Nee, ik doel ook niet op louter de zwaarste vormen van revalideren. Maar revalideren wordt veelal gewoon gedaan met oefeningen die je thuis ook gewoon kan doen, in de sportschool onder begeleiding of op apparaten die de fysio heeft (geen Wii). De balansoefeningen die je op de Wii doet zijn gewone balansoefeningen die je zonder dat balance bord ook kan doen, bijv simpele yoga-oefeningen en verschillende dingen doen terwijl je op 1 been balanceert bijvoorbeeld. De Wii is dus niet nódig (doch wel duur) en daarom zal het ding ook waarschijnlijk niet vergoed worden. Ik zou het in ieder geval een beetje vreemd vinden als het wel zo is.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:14 schreef freecell het volgende:
Als het leuker wordt, wordt het natuurlijk ook makkelijker en kan je jezelf er beter toe zetten.
En ok, TS heeft misschien geen geamputeerd been, maar ook andere dingen kunnen pijn doen
De zorgpremie wordt verhoogd omdat zoiets simpels als Wii fit niet vergoed worden, maar elke keer naar de revalidatietherapeut a pak hem beet 80 euro per keer wel. Ik kom net terug van een wetenschappelijke conferentie waarbij bewegingscomputerspelletjes (naar het scheen uitermate succesvol) gebruikt werden bij de revalidatie van mensen met beroertes. Een serieus, intensief en uitermate goedkope manier van revalidatie, vergeleken bij elke keer de mensen in het revalidatiecentrum te krijgen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:20 schreef Isdatzo het volgende:
En maar afvragen waarom die zorgpremie iedere keer verhoogd wordt hè? Leuker en makkelijker.. kom nou.
Als je zorgverzekering anders elke keer een taxi betaalt, zou je dat best kunnen proberen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:47 schreef mazaru het volgende:
Ik mag niet te veel lopen van de dokter, zou ik een auto mogen claimen?
Het mag een kleintje zijn
quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:45 schreef speknek het volgende:
[..]
De zorgpremie wordt verhoogd omdat zoiets simpels als Wii fit niet vergoed worden, maar elke keer naar de revalidatietherapeut a pak hem beet 80 euro per keer wel. Ik kom net terug van een wetenschappelijke conferentie waarbij bewegingscomputerspelletjes (naar het scheen uitermate succesvol) gebruikt werden bij de revalidatie van mensen met beroertes. Een serieus, intensief en uitermate goedkope manier van revalidatie, vergeleken bij elke keer de mensen in het revalidatiecentrum te krijgen.
Maar blijf vooral met je hoofd, en de moeder van die andere user die er hartelijk om blijft lachen, het is juist die instelling die ervoor zorgt dat onze zorgpremies omhoog gaan. Maar dat geeft niet heh, we betalen het toch wel.
Dit overigens ongeacht of TS er baat bij heeft.
Koop een plankje met een deegroller eronder, klaar is keesquote:Op zaterdag 4 april 2009 15:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]Ik sta dus nu o.a. steeds een half uur op de wii te spelen bij de revalidatie + fysio erbij alleen voor mij. Dat is altijd duurder dan het gewoon even vergoeden zodat ik het thuis kan doen.
Inderdaad, zonder WII kun je die bewegingen ook maken. Alleen is het dan wat minder leuk.quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:54 schreef NatteBever het volgende:
[..]
Koop een plankje met een deegroller eronder, klaar is kees
Wel leuker voor mij; het scheelt mij uiteindelijk in mijn premie !quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:48 schreef mazaru het volgende:
Inderdaad, zonder WII kun je die bewegingen ook maken. Alleen is het dan wat minder leuk.
Weet je wat jou in je premie scheelt?quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:09 schreef elcastel het volgende:
[..]
Wel leuker voor mij; het scheelt mij uiteindelijk in mijn premie !
Als het een beetje meezit ben je - door je verzekering - enigzins beperkt in het aantal fysio behandelingen en zul je - NET ALS IK - zelf een Wii-Fit kopen en op eigen initiatief (en kosten) je fysio blijven volgen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:12 schreef kwiwi het volgende:
Weet je wat jou in je premie scheelt?Als ik niet elke week sta te wii fitten met een fysio naast me die verder niks toevoegt op dat moment. Dat kost heel wat meer dan eenmalig zo'n spel vergoeden.
Maar goed dit heb ik al eerder gezegd.
Ik kan onbeperkt fysio krijgen. Dus dan ga ik echt niet zelf voor zo'n ding betalen (heb het geld niet eens) als ik het gratis kan doen daar.quote:Op zaterdag 4 april 2009 18:14 schreef elcastel het volgende:
[..]
Als het een beetje meezit ben je - door je verzekering - enigzins beperkt in het aantal fysio behandelingen en zul je - NET ALS IK - zelf een Wii-Fit kopen en op eigen initiatief (en kosten) je fysio blijven volgen.
Of gewoon oefeningen meekrijgen die je thuis kunt doen, dit lijkt me zeker mogelijk als je zelf aan aangeeft dat je fysio er voor lul bij staat tijdens je behandeling.
Ik heb ook al eerder gezegd dat je al klaar bent met revalideren.quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weet je wat jou in je premie scheelt?Als ik niet elke week sta te wii fitten met een fysio naast me die verder niks toevoegt op dat moment. Dat kost heel wat meer dan eenmalig zo'n spel vergoeden.
Maar goed dit heb ik al eerder gezegd.
Volgens mij beslist mijn arts dat en die vindt van niet.quote:Op zaterdag 4 april 2009 18:43 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik heb ook al eerder gezegd dat je al klaar bent met revalideren.
eerder zei je dat je klaar was met revalideren en het alleen nog moet bijhoudenquote:Op zaterdag 4 april 2009 18:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Volgens mij beslist mijn arts dat en die vindt van niet.
Dat was toen jaquote:Op zaterdag 4 april 2009 18:51 schreef Xennia het volgende:
[..]
eerder zei je dat je klaar was met revalideren en het alleen nog moet bijhouden
Het gaat hier om oefeningen op een Wii balance board. Die oefeningen zijn gewoon spelletjesvarianten van ouderwets balanceren op 1 been of op een plankje met een deegroller met 2 benen om bijv de spieren in je enkels aan te sterken. Ik heb ook een dergelijke revalidatie moeten doen en was nog 'goedkoper' uit: slechts een paar keer naar de fysio die mij simpele oefeningetjes voor thuis meegaf waardoor ik zonder Wii oid gewoon ben gerevalideerdquote:Op zaterdag 4 april 2009 14:45 schreef speknek het volgende:
De zorgpremie wordt verhoogd omdat zoiets simpels als Wii fit niet vergoed worden, maar elke keer naar de revalidatietherapeut a pak hem beet 80 euro per keer wel. Ik kom net terug van een wetenschappelijke conferentie waarbij bewegingscomputerspelletjes (naar het scheen uitermate succesvol) gebruikt werden bij de revalidatie van mensen met beroertes. Een serieus, intensief en uitermate goedkope manier van revalidatie, vergeleken bij elke keer de mensen in het revalidatiecentrum te krijgen.
Maar blijf vooral met je hoofd, en de moeder van die andere user die er hartelijk om blijft lachen, het is juist die instelling die ervoor zorgt dat onze zorgpremies omhoog gaan. Maar dat geeft niet heh, we betalen het toch wel.
Dit overigens ongeacht of TS er baat bij heeft.
Jouw arts was in de war?quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat was toen jaDat bleek toch niet het geval.
Precies, maar het kán dus leuker (en dus ben je gemotiveerder) en waarom zou je daar NIET van profiteren?quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:02 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Het gaat hier om oefeningen op een Wii balance board. Die oefeningen zijn gewoon spelletjesvarianten van ouderwets balanceren op 1 been of op een plankje met een deegroller met 2 benen om bijv de spieren in je enkels aan te sterken. Ik heb ook een dergelijke revalidatie moeten doen en was nog 'goedkoper' uit: slechts een paar keer naar de fysio die mij simpele oefeningetjes voor thuis meegaf waardoor ik zonder Wii oid gewoon ben gerevalideerd.
Hij wil een Wii omdat dat tof is én om er mee te revalideren. En met een beetje mazzel krijgt hij zijn Wii vergoed van de verzekering en wij niet.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:24 schreef NatteBever het volgende:
Jij wil gewoon een Wii om een Wii, niet om te revalideren.
Koop een plankie en een oefenboekje.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:27 schreef freecell het volgende:
[..]
Hij wil een Wii omdat dat tof is én om er mee te revalideren. En met een beetje mazzel krijgt hij zijn Wii vergoed van de verzekering en wij niet.
Leuk voor hem zeg ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |