FOK!forum / General Chat / Treinreiziger tevredenheid enquête
Groeneg2maandag 16 maart 2009 @ 15:39
Ik heb hiervoor toestemming gevraagd en gekregen van de FOK! Forum Admin dus kun je chillen!

In het kader van mijn studie aan de Open Universiteit heb ik de opdracht gekregen een enquête te ontwerpen, uit te voeren, statisch te analyseren en conclusies te trekken. Aangezien iedereen wel eens in de trein rijdt en er niet zo vaak echt onafhankelijk (niet door de NS of door andere belangen partijen betaald) onderzoek wordt gedaan, heb ik besloten een klein treinreiziger tevredenheid onderzoek te doen.

De resultaten van dit onderzoek zullen aan dit topic worden toegevoegd na afsluiting van het onderzoek (29 maart). Naast diverse resultaten van de meting zal ik hierin ook proberen te achterhalen welke verbanden er zijn tussen de diverse reiziger eigenschappen en de tevredenheid.

De enquête staat op SurveyMonkey .
Bedankt alvast als je hieraan mee wilt doen!
Keiichimaandag 16 maart 2009 @ 15:42
-laat maar-

Ik moet leren een OP vanaf voren te lezen en niet vanaf achter
Ronhuimaandag 16 maart 2009 @ 15:42
Ingevuld

Maar... even een opmerking. De vragen zijn in een aantal gevallen dubbel. Tevens is het misschien handig om per onderwerp te groeperen, maakt het overzichtelijker en makkelijker in te vullen.
Ronhuimaandag 16 maart 2009 @ 15:43
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:42 schreef Keiichi het volgende:
Heb je toestemming?
Lezen is ook een vak
Keiichimaandag 16 maart 2009 @ 15:43
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:43 schreef Ronhui het volgende:

[..]

Lezen is ook een vak
Best wel had het al ge-edit.
lyndamaandag 16 maart 2009 @ 15:44
done
kreemaandag 16 maart 2009 @ 15:45
ook ingevuld, dubbele vragen idd.
Verder is het 1 minuut werk om in te vullen , das dan wel weer lekker
ChipsZak.maandag 16 maart 2009 @ 15:46
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:45 schreef kree het volgende:
ook ingevuld, dubbele vragen idd.
Verder is het 1 minuut werk om in te vullen , das dan wel weer lekker
Dit dus.
Robiermaandag 16 maart 2009 @ 15:46
Ingevuld, er zitten inderdaad wat dubbele vragen bij.
Butterfly91maandag 16 maart 2009 @ 15:50
Ingevuld
Peter6000maandag 16 maart 2009 @ 15:51
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:46 schreef Robier het volgende:
Ingevuld, er zitten inderdaad wat dubbele vragen bij.
Dan zijn controlevragen, om te controleren of degene die de vragenlijst invult consistent antwoordt.

  • De trein rijdt op tijd
  • De trein heeft geen vertraging

    Het is volgens mij eigenlijk de bedoeling dat degene die de enquête invult dit niet door heeft.
  • Irritatie100maandag 16 maart 2009 @ 15:54
    Ingevuld
    Groeneg2maandag 16 maart 2009 @ 15:56
    Bedankt iedereen al voor het vlotte invullen!!!
    (!!!!! NB Doe eerst de enquête en lees daarna onderstaande uitleg pas AUB! !!!!!)


    Tja de dubbele vragen.

    Als je de link nog eens klikt zal je zien dat de vragen niet echt hetzelfde zijn maar telkens andere bewoordingen hebben.

    Het is in enquetes e.d. gebruikelijk om veel vragen over een bepaald onderwerp een paar keer te stellen, door telkens de vraag iets anders te formuleren. Het voordeel is:
    1. Soms blijkt dat een vraag niet door iedereen hetzelfde wordt geïnterpreteerd, dat kan door statische analyse bepaald worden. Dan laat je zo'n vraag dus in de verdere analyse weg.
    2. Je kan controleren of mensen consequent zijn in het invullen. Ook dit kan door analyse worden bepaald. Personen die niet consequent zijn verwijder je in zo'n geval soms.

    OK? :
    Hikmaandag 16 maart 2009 @ 15:59
    Je controlevragen zijn wel een beetje slecht...
    Ze hoeven niet helemaal geheim te zijn, maar ze liggen er wel een beetje dik bovenop. Belangrijker nog: dubbele ontkenningen bij laddervragen zijn notoir moeilijk te beantwoorden.

    Verder zijn je vragen een beetje "biased"; je kunt nogal goed tussen de regels door lezen wat jij zélf van de materie vindt... en das niet helemaal de bedoeling natuurlijk. (Het heeft waarschijnlijk ook met je inleiding "... nooit een onafhankelijk onderzoek..." te maken).
    Ik zou ook even aangeven dat 10 "geheel mee eens" is en 1 "geheel mee oneens".

    Verder: graag gedaan.
    thatsmemaandag 16 maart 2009 @ 16:02
    Verschil tussen gebruikers en tevredenheid.


  • Incidenteel
  • Als forens of student, bijna elke dag
  • Vaak maar dan gewoon prive *

    Daarnaast kan je uit een zo'n vraag amper halen wat voor gebruiker in ben.

    Daarnaast is het personeel misschien wel behulpzaam, maar ik zie ze vrij weinig.
  • Peter6000maandag 16 maart 2009 @ 16:07
    De veiligheid in de stationshal/ op het perron (geen dubbele vraag ) heb ik maar met een 7 beantwoord.

    Overdag is het een 9, en `s avonds een 5.
    Het maakt toch wel verschil op welk tijdstip van de dag ik er ben.
    Ou-Tannumaandag 16 maart 2009 @ 16:54
    ook maar eens ingevuld:')
    PieterBasmaandag 16 maart 2009 @ 17:01
    en ingevuld
    Tim21maandag 16 maart 2009 @ 17:08
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 17:01 schreef PieterBas het volgende:
    en ingevuld
    DrAlbanmaandag 16 maart 2009 @ 21:30
    Ingevuld, tvp.
    ArmaniXLdinsdag 17 maart 2009 @ 13:12
    Ik mis een optie "nvt".

    Ik heb altijd een ipod op dus ik hoor vertragingsberichten toch niet....
    Milou__dinsdag 17 maart 2009 @ 13:45
    Moet die niet in SES staan?

    Ingevuld btw
    Thy...dinsdag 17 maart 2009 @ 13:52
    Ingevuld, maar ik vind het met die dubbele vragen en dubbele ontkenningen in vragen niet echt een duidelijke enquête.
    Qweadinsdag 17 maart 2009 @ 13:54
    ik doe al mee met die van de NS zelf
    Dr_Flashdinsdag 17 maart 2009 @ 13:57
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 13:12 schreef ArmaniXL het volgende:
    Ik mis een optie "nvt".

    Ik heb altijd een ipod op dus ik hoor vertragingsberichten toch niet....
    Die worden dan ook niet door NS gedaan, maar door Prorail Als er staat "NS medewerkers communiceren" gaat het dus om de aanspreekbaarheid van de mannen in de blauwe pakken. Constateer ik dan he
    Snizdinsdag 17 maart 2009 @ 14:01
    Ingevuld, tvp
    Leso_Varendinsdag 17 maart 2009 @ 14:53
    tvp voor de uitslag van 't onderzoek!
    ArmaniXLdinsdag 17 maart 2009 @ 15:13
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Die worden dan ook niet door NS gedaan, maar door Prorail Als er staat "NS medewerkers communiceren" gaat het dus om de aanspreekbaarheid van de mannen in de blauwe pakken. Constateer ik dan he
    Mannen in blauwe pakken Die hebben wij niet in Alkmaar......... denk ik....
    Brembodinsdag 17 maart 2009 @ 16:23
    Als je het trajcet apeldoorn - zutphen iedere dag aflegt, zal je vertraging heel erg meevallen. Terwijl je op de grote lijnen komt of knelpunt zal je meer ervaring op doen met vertraging.

    Sommige vragen lijken wel erg veel op elkaar:
    De trein rijdt op tijd & De trein heeft geen vertraging.
    Ik erger me niet aan het gedrag van mede-reizigers & Ik heb geen last van mede-reizigers
    Ik hoef in de trein niet te staan. & Ik kan in de trein een zitplaats vinden

    Deze in minder mate op elkaar lijken:
    Het NS personeel is behulpzaam & Het NS personeel communiceert accuraat bij vertragingen e.d
    VonHintendinsdag 17 maart 2009 @ 16:34
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 15:59 schreef Hik het volgende:

    Ik zou ook even aangeven dat 10 "geheel mee eens" is en 1 "geheel mee oneens".
    Dat dus.
    El_Liberalistedinsdag 17 maart 2009 @ 18:01
    Sommige vragen staan zogenaamd verkapt dubbel, in de hoop dat ik twee keer wat anders beantwoord en dan ben ik uitgeluld ofzo?