abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68342843
Ja, maar die speelt nu al bij De Treffers, dus ik zie het verband met dit topic niet direct?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_68655784
quote:
Topklasse zet Ajax aan het denken - 04 mei 2009 - 09:00
Ajax ziet via de Topklasse wellicht de ideale gelegenheid om met een tweede elftal in te stromen in het Betaald Voetbal, meld Metropool Sport. De Amsterdammers zijn zich dan ook serieus aan het verdiepen in de mogelijkheden om het zaterdagamateurteam serieus te versterken.

"Als de bond straks een tweede licentie betaald voetbal afgeeft aan de kampioen van de topklasse, dan openen er zich nieuwe perspectieven. Ook voor Ajax. Wij wilen daar graag bij zijn", schetst teammanager Jan Fleijsman. Via de topklasse zou Ajax, maar bijvoorbeeld ook Feyenoord via sc Feyenoord, een opleidingsteam in de Eerste Divisie kunnen laten spelen, waarin talenten ervaring kunnen opdoen in een relatief sterke competitie.

Ajax heeft haar juristen opdracht gegeven om zich te verdiepen in de materie. De eventuele promotie naar de Eerste Divisie via de Topklasse zal echter nog wel enkele jaren duren. Ajax degradeerde immers zaterdag naar de Eerste Klasse en kan zich komend seizoen dus niet plaatsen voor de Topklasse.
pi_68867891
Zo zou de topklasse eruit zien

Als volgend seizoen de topklasse wordt gevormd, plaatsen zich de eerste vier clubs per hoofdklasse rechtstreeks. De nummers vijf en zes spelen om drie plaatsen. De zestiende plaats wordt gereserveerd voor een club uit de eerste divisie.

Op grond van de eindstand komen onderstaande hoofdklassers in aanmerking voor de topklasse.

Rijnsburgse Boys
IJsselmeervogels
Harkemase Boys
Capelle
Hoek
HHC Hardenberg
Barendrecht
Spakenburg
Nunspeet
ASWH
Bennekom
Berkum

Kwalificatiewedstrijden

Ter Leede (5A) - SDC Putten (6B)
Quick Boys (6A) - WHC (5C)
Flevo Boys (6C) - GVVV (5B)
  zondag 10 mei 2009 @ 16:33:48 #129
17328 methodmich
Nummer 10
pi_68875801
Geeft al direct weer aan hoe apart het systeem is om je op basis van één jaargang te kunnen kwalificeren, maar goed... Wel Ter Leede eventueel en geen Katwijk, SDC Putten erbij, promovendus Berkum. Tja.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 6 juni 2009 @ 11:35:15 #130
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_69764786
Het is definitief!
http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=4474

Vanaf 21 augustus 2010 is er een topklasse.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 11:55:11 #131
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_69765305
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 11:35 schreef BVO het volgende:
Het is definitief!
http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=4474

Vanaf 21 augustus 2010 is er een topklasse.
Goede zaak, maar wel raar dat de kwalificatie enkel op het komende seizoen gebaseerd is.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 12:12:13 #132
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69765616
Gaan er dan twee Jupiler League ploegen degraderen?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 juni 2009 @ 12:15:44 #133
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_69765708
Eindelijk. Nu over een paar jaar zaterdag en zondag samenvoegen en je hebt een mooie voetbalpiramide.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_69765927
Leuk, nu wordt de Jupiler League ook weer interessanter, vind ik.
Komt er dalijk oppeens zo'n opmars van een amateurclub
  zaterdag 6 juni 2009 @ 14:09:38 #135
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_69768581
Zeer goed nieuws!
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_69769624
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 11:55 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Goede zaak, maar wel raar dat de kwalificatie enkel op het komende seizoen gebaseerd is.
Lijkt mij wel de meest eerlijke optie. Gewoon presteren volgend jaar, anders doe je niet mee.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:14:20 #137
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_69770246
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:47 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Lijkt mij wel de meest eerlijke optie. Gewoon presteren volgend jaar, anders doe je niet mee.
Maar je loopt wel het risico dat eendagsvliegen in de topklasse terecht komen, terwijl gerenommeerde clubs op basis van een minder jaar buiten de boot vallen. Dat komt de kwaliteit en de aantrekkelijkheid van de competitie niet ten goede.
pi_69774311
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:14 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Maar je loopt wel het risico dat eendagsvliegen in de topklasse terecht komen, terwijl gerenommeerde clubs op basis van een minder jaar buiten de boot vallen. Dat komt de kwaliteit en de aantrekkelijkheid van de competitie niet ten goede.
Tja.. dat is wel op en top sport. Volgend jaar presteren, daar gaat het om.

En er zullen dan altijd "grote" clubs naast de pot pissen. Jammer maar helaas. Ik zou niet weten hoe je het eerlijker kunt doen. Want prestaties van 3 terug zeggen niets over het huidige seizoen gezien het verloop van spelers bij heel veel clubs.
pi_69775973
De KNVB heeft al laten weten de indeling niet aan te gaan passen, wat betekent dat de clubs uit C mogen jubelen en het voor enkele clubs uit A een vervelend seizoen gaat worden.

Blijf het nog steeds een slecht idee vinden. Ben ook benieuwd of de mensen die er nu zo blij mee zijn het straks nog zo leuk vinden, maar we zullen eerst moeten zien hoe het in de praktijk gaat werken. Gek genoeg proef ik in met name het zaterdagvoetbal eigenlijk nog steeds meer tegenstand dan voorstanders, maar toch heeft het plan het nu dus gehaald.

Overigens ook goed nieuws voor degradatiekandidaten in de hoofdklasse, want alleen de nummer 14 gaat er nu dus nog rechtstreeks uit komend seizoen.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 6 juni 2009 @ 19:07:37 #140
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_69776076
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:03 schreef methodmich het volgende:
De KNVB heeft al laten weten de indeling niet aan te gaan passen, wat betekent dat de clubs uit C mogen jubelen en het voor enkele clubs uit A een vervelend seizoen gaat worden.
Mede daarom vind ik het besluit om alle hoofdklassen evenveel plekken te geven en de clubs op basis van alleen komend seizoen te selecteren niet terecht. Maar van de andere kant zal deze 'fout' zich in de jaren daarna vanzelf wel weer herstellen.

En ik ben dus inderdaad voorstander, denk dat het beter voor het Nederlands voetbal als geheel is. Bovendien ga ik de topklassen zeker volgen, terwijl het hoofdklassevoetbal mij eigenlijk niet echt interesseert.
pi_69776235
Ik denk dat de topklasse qua niveau mogelijk minder is dan diverse hoofdklassen vanaf nu. De zwakke afdelingen leveren immers ook vier clubs. Bovendien verwacht ik zeker geen stijging van toeschouwersaantallen. Ik zie daarom ook niet in waarom de topklasse leuker zou zijn dan de hoofdklasse.

Zie overigens ook www.hoofdklasse.org voor enkele reacties van diverse liefhebbers.

En http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=4475
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 6 juni 2009 @ 19:18:41 #142
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_69776373
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:12 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat de topklasse qua niveau mogelijk minder is dan diverse hoofdklassen vanaf nu. De zwakke afdelingen leveren immers ook vier clubs. Bovendien verwacht ik zeker geen stijging van toeschouwersaantallen. Ik zie daarom ook niet in waarom de topklasse leuker zou zijn dan de hoofdklasse.
Vanwege de mogelijkheid om naar het betaald voetbal te promoveren en (voor mij minstens zo belangrijk) de degradatie uit de Eerste Divisie. Een aantal clubs speelt daar al jaren nergens om, ja eens in de vijf jaar voor een periodetitel, en dat is niet goed.

Of het niveau lager wordt dan de huidige hoofdklassen weet ik niet. Misschien in het eerste jaar, maar op den duur verandert dat vanzelf.
pi_69776424
Dat is het enige ja, de degradatie. Zo kan de KNVB op een makkelijke manier de boel saneren in de JL. Maar ik zie weinig ploegen die echt zouden willen promoveren. Misschien Rijnsburgse Boys.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 6 juni 2009 @ 19:21:26 #144
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_69776442
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:20 schreef methodmich het volgende:
Dat is het enige ja, de degradatie. Zo kan de KNVB op een makkelijke manier de boel saneren in de JL. Maar ik zie weinig ploegen die echt zouden willen promoveren. Misschien Rijnsburgse Boys.
Ik denk dat er uiteindelijk ook weinig ploegen zullen zijn die het zullen weigeren als ze mogen promoveren.
pi_69776589
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:21 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik denk dat er uiteindelijk ook weinig ploegen zullen zijn die het zullen weigeren als ze mogen promoveren.
Weet ik niet. Je haalt je nogal wat op de hals natuurlijk, zeker als de vrijdagavond gehandhaafd blijft als speelavond voor de JL. Maar dat is voorlopig nog toekomstmuziek.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 6 juni 2009 @ 19:30:53 #146
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_69776683
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:26 schreef methodmich het volgende:
zeker als de vrijdagavond gehandhaafd blijft als speelavond voor de JL.
Dat is inderdaad een valide argument. De clubs zouden op zaterdagmiddag moeten kunnen spelen als ze dat willen. Ik zie niet ook in waarom dat niet zou kunnen. Ja, vanwege de tv, maar de televisierechten van de JL zijn toch niet veel waard.
pi_69777678
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:07 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Mede daarom vind ik het besluit om alle hoofdklassen evenveel plekken te geven en de clubs op basis van alleen komend seizoen te selecteren niet terecht. Maar van de andere kant zal deze 'fout' zich in de jaren daarna vanzelf wel weer herstellen.

...
Precies. Het eerste jaar zal het niveau misschien inderdaad niet hoger zijn dan in de hoofdklasse A, maar na een aantal jaar zal het alleen maar beter worden. De topklasse zal daarom uiteindelijk denk ik wel een succes worden.
pi_69792438
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:03 schreef methodmich het volgende:

Blijf het nog steeds een slecht idee vinden. Ben ook benieuwd of de mensen die er nu zo blij mee zijn het straks nog zo leuk vinden, maar we zullen eerst moeten zien hoe het in de praktijk gaat werken. Gek genoeg proef ik in met name het zaterdagvoetbal eigenlijk nog steeds meer tegenstand dan voorstanders, maar toch heeft het plan het nu dus gehaald.

Overigens ook goed nieuws voor degradatiekandidaten in de hoofdklasse, want alleen de nummer 14 gaat er nu dus nog rechtstreeks uit komend seizoen.
Tja, je kunt natuurlijk nooit hard maken dat de hele hoofdklasse A beter is dan de andere twee.

Denk dat dit gewoon de beste manier is. En als je niet bij de eerste 4 kunt komen ben je gewoon een hoofdklasser, best goed maar geen top.
pi_69793723
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:21 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik denk het zeker wel!
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_69793946
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:12 schreef methodmich het volgende:

Zie overigens ook www.hoofdklasse.org voor enkele reacties van diverse liefhebbers.

En http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=4475
Als de Hoofdklasse A beter is, dan plaatsen de nummers 5 en 6 zich toch redelijk makkelijk via de kwalificatiewedstrijden voor die Topklasse en heb je alsnog meer Hoofdklasse A teams erin, of zie ik dit fout?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')