Groeneg2 | maandag 16 maart 2009 @ 15:39 |
Ik heb hiervoor toestemming gevraagd en gekregen van de FOK! Forum Admin dus kun je chillen! ![]() In het kader van mijn studie aan de Open Universiteit heb ik de opdracht gekregen een enquête te ontwerpen, uit te voeren, statisch te analyseren en conclusies te trekken. Aangezien iedereen wel eens in de trein rijdt en er niet zo vaak echt onafhankelijk (niet door de NS of door andere belangen partijen betaald) onderzoek wordt gedaan, heb ik besloten een klein treinreiziger tevredenheid onderzoek te doen. De resultaten van dit onderzoek zullen aan dit topic worden toegevoegd na afsluiting van het onderzoek (29 maart). Naast diverse resultaten van de meting zal ik hierin ook proberen te achterhalen welke verbanden er zijn tussen de diverse reiziger eigenschappen en de tevredenheid. De enquête staat op SurveyMonkey . Bedankt alvast als je hieraan mee wilt doen! ![]() | |
Keiichi | maandag 16 maart 2009 @ 15:42 |
-laat maar- Ik moet leren een OP vanaf voren te lezen en niet vanaf achter ![]() | |
Ronhui | maandag 16 maart 2009 @ 15:42 |
Ingevuld Maar... even een opmerking. De vragen zijn in een aantal gevallen dubbel. Tevens is het misschien handig om per onderwerp te groeperen, maakt het overzichtelijker en makkelijker in te vullen. | |
Ronhui | maandag 16 maart 2009 @ 15:43 |
quote:Lezen is ook een vak ![]() | |
Keiichi | maandag 16 maart 2009 @ 15:43 |
quote:Best wel ![]() | |
lynda | maandag 16 maart 2009 @ 15:44 |
done | |
kree | maandag 16 maart 2009 @ 15:45 |
ook ingevuld, dubbele vragen idd. Verder is het 1 minuut werk om in te vullen , das dan wel weer lekker ![]() | |
ChipsZak. | maandag 16 maart 2009 @ 15:46 |
quote:Dit dus. | |
Robier | maandag 16 maart 2009 @ 15:46 |
Ingevuld, er zitten inderdaad wat dubbele vragen bij. | |
Butterfly91 | maandag 16 maart 2009 @ 15:50 |
Ingevuld | |
Peter6000 | maandag 16 maart 2009 @ 15:51 |
quote:Dan zijn controlevragen, om te controleren of degene die de vragenlijst invult consistent antwoordt. Het is volgens mij eigenlijk de bedoeling dat degene die de enquête invult dit niet door heeft. ![]() | |
Irritatie100 | maandag 16 maart 2009 @ 15:54 |
Ingevuld ![]() | |
Groeneg2 | maandag 16 maart 2009 @ 15:56 |
Bedankt iedereen al voor het vlotte invullen!!! ![]() (!!!!! NB Doe eerst de enquête en lees daarna onderstaande uitleg pas AUB! !!!!!) Tja de dubbele vragen. ![]() Als je de link nog eens klikt zal je zien dat de vragen niet echt hetzelfde zijn maar telkens andere bewoordingen hebben. Het is in enquetes e.d. gebruikelijk om veel vragen over een bepaald onderwerp een paar keer te stellen, door telkens de vraag iets anders te formuleren. Het voordeel is: 1. Soms blijkt dat een vraag niet door iedereen hetzelfde wordt geïnterpreteerd, dat kan door statische analyse bepaald worden. Dan laat je zo'n vraag dus in de verdere analyse weg. 2. Je kan controleren of mensen consequent zijn in het invullen. Ook dit kan door analyse worden bepaald. Personen die niet consequent zijn verwijder je in zo'n geval soms. OK? : ![]() | |
Hik | maandag 16 maart 2009 @ 15:59 |
Je controlevragen zijn wel een beetje slecht... ![]() Ze hoeven niet helemaal geheim te zijn, maar ze liggen er wel een beetje dik bovenop. Belangrijker nog: dubbele ontkenningen bij laddervragen zijn notoir moeilijk te beantwoorden. Verder zijn je vragen een beetje "biased"; je kunt nogal goed tussen de regels door lezen wat jij zélf van de materie vindt... en das niet helemaal de bedoeling natuurlijk. (Het heeft waarschijnlijk ook met je inleiding "... nooit een onafhankelijk onderzoek..." te maken). Ik zou ook even aangeven dat 10 "geheel mee eens" is en 1 "geheel mee oneens". Verder: graag gedaan. | |
thatsme | maandag 16 maart 2009 @ 16:02 |
Verschil tussen gebruikers en tevredenheid. Daarnaast kan je uit een zo'n vraag amper halen wat voor gebruiker in ben. Daarnaast is het personeel misschien wel behulpzaam, maar ik zie ze vrij weinig. | |
Peter6000 | maandag 16 maart 2009 @ 16:07 |
De veiligheid in de stationshal/ op het perron (geen dubbele vraag ![]() Overdag is het een 9, en `s avonds een 5. Het maakt toch wel verschil op welk tijdstip van de dag ik er ben. | |
Ou-Tannu | maandag 16 maart 2009 @ 16:54 |
ook maar eens ingevuld:') | |
PieterBas | maandag 16 maart 2009 @ 17:01 |
en ingevuld ![]() | |
Tim21 | maandag 16 maart 2009 @ 17:08 |
quote: | |
DrAlban | maandag 16 maart 2009 @ 21:30 |
Ingevuld, tvp. | |
ArmaniXL | dinsdag 17 maart 2009 @ 13:12 |
Ik mis een optie "nvt". Ik heb altijd een ipod op dus ik hoor vertragingsberichten toch niet.... | |
Milou__ | dinsdag 17 maart 2009 @ 13:45 |
Moet die niet in SES staan? Ingevuld btw ![]() | |
Thy... | dinsdag 17 maart 2009 @ 13:52 |
Ingevuld, maar ik vind het met die dubbele vragen en dubbele ontkenningen in vragen niet echt een duidelijke enquête. | |
Qwea | dinsdag 17 maart 2009 @ 13:54 |
ik doe al mee met die van de NS zelf ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 maart 2009 @ 13:57 |
quote:Die worden dan ook niet door NS gedaan, maar door Prorail ![]() ![]() | |
Sniz | dinsdag 17 maart 2009 @ 14:01 |
Ingevuld, tvp | |
Leso_Varen | dinsdag 17 maart 2009 @ 14:53 |
tvp voor de uitslag van 't onderzoek! | |
ArmaniXL | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:13 |
quote:Mannen in blauwe pakken ![]() | |
Brembo | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:23 |
Als je het trajcet apeldoorn - zutphen iedere dag aflegt, zal je vertraging heel erg meevallen. Terwijl je op de grote lijnen komt of knelpunt zal je meer ervaring op doen met vertraging. Sommige vragen lijken wel erg veel op elkaar: De trein rijdt op tijd & De trein heeft geen vertraging. Ik erger me niet aan het gedrag van mede-reizigers & Ik heb geen last van mede-reizigers Ik hoef in de trein niet te staan. & Ik kan in de trein een zitplaats vinden Deze in minder mate op elkaar lijken: Het NS personeel is behulpzaam & Het NS personeel communiceert accuraat bij vertragingen e.d | |
VonHinten | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:34 |
quote:Dat dus. | |
El_Liberaliste | dinsdag 17 maart 2009 @ 18:01 |
Sommige vragen staan zogenaamd verkapt dubbel, in de hoop dat ik twee keer wat anders beantwoord en dan ben ik uitgeluld ofzo? ![]() |