Nah..., hij is al veranderd van Rockyquote:Op maandag 16 maart 2009 22:16 schreef theKiD het volgende:
never to late to change positive... Denk dat dikkie ook veel blijer is met zn naamverandering
 (zo heette ie 6 jaar geleden, toen ie uit het asiel kwam....) naar Dikkie. Maar ik zal het hem voorstellen
 (zo heette ie 6 jaar geleden, toen ie uit het asiel kwam....) naar Dikkie. Maar ik zal het hem voorstellen  

.
.

Aardbei en chocolade a.u.b.! Aarbei onderop, want chocolade onderop je hoorntje is niet lekker...quote:

heb je het al he .... Nijmegenquote:Op maandag 16 maart 2009 22:30 schreef hetzusjevan het volgende:
Ehm wij zeggen altijd "... dat mag Jozef weten" maar nooit Joost. Zal wel dialect rondom Nijmegen/misvorming zijn dan.

hahaquote:Op maandag 16 maart 2009 22:31 schreef Lindytje het volgende:
[..]
Aardbei en chocolade a.u.b.! Aarbei onderop, want chocolade onderop je hoorntje is niet lekker...

Dat zou goed kunnen!quote:Op maandag 16 maart 2009 22:30 schreef hetzusjevan het volgende:
Ehm wij zeggen altijd "... dat mag Jozef weten" maar nooit Joost. Zal wel dialect rondom Nijmegen/misvorming zijn dan.

Die heb ik nog nooit op!!! Ga ik deze zomer eens proberen!quote:Op maandag 16 maart 2009 22:32 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
haha
ik vind die omas appeltaart altijd zo lekker

Ik vind hem echt heerlijkquote:Op maandag 16 maart 2009 22:34 schreef Lindytje het volgende:
[..]
Die heb ik nog nooit op!!! Ga ik deze zomer eens proberen!
Of een keer op mijn dagelijkse fietstochtje, als ik toch langs Intermezzo fiets!
En voor nu: welterusten! Morgen weer vroeg op...blegh.

Zelf ook maar weer is een keertje langsgaan
 Zelf ook maar weer is een keertje langsgaan  

denigrerend? Dat is toch een algemeen gebruikt woord? Doe s niet zo denigrerend! (oftewel doen alsof iemand anders minder is dan jij)quote:Op maandag 16 maart 2009 22:20 schreef hetzusjevan het volgende:
Wie van jullie weet wat het woord 'denigrerend' betekent, ZONDER het op te hoeven zoeken?

citroencake en yoghurt! jamjam!quote:Op maandag 16 maart 2009 22:32 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
haha
ik vind die omas appeltaart altijd zo lekker

Nope, dat is geen algemeen gebruikt woord..quote:Op maandag 16 maart 2009 22:39 schreef styliste het volgende:
[..]
denigrerend? Dat is toch een algemeen gebruikt woord? Doe s niet zo denigrerend! (oftewel doen alsof iemand anders minder is dan jij)
 .
.

Weet je dat niet?quote:Op maandag 16 maart 2009 22:20 schreef hetzusjevan het volgende:
Wie van jullie weet wat het woord 'denigrerend' betekent, ZONDER het op te hoeven zoeken?

Ehm, wel hoor...quote:Op maandag 16 maart 2009 22:44 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Nope, dat is geen algemeen gebruikt woord...

Ik zocht alleen een reden waarom sommige mensen het wel standaard gebruikten en andere nietquote:Op maandag 16 maart 2009 22:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Denigrerend is geen streektaal hoor, gewoon ABN.
 .
.

Daar durf ik geen antwoord op te geven, ik heb nog nooit eerder iemand ontmoet die dat woord niet kende.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:01 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik zocht alleen een reden waarom sommige mensen het wel standaard gebruikten en andere niet.
Dat is dus geen excuusquote:Op maandag 16 maart 2009 23:01 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik ben idd import en in mijn omgeving gebruiken ze dat woord amper.. vandaar.

Dat is imo wel een excuus. Er zijn vast een hoop woorden/uitdrukkingen die ik niet ken ookal zijn ze ABN...quote:Op maandag 16 maart 2009 23:14 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Daar durf ik geen antwoord op te geven, ik heb nog nooit eerder iemand ontmoet die dat woord niet kende.
[..]
Dat is dus geen excuus

Inderdaad.. ik hoorde het woord dus pas voor het eerst in de 6e klasquote:Op maandag 16 maart 2009 23:16 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat is imo wel een excuus. Er zijn vast een hoop woorden/uitdrukkingen die ik niet ken ookal zijn ze ABN...
 . En mijn vriend/schoonfamilie kende het ook echt niet. Als niemand in je omgeving dat woord in de mond neemt dan leer je het ook niet, ook al is het ABN
. En mijn vriend/schoonfamilie kende het ook echt niet. Als niemand in je omgeving dat woord in de mond neemt dan leer je het ook niet, ook al is het ABN  .
. 

Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is om bepaalde woorden niet te kennen, ik zeg alleen dat import zijn geen excuus isquote:Op maandag 16 maart 2009 23:16 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat is imo wel een excuus. Er zijn vast een hoop woorden/uitdrukkingen die ik niet ken ookal zijn ze ABN...

Klik eens op de link in mijn eerdere post, daar vind je er genoegquote:Op maandag 16 maart 2009 23:22 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Zo zijn er idd waarschijnlijk nog wel meer woorden waarvan ik echt niet weet wat ze betekenen..

Wel, als ze in haar omgeving die woorden dus niet heeft gehoordquote:Op maandag 16 maart 2009 23:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is om bepaalde woorden niet te kennen, ik zeg alleen dat import zijn geen excuus is
 . Er zijn ook (ABN) woorden die wij niet horen in Brabant.
. Er zijn ook (ABN) woorden die wij niet horen in Brabant.

Jij bent geimporteerd vanuit Friesland?quote:Op maandag 16 maart 2009 23:50 schreef hetzusjevan het volgende:
Dus als ik in Friesland woon en ik ga ineens in Tilburg studeren en ze gebruiken hier een woord dat wij nog nooit gebruikt hebben in Friesland, dan is het feit dat ik uit Friesland kom waar ze heel andere woorden gebruiken geen excuus?

Maar dat heeft niets te maken met de regio waar ze uit komt, er zullen ook genoeg Tilburgers zijn die dat woord niet kennen.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:49 schreef Tegan het volgende:
[..]
Wel, als ze in haar omgeving die woorden dus niet heeft gehoord. Er zijn ook (ABN) woorden die wij niet horen in Brabant.

Zie bovenstaandequote:Op maandag 16 maart 2009 23:50 schreef hetzusjevan het volgende:
Dus als ik in Friesland woon en ik ga ineens in Tilburg studeren en ze gebruiken hier een woord dat wij nog nooit gebruikt hebben in Friesland, dan is het feit dat ik uit Friesland kom waar ze heel andere woorden gebruiken geen excuus?

Nee, vanuit Nijmegen. Let eens opquote:Op maandag 16 maart 2009 23:54 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Jij bent geimporteerd vanuit Friesland?
Hoi
 .
.

quote:Op maandag 16 maart 2009 23:58 schreef Tegan het volgende:
Ah. In Nijmegen woont ook alleen maar tuig.

O sorryquote:Op maandag 16 maart 2009 23:56 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Nee, vanuit Nijmegen. Let eens op.
 Ik probeerde weer even hip mee te doen met de al gaande discussie
 Ik probeerde weer even hip mee te doen met de al gaande discussie   

Langharig hippietuig!quote:Op maandag 16 maart 2009 23:58 schreef Tegan het volgende:
Ah. In Nijmegen woont ook alleen maar tuig.

Nee, uit Apeldoorn (jajaja ook tuig, schobbejakken, doerakken, schavuiten etc)quote:

Ah. Je hebt zojuist mijn stelling bewezenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:00 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Nee, uit Apeldoorn (jajaja ook tuig, schobbejakken, doerakken, schavuiten etc)
 .
.

Apeldoorn en Nijmegen is wel een flink verschil hoorquote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:00 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ah. Je hebt zojuist mijn stelling bewezen.
 Origineel kom ik zelfs uit Heemstede
 Origineel kom ik zelfs uit Heemstede   

Porque HAAT?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:00 schreef Tegan het volgende:
Ik haat echt niemand. Zelfs niet mensen die echt gemeen tegen mij zijn geweest ooit. Maar er is een iemand die ik HAAT, en die woont in NIjmegen. Ergo, Nijmegen is stom.

Weet ik. Maar het feit dat mensen uit Tilburg en Apeldoorn een woord zouden kennen, betekent dus niet dat het in heel Nederland bekend is. Ookal zou het dan in het merendeel van Nederland bekend zijn/gebruikt worden, dus ABN, er is altijd wel een plek (Nijmegen) waar ze het niet kennen. Dat bedoelde ikquote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:02 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Apeldoorn en Nijmegen is wel een flink verschil hoorOrigineel kom ik zelfs uit Heemstede
 .
.

Ah op die manierquote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:04 schreef Tegan het volgende:
[..]
Weet ik. Maar het feit dat mensen uit TIlburg en Apeldoorn een woord zouden kennen, betekent dus niet dat het in heel Nederland bekend is. Ookal zou het dan in het merendeel van Nederland bekend zijn/gebruikt worden, dus ABN, er is altijd wel een plek (Nijmegen) waar ze het niet kennen. Dat bedoelde ik.
 Maar waarom nou die haat precies?
 Maar waarom nou die haat precies?

Iets met moeders van vriendinnen die in de overgang zijn en mij ervan beschuldigen hun man te versieren omdat ze dus al heel lang niet neuken ofzo, terwijl ik alleen een paar nachtjes bij dat vriendinnetje kwam logeren om te gaan stappen tijdens de Nijmeegse Vierdaagse. Vervolgens dus dat ik geen contact meer heb met die/mijn hele vriendengroep...quote:

Vampje is in Apeldoorn geborenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:00 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Nee, uit Apeldoorn (jajaja ook tuig, schobbejakken, doerakken, schavuiten etc)

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |