abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zaterdag 5 september 2009 @ 12:50:06 #151
145146 Andyy
pi_72458187
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:35 schreef Meursault het volgende:

[..]

wikipedia

Volgens mij verder ook vrijwel alles van SolidStateRecords, ToothandNail en FaceDownRecords.
Zao en AILD vallen reuze mee, underoath weet ik niet.
Maar Norma Jean heeft ook teksten uit de bijbel etc in de titels en in hun liedjes verwerkt

Zao was 1 van de eerste metalcore bands en speelde vaak in hun kerk, maar ze zijn daar weggetrapt omdat hun muziek duivels was ofzo
pi_72461431
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:26 schreef Andyy het volgende:

[..]

dat geld veel meer voor norma jean
extreem radicale reli boys zijn het dan
Zijn inderdaad ook reli boys. Maar om nou te zeggen dat ze "radicaal" zijn.
Misschien toen Josh Scogin nog in de band zat, maar met Cory is 't wel een stuk minder geworden heb ik het idee.
Desalniettemin, ik kan sommige teksten van ze heus wel waarderen.

Underoath is in ieder geval wel een erg gelovig bandje.
Ik heb 'n dvd van ze (bonus dvd bij een van hun albums), waarin te zien was dat ze voor elk optreden fijn even bidden met z'n allen.

Haste the Day is ook zo'n begripvolle metalcore band. Die hebben hun gitarist uit de band getrapt omdat zijn geloof niet meer zo sterk was . Had per direct m'n respect voor die band verloren.
pi_72461467
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:35 schreef Meursault het volgende:

[..]

wikipedia

Volgens mij verder ook vrijwel alles van SolidStateRecords, ToothandNail en FaceDownRecords.
Klopt.
pi_72462473
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 15:03 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Klopt.
Toch zitten er super veel vette bands op die labels (En zijn het Christelijke bands ).

Nieuwe ABR klinkt erg gaaf trouwens. Net als de rest van wat ze uitgebracht hebben
pi_72462651
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 15:45 schreef InTheDarkness het volgende:

[..]

Toch zitten er super veel vette bands op die labels (En zijn het Christelijke bands ).
Het hoeven ook niet altijd kutbands te zijn, puur omdat ze gelovig zijn toch .
Ik bedoel, Creed heeft ook prachtige nummers gemaakt .
pi_72462719
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 15:53 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Het hoeven ook niet altijd kutbands te zijn, puur omdat ze gelovig zijn toch .
Ik bedoel, Creed heeft ook prachtige nummers gemaakt .
Ik ben zelf Christen dus dat bands dat ook zijn is alleen een plus maar als het klote klinkt kunnen ze in wat dan ook geloven daar word het niet veel beter van .
pi_72463129
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 15:55 schreef InTheDarkness het volgende:

[..]

Ik ben zelf Christen dus dat bands dat ook zijn is alleen een plus maar als het klote klinkt kunnen ze in wat dan ook geloven daar word het niet veel beter van .
Dat klopt helemaal .

Het boeit mij eerlijk gezegd ook niet of de mensen in een band gelovig zijn of niet, als ze inderdaad maar goeie muziek maken. Ja toch!
pi_72463152
Er zitten zeker vette bands op die labels.

Becoming the Archetype (valt waarschijnlijk niet onder metalcore).

Hun debuutalbum is echt briljant!
"Everything we are, we are when we're alone."
pi_72463196
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 15:55 schreef InTheDarkness het volgende:

[..]

Draai jij dan bij voorkeur ook alleen christelijke bands?
pi_72463455
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:14 schreef Meursault het volgende:
Er zitten zeker vette bands op die labels.

Becoming the Archetype (valt waarschijnlijk niet onder metalcore).

Hun debuutalbum is echt briljant!
Dat is inderdaad geen verkeerd bandje.
pi_72463515
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:27 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Dat is inderdaad geen verkeerd bandje.
Ik heb dat album echt grijs gedraaid. Hun tweede album viel me wat tegen. Ze waren van gitarist gewisseld en de sound sprak me veel minder aan. Dit album klinkt nog lekker rauw.
pi_72463871
@Meursault :

Ik draai niet bij voorkeur Christelijke muziek. Maar als muziek mij qua denkbeelden tegenstaat(Slayer bijvoorbeeld) dan luister ik dat niet nee. Ik neem aan dat iedereen dat heeft , het ligt er maar net aan hoe je over dingen denkt

Becoming The Archetype staat binnenkort in Nederland trouwens In de Kelder meen ik.

Dit is trouwens wel het betere spul van Norma Jean vind ik. Nieuwere spul is wel erg soft geworden.
pi_72464050
Ja, klopt. Brainstorm preparty of iets dergelijks. Seventh Avenue is ook wel vet.
Ik houd op zich wel van het iets softere spul.
pi_72464138
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:44 schreef InTheDarkness het volgende:
Ik neem aan dat iedereen dat heeft , het ligt er maar net aan hoe je over dingen denkt
Klopt. Ik ga ook geen muziek luisteren van een band als ik weet dat ze bijvoorbeeld (extreem) rechts zijn.
quote:

Dit is trouwens wel het betere spul van Norma Jean vind ik. Nieuwere spul is wel erg soft geworden.
Ik weet het niet. Ik vind O' God the Aftermath nou niet echt bepaald soft .
Het is misschien wel wat minder chaotisch. Redeemer en The Anti-Mother zijn inderdaad wel echt wat softer. Met wat zang erbij enzo, maar dat doen ze wel erg goed .

Jij zal The Chariot dan ook wel een tof bandje vinden .
pi_72464164
Brainstorm preparty was het ja woon helaas niet in de buurt maar Apeldoorn is voor mij nog wel te doen dus Brainstorm staat nog in de planning (Mits er geld is).
pi_72464205
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:55 schreef Orbeatle het volgende:

Jij zal The Chariot dan ook wel een tof bandje vinden .
Dat vond ik echt verschrikkelijk.. Ik luisterde de Unsung EP toen 'ie net uitkwam. En ik heb ze een keer live gezien..
pi_72464242
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:58 schreef Meursault het volgende:

[..]

Dat vond ik echt verschrikkelijk.. Ik luisterde de Unsung EP toen 'ie net uitkwam. En ik heb ze een keer live gezien..
Ik heb ze helaas nog nooit live gezien, maar heb wel de youtube filmpjes gezien en volgens mij is het kwalitatief niet echt hoogstaand wat ze doen . Het ziet er wel grappig uit.
De muziek op CD vind ik echt super. Het laatste album is supervet.
pi_72464318
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:59 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Ik heb ze helaas nog nooit live gezien, maar heb wel de youtube filmpjes gezien en volgens mij is het kwalitatief niet echt hoogstaand wat ze doen . Het ziet er wel grappig uit.
De muziek op CD vind ik echt super. Het laatste album is supervet.
Ik was halverwege weggegaan en het schijnt dat ie daarna nog tussen de lampen heeft gehangen etc. Dat had ik dan wel weer willen zien.

Is hun nieuwe werk beter of vond je het daarvoor ook al vet?
pi_72464505
The Chariot is zeker wel goed te doen (Had ze nog niet eerder gehoord) toch maar eens wat van opzoeken
pi_72464513
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:02 schreef Meursault het volgende:

[..]

Ik was halverwege weggegaan en het schijnt dat ie daarna nog tussen de lampen heeft gehangen etc. Dat had ik dan wel weer willen zien.

Is hun nieuwe werk beter of vond je het daarvoor ook al vet?
Het eerste album is eigenlijk te chaotisch. Maar dat wilde de zanger ook graag.
Hij ging weg bij Norma Jean omdat hij daar z'n ei niet kwijt kon, dus heeft-ie met The Chariot fijn een bak herrie kunnen produceren. Op zich heeft dat album z'n charmes, maar ik vind het latere werk wel beter. Geen onsamende bak herrie meer met constant feedback door de nummers heen.

Als je de latere cd's van Norma Jean goed vind, dan moet je zeker even The Fiancée en Wars and Rumors of War van The Chariot checken. Ze zijn er zeker op vooruit gegaan!
pi_72464697
Kan het te chaotisch zijn dan ?

[ Bericht 59% gewijzigd door InTheDarkness op 05-09-2009 17:21:02 ]
pi_72464721
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:15 schreef InTheDarkness het volgende:
Kan het te chaotisch zijn dan ?:P
Ik vind van wel ja .
  FOK!fotograaf zaterdag 5 september 2009 @ 20:11:19 #174
145146 Andyy
pi_72469388
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 15:02 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Haste the Day is ook zo'n begripvolle metalcore band. Die hebben hun gitarist uit de band getrapt omdat zijn geloof niet meer zo sterk was . Had per direct m'n respect voor die band verloren.
Hij was Christen-af
daarna luisterde ik er niet meer naar
  FOK!fotograaf zaterdag 5 september 2009 @ 20:13:50 #175
145146 Andyy
pi_72469464
quote:
Zo bijzonder vond ik het niet (heb wel eens eerder wat van ze gehoord)
m'n eerste indruk was dat het gewoon wat gestolen is van andere metalcore bands (in dit lied hoor ik nogal Heaven shall burn) en dat door elkaar gemixt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')