2 leden, 50% stemrecht en 60% betaalplicht. Ja idd kut dus.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:29 schreef Iced_Lips het volgende:
Uit hoeveel leden bestaat het complex? Wat is jouw breukdeel t.o.v. overige leden?
Inderdaad, het is sinds mei 2008 niet meer toegestaan om een slapende VVE te hebben. Er moet bijvoorbeeld een reserve grootonderhoud zijn en minimaal 1x per jaar een ALV.
De opstalverzekering van de VvE zou ik gelijktrekken aan de herbouwwaarde van het complex. Wellicht dat jouw appartement dan wat onderverzekerd is, dan kun je vaak nog een aanvullende verzekering afsluiten bovenop het gedeelte van de VVE.
Als het niet via de gemeente kan, gewoon naar de kantonrechter gaan. Jij hebt 100% gelijk, dus je kunt het niet verliezen en dus gaat het je ook geen centen kosten.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:40 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
2 leden, 50% stemrecht en 60% betaalplicht. Ja idd kut dus.
Op dit moment is mijn opstalverzekering dus niet toereikend. Die kan je dan misschien opschroeven, maar mijn verzekeraar doet dit niet.... Die stellen, het is appartementsrecht dus....Het MOET via de VvE. De polis die ik 2 jaar terug heb afgesloten kunnen ze niet royeren, maar upgraden laten ze dus niet toe... Ik moet het maar via de VvE regelen. En buurman weigert dus...
Utrecht, Wellicht dat hie ridd zo'n balie is , maar dat heeft nog niet veel zin. Als hij niet wil kan ik niks in mijn uppie.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:37 schreef Isegrim het volgende:
Waar woon je?
In sommige gemeenten is er een VvE-balie die je kan helpen met activeren van de VvE.
KvK is pas vanaf dit jaar verplicht en VvE's hebben tot eind dit jaar om zich in te schrijven. Maar dat gaat lang niet lukken en men zal wrs. coulant zijn. kvK gaat zelf VvE's actief aanschrijven voor inschrijving. Bij het bedrijf waar ik werk beheren we meer dan 500 VvE's en we hebben welgeteld nog geen enkele brief van KvK gehad.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:40 schreef gelly het volgende:
Het is sinds mei vorig jaar verplicht een actieve VVE te hebben.. Deze moet ingeschreven staan bij de KvK.
Ja, dat kun je wel want je hebt de wet achter je. Je buurman heeft geen keus.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:42 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Utrecht, Wellicht dat hie ridd zo'n balie is , maar dat heeft nog niet veel zin. Als hij niet wil kan ik niks in mijn uppie.
quote:Maar goed. In het verleden ook al eens met hem hierover gebotst. Toen heb ik het gelaten voro de vrede. Mu trek ik alle registers open. Richting rechtzaak dus.
De hamvraag is of dit alleen voor onderhoud van toepassing is of ook voor verzekeringen ed.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:40 schreef gelly het volgende:
Het is sinds mei vorig jaar verplicht een actieve VVE te hebben.. Deze moet ingeschreven staan bij de KvK.
KvK hoef je je nog ff niet druk om te maken. WA en opstal moet via VvE lopen. Ook moet je gaan sparen voor toekomstig onderhoud. Dat zijn de belangrijkste drie dingen.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:44 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
De hamvraag is of dit alleen voor onderhoud van toepassing is of ook voor verzekeringen ed.
Volgens mij wel, die moet ik even opzoeken. Ik heb ook al het verzoek van de RB gekregen om alles mbt de woning te scannen en te mailen. Dat gaat maandag dus op de mail.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:48 schreef Isegrim het volgende:
Wel balen dat de stemmenverdeling 50/50 is, dat is altijd lastig, zeker als je met een onwillig iemand te maken hebt.
Ben je in het bezit van de akte van splitsing?
oh ja.. toen ik destijds d etent kocht heb ik hem dus VOOR de koop gesproken. Ben dus bewust bij de zelfde maatschappij gaan zitten. Tevens heb ik hem heel concreet gevraagd naar zijn plannen qua onderhoud. Dat wilde hij graag want mijn verkoper wilde het maar niet... volgens hem.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:47 schreef Isegrim het volgende:
[..]
KvK hoef je je nog ff niet druk om te maken. WA en opstal moet via VvE lopen. Ook moet je gaan sparen voor toekomstig onderhoud. Dat zijn de belangrijkste drie dingen.
100 pp lijkt wellicht vrij ruim... maar..quote:Op maandag 16 maart 2009 10:09 schreef Isegrim het volgende:
Honderd euro is vrij ruim voor zo'n kleine VvE. Verkleint de kans dat je met regelmaat extra moet bijlappen als er onderhoud nodig is.
Ik vind 100 euro per appartement nog aan de lage kant als ik eerlijk ben. Vergis je niet in de kosten. Zeker met zo'n oud pand.quote:Op maandag 16 maart 2009 11:15 schreef klusfoobje het volgende:
9000 euro voor het vervangen van een zadeldak is niet z'n raarhoog bedrag hoor.
Dat is alle oude pannen afvoeren
nieuwe pannen aanvoeren
nieuwe panlatten en tengels plaatsen
dampfolie plaatsen lood aansluitingn om aangrenzende perselen in orde maken... Die offerte van 9000 was een jaar geleden ofzo.. Ze zijn er duurder en goedkoper.
Hij wil steeds alleen maar met veel pijn en moeite " een mannetje" laten komen... Das iemand van 75 jaar oud... ja mehoela...
Gelukkig denken de meeste makelaars waar ik mee te maken heb gehad hier in Limburg toch anders... maar goed wij betalen ook geen 250000 euro voor 50 m2 zoals in veel andere delen van NLquote:Op maandag 16 maart 2009 13:10 schreef klusfoobje het volgende:
...
De meeste makelaars noemen ook graag dat het een slapende VvE is en dus geen extra maandlasten met zich mee brengt. Nee, nog niet nee...
...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |