wel weglaten maar dan wordt de uitgaande klik niet meer vastgelegd

[ Bericht 6% gewijzigd door klusmeister op 26-03-2009 20:06:59 ]
pi_67441992
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:59 schreef klusmeister het volgende:

[..]

Hmm.. Hij werkt wel (je ziet hem op de site) maar de klik wordt niet vastgelegd door analytics.
Het gaat volgens firefox fout bij het onClick='javascript: pageTracker._trackPageview('/outgoing/auto_accessoires/www.carfantasy.nl')>

gedeelte (vanaf /outgoing en verder wordt het rood aangegeven)

Ik ga nog even proberen.
[ afbeelding ]

edit : Ik kan na bij (' de ' wel weglaten maar dan wordt de uitgaande klik niet meer vastgelegd
De fout zit niet bij de ( maar bij de ' erna. Daar moet een \ voor. Ook voor de ' aan het eind van die url moet een \ en na de ) moet nog een '.
pi_67442307
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:16 schreef Light het volgende:

[..]

De fout zit niet bij de ( maar bij de ' erna. Daar moet een \ voor. Ook voor de ' aan het eind van die url moet een \ en na de ) moet nog een '.
Als ik je aanwijzing opvolg krijg ik hem zo:
1<a target='blank' rel='nofollow' href='http://www.carfantasy.nl' onClick='javascript: pageTracker._trackPageview(\'/outgoing/auto_accessoires/www.carfantasy.nl\')'>carfantasy.nl</a><br />

Maar dan werkt het ook niet, moet ik de ''s dan weghalen?
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:26:59 #165
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67442342
maak er eens onClick="javascript: pageTracker._trackPageview('/outgoing/auto_accessoires/www.carfantasy.nl')"> van?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67442507
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:26 schreef qu63 het volgende:
maak er eens onClick="javascript: pageTracker._trackPageview('/outgoing/auto_accessoires/www.carfantasy.nl')"> van?
ik zit een beetje met de " (de dubbele versie ivm gebruik php).
1
2
3
<?php
echo "<a target='blank' rel='nofollow' href='".$row["http_www_website"]."' onClick='javascript: pageTracker._trackPageview('/outgoing/auto_accessoires/".$row["www_website"]."')>".$row["website"]."</a><br />";
?>

Dit is de code nu, maar legt de klik niet vast resultaat:
pi_67442574
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:26 schreef klusmeister het volgende:

[..]

Als ik je aanwijzing opvolg krijg ik hem zo:
[ code verwijderd ]

Maar dan werkt het ook niet, moet ik de ''s dan weghalen?
Nee, die dingen moet je niet weghalen.
Als je bij die attributen altijd ".." gebruikt en bij javascript '..' dan heb je geen conflicten met begin en einde van een string. En dan krijg je dus iets zoals wat qu63 schrijft.
pi_67442602
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:32 schreef klusmeister het volgende:

[..]

ik zit een beetje met de " (de dubbele versie ivm gebruik php).
[ code verwijderd ]

Dit is de code nu, maar legt de klik niet vast resultaat:
[ afbeelding ]
Ja, dat hele stuk in het rood geeft dus aan dat het nog niet goed is.
pi_67442719
1
2
3
<?php
echo '<a target="blank" rel="nofollow" href="'.$row['http_www_website'].'" onClick="javascript: pageTracker._trackPageview(\'/outgoing/auto_accessoires/'.$row['www_website'].'")\'>'.$row['website'].'</a><br />';
?>
Zoiets?
pi_67442811
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:34 schreef Light het volgende:

[..]

Nee, die dingen moet je niet weghalen.
Als je bij die attributen altijd ".." gebruikt en bij javascript '..' dan heb je geen conflicten met begin en einde van een string. En dan krijg je dus iets zoals wat qu63 schrijft.
1
2
3
<?php
echo "<a target='blank' rel='nofollow' href='".$row["http_www_website"]."' onClick="javascriptpageTracker._trackPageview('/outgoing/auto_accessoires/".$row["www_website"]."')">".$row["website"]."</a><br />";
?>

Dit is de toepassing zoals qu63 omschrijft, dan krijg ik een Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';'
pi_67442911
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:38 schreef Light het volgende:

[ code verwijderd ]

Zoiets?

Op het laatste stukje gaat 't net mis.
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:49:30 #172
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_67443100
je moet die laatste ' en " omdraaien
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_67443702
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:49 schreef Catch22- het volgende:
je moet die laatste ' en " omdraaien
in html is het voor mij geen probleem, maar in php krijg ik het (nog ) niet voor elkaar om ze om te draaien, krijg continue parse error expected enz
pi_67443973
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:20 schreef Catch22- het volgende:
ik zou even een kant en klaar scriptje zoeken, die image classes zijn echt brak vaak.
Oh dank je, dit is code die ik zelf geschreven heb
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_67444077
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:06 schreef klusmeister het volgende:

[..]

in html is het voor mij geen probleem, maar in php krijg ik het (nog ) niet voor elkaar om ze om te draaien, krijg continue parse error expected enz
Je kunt ook eerst php afsluiten, dan je html doen, en dan php weer openen. Scheelt je een hoop gedoe met " en '
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')