Nope, dat is geen algemeen gebruikt woord..quote:Op maandag 16 maart 2009 22:39 schreef styliste het volgende:
[..]
denigrerend? Dat is toch een algemeen gebruikt woord? Doe s niet zo denigrerend! (oftewel doen alsof iemand anders minder is dan jij)
Weet je dat niet?quote:Op maandag 16 maart 2009 22:20 schreef hetzusjevan het volgende:
Wie van jullie weet wat het woord 'denigrerend' betekent, ZONDER het op te hoeven zoeken?
Ehm, wel hoor...quote:Op maandag 16 maart 2009 22:44 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Nope, dat is geen algemeen gebruikt woord...
Ik zocht alleen een reden waarom sommige mensen het wel standaard gebruikten en andere nietquote:Op maandag 16 maart 2009 22:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Denigrerend is geen streektaal hoor, gewoon ABN.
Daar durf ik geen antwoord op te geven, ik heb nog nooit eerder iemand ontmoet die dat woord niet kende.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:01 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik zocht alleen een reden waarom sommige mensen het wel standaard gebruikten en andere niet.
Dat is dus geen excuusquote:Op maandag 16 maart 2009 23:01 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik ben idd import en in mijn omgeving gebruiken ze dat woord amper.. vandaar.
Dat is imo wel een excuus. Er zijn vast een hoop woorden/uitdrukkingen die ik niet ken ookal zijn ze ABN...quote:Op maandag 16 maart 2009 23:14 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Daar durf ik geen antwoord op te geven, ik heb nog nooit eerder iemand ontmoet die dat woord niet kende.
[..]
Dat is dus geen excuus
Inderdaad.. ik hoorde het woord dus pas voor het eerst in de 6e klasquote:Op maandag 16 maart 2009 23:16 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat is imo wel een excuus. Er zijn vast een hoop woorden/uitdrukkingen die ik niet ken ookal zijn ze ABN...
Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is om bepaalde woorden niet te kennen, ik zeg alleen dat import zijn geen excuus isquote:Op maandag 16 maart 2009 23:16 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat is imo wel een excuus. Er zijn vast een hoop woorden/uitdrukkingen die ik niet ken ookal zijn ze ABN...
Klik eens op de link in mijn eerdere post, daar vind je er genoegquote:Op maandag 16 maart 2009 23:22 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Zo zijn er idd waarschijnlijk nog wel meer woorden waarvan ik echt niet weet wat ze betekenen..
Wel, als ze in haar omgeving die woorden dus niet heeft gehoordquote:Op maandag 16 maart 2009 23:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is om bepaalde woorden niet te kennen, ik zeg alleen dat import zijn geen excuus is
Jij bent geimporteerd vanuit Friesland?quote:Op maandag 16 maart 2009 23:50 schreef hetzusjevan het volgende:
Dus als ik in Friesland woon en ik ga ineens in Tilburg studeren en ze gebruiken hier een woord dat wij nog nooit gebruikt hebben in Friesland, dan is het feit dat ik uit Friesland kom waar ze heel andere woorden gebruiken geen excuus?
Maar dat heeft niets te maken met de regio waar ze uit komt, er zullen ook genoeg Tilburgers zijn die dat woord niet kennen.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:49 schreef Tegan het volgende:
[..]
Wel, als ze in haar omgeving die woorden dus niet heeft gehoord. Er zijn ook (ABN) woorden die wij niet horen in Brabant.
Zie bovenstaandequote:Op maandag 16 maart 2009 23:50 schreef hetzusjevan het volgende:
Dus als ik in Friesland woon en ik ga ineens in Tilburg studeren en ze gebruiken hier een woord dat wij nog nooit gebruikt hebben in Friesland, dan is het feit dat ik uit Friesland kom waar ze heel andere woorden gebruiken geen excuus?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |