Sj0rs | dinsdag 17 maart 2009 @ 14:12 |
Nu is mijn accu leeggelopen en wil ik met startkabels de auto starten, maar ik kan aan de accu niet zien wat de min en de plus pool is. Hoe kom ik hier achter? | |
Opa.Bakkebaard | dinsdag 17 maart 2009 @ 14:13 |
Het zou er gewoon op moeten staan. Misschien is een van de polen rood ? Zo ja dan is dat de plus. | |
Sj0rs | dinsdag 17 maart 2009 @ 14:17 |
Geen kleuren of aanduiding te zien. | |
GunBee... | dinsdag 17 maart 2009 @ 14:18 |
hee opa.... niet zo vooringenomen... rode polen zijn niet altijd schuldig.... | |
goeiemoggel | dinsdag 17 maart 2009 @ 14:20 |
Bij de accu's die ik gezien heb heeft de positieve pool altijd een wat grotere diameter. De klemmen kan je dan ook niet zomaar omwisselen (die ronde die je erom schroeft dus, startkabels kun je wel verkeerd aansluiten). Dus als er een verschil in diameter is: de plus is groter. | |
Treces | dinsdag 17 maart 2009 @ 14:24 |
quote:Nee, dat wordt hem niet ![]() | |
Opa.Bakkebaard | dinsdag 17 maart 2009 @ 14:30 |
quote: ![]() [ontopic] Kan je niet aan de bedrading zien welke pool de plus is? | |
D-FENS | dinsdag 17 maart 2009 @ 14:30 |
De min is verbonden met het chassis. Je kan de kabel die van je "donor" afkomt dan ook verbinden met een stevig metalen deel van de auto, zoals een motorsteun. | |
Uro | dinsdag 17 maart 2009 @ 14:31 |
De min geeft vonkjes als je sluiting maakt (geloof ik). | |
Menn0 | dinsdag 17 maart 2009 @ 14:38 |
Zoals eerder gezegd het verschillende diameter van de polen... Bij twijfel; heb je een multimeter, hou die er dan eens tegen. Als er nog een voltje in de accu zit ben je er zo achter. Als de meting een getal zonder het " - " teken weergeeft heb je plus en min juist. | |
Big_Yin | dinsdag 17 maart 2009 @ 14:51 |
Volg de kabels die aan de accu zitten. De kabel die rechtstreeks op het metaal van je auto zit aangesloten dat is de - | |
ukga | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:32 |
quote:idd. en vaak is vanaf de voorkant de linkerkant ook plus | |
2cv | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:21 |
quote:Tenzij je een auto hebt die met de + op de carosserie aangesloten zit (positive earth). Dat komt niet veel voor, maar het bestaat ! | |
FCZwolleZuid | dinsdag 17 maart 2009 @ 18:35 |
Misschien makkelijk om te weten over wat voor een auto we hier praten? | |
Sj0rs | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:01 |
quote:Auto heeft nu weer een volle accu. Allen bedankt voor de hulp! | |
MaartenHaarlem | dinsdag 17 maart 2009 @ 21:29 |
Heel makkelijk te onthouden... de +pool is altijd groter dan de min pool ! Je kan ook om de polen heen schoonmaken... zie het zelden dat het er niet ingedrukt staat(is verplicht bij nieuwe accus vanaf 2002 ofzo.) | |
OxygeneFRL | woensdag 18 maart 2009 @ 09:01 |
Nou verhalen dat de + pool groter dan de - pool is is onzin want dat is bij mij niet zo! Bij mij zit + rechts dus dat kan ook worden ontkracht. Vaak staat op de accu zelf wel een + of een - bij de pool. Zo niet, dan heb je een hele oude accu --> koop nieuwe. | |
zquing | woensdag 18 maart 2009 @ 09:03 |
pak een multimeter? | |
goeiemoggel | woensdag 18 maart 2009 @ 09:09 |
quote:Wat heb jij dan voor accu? Bij een standaard-accu is er namelijk altijd een verschil in diameter. ![]() | |
MaartenHaarlem | woensdag 18 maart 2009 @ 13:15 |
quote:Als jouw polen dezelfde diameter hebben... dan heb je een hele oude accu ![]() De plus pool is altijd groter dan een min pool... TENZIJ je platte polen hebt natuurlijk... [ Bericht 11% gewijzigd door MaartenHaarlem op 18-03-2009 13:30:04 ] | |
Herr.Flick | woensdag 18 maart 2009 @ 13:17 |
TS: Het staat er gewoon op, poets hem maar eens goed, er zal heus wel ergens een + of - teken op het huisje/accupool of klem staan. ![]() | |
armano | woensdag 18 maart 2009 @ 16:33 |
Is het niet standaard min en plus. Oftewel links(-) en rechts(+) !?! | |
Turquaz52 | donderdag 19 maart 2009 @ 13:35 |
quote:Nee.. kan ook andersom zijn.. ![]() Correct me if im wrong.. |