abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67043379
In juni ga ik een rondreis maken door Kenia en Tanzania. Er wordt geadviseerd om naast dollars ook een creditcard mee te nemen.
Nu wil ik graag weten of het verschil maakt om een Visa kaart of een MasterCard aan te schaffen?
pi_67043571
Volgens mij maakt dat niet zo heel veel uit.
Vrienden zijn daar 2 maanden naartoe gegaan en hadden alleen een pinpas bij zich. Let wel op dat je nooit alleen moet gaan pinnen!!
pi_67043637
Maakt niet zoveel uit.

Volgens mij is VISA op wat meer plaatsen te gebruiken, maar ik heb nog nooit een automaat of winkel gezien waar je wel VISA kon gebruiken en geen Mastercard.
  Donald Duck held zaterdag 14 maart 2009 @ 19:58:19 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_67048691
Dat ontloopt elkaar nauwelijks
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_67070278
quote:
maar ik heb nog nooit een automaat of winkel gezien waar je wel VISA kon gebruiken en geen Mastercard.
Om maar even een Nederlands voorbeeld te geven: Bij IKEA en de MAKRO kun je enkel met VISA betalen en niet met MasterCard.
Verder worden in ontwikkelingslanden vaker VISA kaarten geaccepteerd dan MasterCards, heb ik weleens gelezen.
  zondag 15 maart 2009 @ 18:07:16 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67076645
Het is inderdaad ook mijn ervaring dat VISA iets beter geaccepteerd is dan Mastercard. Ik heb een tijdje in een redelijk afgelegen deel van China gewoond en daar kon je niets met Mastercard maar wel met VISA. Overigens was dat in 2001, dus het zal nu wellicht beter zijn.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 15 maart 2009 @ 21:52:14 #7
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_67084467
Meld het ook even van te voren bij je CC maatschappij dat je daar naar toe op vakantie gaat. Kennis van me had het in Venezuela, had de CC maatschappij z'n kaart geblokkeerd omdat "ongebruikelijke transactie" was.

Geldt alleen voor bananenrepublieken, dat ze em zomaar blokkeren
  zondag 15 maart 2009 @ 21:57:07 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67084645
quote:
Op zondag 15 maart 2009 21:52 schreef Richie_Rich het volgende:
Meld het ook even van te voren bij je CC maatschappij dat je daar naar toe op vakantie gaat. Kennis van me had het in Venezuela, had de CC maatschappij z'n kaart geblokkeerd omdat "ongebruikelijke transactie" was.

Ik had dat zelfs met m'n gewone bankpasje (HSBC).
Eén keer geld kunnen pinnen en daarna nooit meer.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 15 maart 2009 @ 22:33:46 #9
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_67086062
quote:
Op zondag 15 maart 2009 21:57 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik had dat zelfs met m'n gewone bankpasje (HSBC).
Eén keer geld kunnen pinnen en daarna nooit meer.
ai, pwnd
pi_67086198
quote:

ook gehad in Turkije

had ze gebeld en de volgende dag kon ik em gewoon weer gebruiken.
  maandag 16 maart 2009 @ 11:45:17 #11
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_67096985
Zeker in Afrika wordt VISA veel meer geaccepteerd dan Mastercard. Een poosje geleden was het in Oost-Afrika (Tanzania, Mozambique) niet makkelijk om überhaupt een automaat te vinden die Mastercard accepteerde (heb geen specifieke ervaring met Kenya). Inmiddels is het op veel plekken makkelijker, maar nog steeds wordt VISA veel makkelijker geaccepteerd. Bonus is dat VISA over het algemeen beter oplet als er iets mis gaat met je kaart, is mijn ervaring.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 16 maart 2009 @ 11:47:34 #12
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_67097055
quote:

Dat heb ik echt nog nóóit gehad hoor, en ik gebruik 'm in heel wat "bananenrepublieken". Heb wel gehad dat ze je (proberen te) contacten als er inderdaad "ongebruikelijke transacties" zijn, zoals 4x geld opnemen met dezelfde pas (soms nodig omdat het maximumbedrag erg laag is). Maar nog nooit dat ze de boel op eigen initiatief blokkeren.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_67097138
Heb ik wel een keer gehad en dat was hier in nederland maar kwam ook door een paar transacties die gedaan waren en daarna weer gecanceld, maar ze hebben wel netjes opgebeld om het te melden zodat we het uit konden leggen.
pi_67100647
VISA is over het algemeen wereldwijd gewoon meer geaccepteerd dan Mastercard, dit schijnt met de commissie te maken te hebben die bij Visa lager is. Als je kunt kiezen neem je dus het beste een Visa.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  maandag 16 maart 2009 @ 14:43:50 #15
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_67101956
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:47 schreef Hik het volgende:

[..]

Dat heb ik echt nog nóóit gehad hoor, en ik gebruik 'm in heel wat "bananenrepublieken". Heb wel gehad dat ze je (proberen te) contacten als er inderdaad "ongebruikelijke transacties" zijn, zoals 4x geld opnemen met dezelfde pas (soms nodig omdat het maximumbedrag erg laag is). Maar nog nooit dat ze de boel op eigen initiatief blokkeren.
En dat je het daar veel gebruikt is denk ik de reden dat het dus een groen licht krijgt. Die kennis van me komt nooit NL uit en dan in 1x daar een transactie. Was blijkbaar genoeg reden voor de CC maatschappij om het te blokkeren.
pi_67118382
Bedankt voor de reacties. Ik heb volgende week een afspraak bij de Rabobank. Daar zal ik eens vragen wat ze mij te bieden hebben. Standaard krijg je een MasterCard, alleen bij Privatebanking Visa.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:46:36 #17
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_67129595
Je kunt gewoon een visa aanvragen bij International Card Services.
Niet duur, prima ervaringen mee.
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 13:20:13 #18
230491 Zith
pls tip
pi_67134324
Ik gebruik in Kenya Mastercard, al zal VISA nog makkelijker zijn denk ik. Geloof dat een simpele ABN-AMRO kaart ook gewoon moet werken, maar dat weet ik niet zeker. Soms is het wel even zoeken hoor, in Nairobi zijn er genoeg plekken maar in minder afgelegen plekken moet je soms helemaal naar een of ander groot hotel rijden waar de enige pinautomaat is.

[ Bericht 24% gewijzigd door Zith op 17-03-2009 13:25:54 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_67245430
Volgens mij maakt het niet zoveel uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')