De 8 die je opvraagt voldoen niet aan de IF, klaar. En 'een hele lijst met data' kun je prima met je query filteren.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 23:21 schreef poepeneesje het volgende:
Zou met LIMIT gewoon moeten kunnen lijkt mij. Ik zie trouwens ook niet echt iets fout gaan in de IF's...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 | function getrecords(){ $sql = "SELECT * from SPELERS"; $db = mysql_pconnect('localhost'); if(!db){ echo 'fout: kreeg geen verbinding met de database'; exit; } mysql_select_db('zaalvoetbal'); $result=mysql_query($sql); if (!$result){ echo 'fout: sql statement niet correct'; exit; } return $result; } function queryString ($id,$a,$b,$c,$d){ return htmlspecialchars('spelers_id='.$id.'spelers_voornaam='.$a.'spelers_achternaam='.$b.'spelers_gsm='.$c.'spelers_punten='.$d); } $result = getrecords(); $num_results = mysql_num_rows($result); echo 'aantal records:'.$num_results.'<BR><BR>'."\n"; echo '<table border=1>'; for ($i=0; $i < $num_results;$i++){ $row = mysql_fetch_array($result); $spelers_id = $row['spelers_id']; $spelers_voornaam = $row['spelers_voornaam']; $spelers_achternaam = $row['spelers_achternaam']; $spelers_gsm = $row['spelers_gsm']; $spelers_punten = $row['spelers_punten']; echo '<tr><td>'; echo $spelers_id; echo '</td><td>'; echo $spelers_voornaam; echo '</td><td>'; echo $spelers_achternaam; echo '</td><td>'; echo $spelers_gsm; echo '</td><td>'; echo $spelers_punten; echo '</td><td>'; echo '<a href="spelers_edit.php?'; echo queryString($spelers_id,$spelers_voornaam,$spelers_achternaam,$spelers_gsm,$spelers_punten); echo '">edit</a>'; echo '</td></tr>'."\n"; } echo '</table>'; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | <?php $spelers_id = $HTTP_GET_VARS['spelers_id']; $spelers_voornaam = $HTTP_GET_VARS['spelers_voornaam']; $spelers_achternaam = $HTTP_GET_VARS['spelers_achternaam']; $spelers_gsm = $HTTP_GET_VARS['spelers_gsm']; $spelers_punten = $HTTP_GET_VARS['spelers_punten']; ?> <?php echo $spelers_voornaam?>; <form method="post" action="spelersUpdateRecord.php"> <input type="hidden" name="spelers_id" value="<?php echo $spelers_id?>"> Voornaam:<br> <input type="Text" name="spelers_voornaam" size=20 value="<?php echo $spelers_voornaam?>"><br><br> achternaam:<br> <input type="Text" name="spelers_achternaam" size=20 value="<?php echo $spelers_achternaam?>"><br><br> gsm:<br> <input type="Text" name="spelers_gsm" size=20 value="<?php echo $spelers_gsm?>"><br><br> punten:<br> <input type="Text" name="spelers_punten" size=20 value="<?php echo $spelers_punten?>"><br><br> <input type="submit" name="bewaren" value="bewaren"> </form> |
ten eerste thx voor de tips! ik ben net begonnen en heb een boek gelezen die (net gekeken) in 2005 is uitgekomen. Ik ga een nieuw boek aanschaffen.quote:Op zondag 22 maart 2009 12:48 schreef GlowMouse het volgende:
1. Je wilt geen verbinding maken met de database in een algemene functie.
2. mysql_pconnect kost lekker veel verbindingen wanneer je veel apache workerthreads hebt.
3. gebruik geen for én mysql_fetch_array($result), maar het kortere while($row = mysql_fetch_array($result)) { }
4. gebruik urlencode
5. gebruik $_GET['varname'] ipv $HTTP_GET_VARS['varname']
6. zoek eens op XSS (cross site scripting)
7. gebruik templates om code en opmaak te scheiden
heb de$HTTP..vervangen door $_GET. Nog steeds wordt in invulvelden de waarde niet gevuld. Weet je waaraan het kan liggen?quote:Op zondag 22 maart 2009 12:48 schreef GlowMouse het volgende:
1. Je wilt geen verbinding maken met de database in een algemene functie.
2. mysql_pconnect kost lekker veel verbindingen wanneer je veel apache workerthreads hebt.
3. gebruik geen for én mysql_fetch_array($result), maar het kortere while($row = mysql_fetch_array($result)) { }
4. gebruik urlencode
5. gebruik $_GET['varname'] ipv $HTTP_GET_VARS['varname']
6. zoek eens op XSS (cross site scripting)
7. gebruik templates om code en opmaak te scheiden
Nee, heb je een linkje?quote:Op zondag 22 maart 2009 13:57 schreef jakees het volgende:
[..]
heb de$HTTP..vervangen door $_GET. Nog steeds wordt in invulvelden de waarde niet gevuld. Weet je waaraan het kan liggen?
nee ik werk alleen lokaal nog. Site is nog niet up zeg maar. Als ik in mijn spelers_edit.phpquote:
1 |
1 |
ik heb een scherm waarin spelers wil wijzigen één voor één. ik selecteer een speler in een scherm waarna ik in het wijzig scherm kom. Ik wil dan dat de waardes van de tabel in de velden gevuld zijn. Dus bij voornaam staat dan al bijvoorbeeld "piet". Deze tekst kan worden overschreven door hetgeen ik intyp in het veld.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:05 schreef GlowMouse het volgende:
Puntkomma's moeten sowieso voor de ?> komen. Het statement is 'echo $spelers_voornaam', en dat moet je afsluiten met een puntkomma.
Je post begrijp ik niet.
Dan moet je je variablen vullen door middel van een database query, niet met een GET request.quote:Op zondag 22 maart 2009 15:04 schreef jakees het volgende:
[..]
ik heb een scherm waarin spelers wil wijzigen één voor één. ik selecteer een speler in een scherm waarna ik in het wijzig scherm kom. Ik wil dan dat de waardes van de tabel in de velden gevuld zijn. Dus bij voornaam staat dan al bijvoorbeeld "piet". Deze tekst kan worden overschreven door hetgeen ik intyp in het veld.
<?= $bla ?> werkt prima zonder ; hoor (idem voor het langere <?php echo $bla ?>)quote:Op zondag 22 maart 2009 14:05 schreef GlowMouse het volgende:
en dat moet je afsluiten met een puntkomma.
Eensch. Daarnaast zou een topic voor de wat meer onderlegde PHP-ers onder ons geen kwaad kunnen.quote:Op maandag 23 maart 2009 08:39 schreef Roy_T het volgende:
Eens met Catch22. Het is dan wel voor dummies, maar dat wil niet zeggen dat iets van het niveau "ik wil iets, heb gehoord dat het met PHP kan en nu vraag ik jullie om een klant en klaar script" veel bijdraagt.
Eens. De ingewikkeldere vragen zijn leuker dan de 'help, ik heb iets gejat en het werkt niet' vragen.quote:Op maandag 23 maart 2009 08:53 schreef Catch22- het volgende:
naja ik heb persoonlijk geen zin om newbies te helpen die nog niet weten hoe ze een formulier moeten posten en ik denk dat dat voor meer mensen geldt.
Als het leuke vragen zijn die getuigen van iets aan eigen inzet wil ik er best even over nadenken
Niemand verplicht je om vragen te beantwoorden, als jij ergens een vraag ziet waarvan je denkt, dat ga ik niet beantwoorden, doe het vooral ook niet.quote:Op maandag 23 maart 2009 08:53 schreef Catch22- het volgende:
naja ik heb persoonlijk geen zin om newbies te helpen die nog niet weten hoe ze een formulier moeten posten en ik denk dat dat voor meer mensen geldt.
Als het leuke vragen zijn die getuigen van iets aan eigen inzet wil ik er best even over nadenken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |