Sssst! We willen nog niet dat de rest van de familie het te weten komt!quote:Op zondag 15 maart 2009 17:33 schreef Hephaistos. het volgende:
Je wil trouwen met je achternicht he, vuilak!
quote:Op zondag 15 maart 2009 17:32 schreef Dennis_enzo het volgende:
De graad is toch gewoon het aantalstappen wat je in een stamboom moet nemen om bij die persoon uit te komen?
Dan is bijvoorbeeld een broer dus 2e graads? 1 stap omhoog naar je ouders en 1 naar beneden naar je broer?quote:
broer = 1 stapjequote:Op zondag 15 maart 2009 17:52 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Dan is bijvoorbeeld een broer dus 2e graads? 1 stap omhoog naar je ouders en 1 naar beneden naar je broer?
Niet goed gelezen: jij zit rechtstreeks aan je broerquote:Op zondag 15 maart 2009 17:52 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Dan is bijvoorbeeld een broer dus 2e graads? 1 stap omhoog naar je ouders en 1 naar beneden naar je broer?
Niet waar, broers en zussen zijn tweedegraads.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:53 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Niet goed gelezen: jij zit rechtstreeks aan je broer
[ afbeelding ]
Rechte lijn
Volgens mij ook ja, je zit via je ouders aan je broers en zussen verbonden.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:02 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Niet waar, broers en zussen zijn tweedegraads.
Volgens mij is stieffamilie voor een stamboom geen echte familie. Die worden dan meestal naast je getekend zonder verbinding. Hoe het wettelijk zit weet ik niet, hangt er ook vanaf hoe lang personen bij elkaar zijn en dergelijke.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:06 schreef Ludootje het volgende:
Dank voor de uitleg. En hoe zit dat dan met bijvoorbeeld stiefbroers/zussen/ouders?
Mag dat dan tot de 2e resp. 1e graad gerekend worden?
NIet noodzakelijkerwijs, je broer kan een andere moeder of vader hebben, en dus een andere gen-samenstellingquote:Op zondag 15 maart 2009 18:20 schreef TNA het volgende:
Waarom zijn broers/zussen tweedegraads, je deelt toch evenveel genen met ze als met je ouders/kinderen?
Dan is het toch een halfbroer of -zus? Dat lijkt me wél tweedegraads gezien de genetische make-up.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:01 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
NIet noodzakelijkerwijs, je broer kan een andere moeder of vader hebben, en dus een andere gen-samenstelling
Met elk van je ouders deel je 50% van de genen, met je broers/zussen deel je 25% van de genen.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:20 schreef TNA het volgende:
Waarom zijn broers/zussen tweedegraads, je deelt toch evenveel genen met ze als met je ouders/kinderen?
quote:Op zondag 15 maart 2009 21:06 schreef paricos het volgende:
[..]
Met elk van je ouders deel je 50% van de genen, met je broers/zussen deel je 25% van de genen ook.
Dat is toch niet logisch? Je hebt dezelfde ouders en dus is het van ieder gen 50-50 of je het allebei hebt?quote:Op zondag 15 maart 2009 21:06 schreef paricos het volgende:
[..]
Met elk van je ouders deel je 50% van de genen, met je broers/zussen deel je 25% van de genen.
Tel de lijntjes:quote:Op zondag 15 maart 2009 21:26 schreef TNA het volgende:
[..]
Dat is toch niet logisch? Je hebt dezelfde ouders en dus is het van ieder gen 50-50 of je het allebei hebt?
Edit: ik zie nu je eigen edit in je quote pas. Dan zijn we het eens
De vraag blijft: waarom is broer/zus tweedegraads als je evenveel genen deelt als met je ouders?
quote:
quote:
Gewoon omdat het praktisch onhaalbaar is. Stel jij en je broertjes groeien normaal op, maar op je 30e kom je er opeens achter dat jij het gevolg bent van een slippertje van moeders. Dan zou je opeens meer belasting moeten betalen dan je broertjes op je erfenis!quote:Op maandag 16 maart 2009 11:22 schreef TNA het volgende:
[..]
Oké, duidelijkMaar ik blijf het bullshit vinden dat zulke dingen worden gebaseerd op lijntjes i.p.v. genetische overeenkomst.
En terechtquote:Op maandag 16 maart 2009 11:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Gewoon omdat het praktisch onhaalbaar is. Stel jij en je broertjes groeien normaal op, maar op je 30e kom je er opeens achter dat jij het gevolg bent van een slippertje van moeders. Dan zou je opeens meer belasting moeten betalen dan je broertjes op je erfenis!
of achteraf. als je dat na de dood van moeders merkt en dan alsnog extra moet neertikkenquote:Op maandag 16 maart 2009 11:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Gewoon omdat het praktisch onhaalbaar is. Stel jij en je broertjes groeien normaal op, maar op je 30e kom je er opeens achter dat jij het gevolg bent van een slippertje van moeders. Dan zou je opeens meer belasting moeten betalen dan je broertjes op je erfenis!
Je moet de verticale lijntjes in de stamboom tellen. De broer van je opa is dus jouw 4e graads aanverwant (jeetje ik ben niet helder vandaag).quote:Op woensdag 15 juli 2009 17:55 schreef tomegel het volgende:
De broer van mijn opa is overleden ( was de laatste in de familie) Nu word zijn erfenis verdeeld over oom's en tantes. Mijn moeder leeft niet meer dus nu gaat het geld naar mij en mn broers. Hoeveelste graad is dat dan? (schijnbaar telt mn vader niet mee met zoiets)
Ja mijn fout. Er is iets mis met me vandaag.quote:Op woensdag 15 juli 2009 18:14 schreef Steve het volgende:
Oudooms zijn toch 4e-graads?
edit: oh je hebt het al veranderd.
Neuh... een kind geboren binnen een huwelijk wordt automatisch het kind van beide ouders (die getrouwd zijn, zeg maar). Dan maakt het niet uit of er een slippertje gemaakt is of niet. (net zoals dat nieuwsbericht van laatst van die vrouw uit Wassenaar waar het kind een donker uiterlijk had; dat kind is wettelijk 'gewoon' van de man waar ze mee getrouwd was)quote:Op maandag 16 maart 2009 11:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |