abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 maart 2009 @ 19:15:19 #1
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_67110897
Omschrijving van het boek :
In het eerste deel van dit tweeluik, De Onschuldige Magiėr, vertrekt de visserszoon Asher naar Dorana, de hoofdstad van het koninkrijk Lur, waar de superieure Doranen beschikken over ongekende magische krachten, maar waar elk gebruik van magie door het gewone volk, de Olken, onherroepelijk met de dood wordt bestraft. Als Asher door een fortuinlijk toeval in contact komt met de Doraanse prins Gar, blijkt dat deze - vreemd genoeg - geen enkel talent voor magie heeft.

Liever gezegd: geen enkel talent had, want als De Magiėr Ontwaakt opent, heeft Gar zich inmiddels de magie eigen gemaakt die nodig is om het weer te beheersen. Asher zelf is nu de machtigste Olken in de geschiedenis van Lur. Maar hķj is er ook nog: Morg, de zwarte tovenaarmagiėr die gevangenzit in een lichaam dat niet het zijne is en die genoodzaakt is drastische maatregelen te nemen om zijn duistere doel te bereiken.

Zonder het te beseffen raken Gar en Asher verstrikt in een web van misleiding en bedrog en dreigen kwade krachten de verstandhouding tussen Olken en Doranen ernstig te verstoren. Chaos lijkt onafwendbaar. Geen van de betrokkenen, ook Dathne en haar geheime Kring niet, is evenwel voorbereid op de gebeurtenissen die zich voltrekken als de Onschuldige Magiėr zich eindelijk manifesteert.




Anders dan bij andere boeken staat deze niet achter op het boek maar aan de binnenkant van de omslag aan de voorzijde. Ondanks dat het een een paperback is heeft dit boek dus toch een omslagblad.

De Magiėr ontwaakt. Koningmaker koningbreker boek twee is een fantasy boek dat goed wegleest. Ondanks dat ik het eerste deel niet gelezen heb had ik geen problemen met het volgen van de verhaallijn. Naast de omschrijving zoals die hierboven staat durf ik weinig meer over het verhaal neer te kwakken zonder te veel te spoileren. In mijn ogen zijn de verhaallijnen niet al te veel voorspelbaar en zitten er een paar vrij verrassende elementen in.

Wel zou er hier en daar iets meer uitleg mogen zijn over hoe sommige dingen gebeuren, je wordt nu af en toe iets teveel in het ongewisse gelaten door gebeurtenissen, dit is vooral op het einde van het boek zo. Misschien dat de schijfster het boek iets teveel af probeerde te rafelen. Ondanks dit blijft het een lekker boek om te lezen en zal ik het zeker nog een keer onder ogen nemen, ook ben ik benieuwd naar het eerste deel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')