Om maar even een Nederlands voorbeeld te geven: Bij IKEA en de MAKRO kun je enkel met VISA betalen en niet met MasterCard.quote:maar ik heb nog nooit een automaat of winkel gezien waar je wel VISA kon gebruiken en geen Mastercard.
Ik had dat zelfs met m'n gewone bankpasje (HSBC).quote:Op zondag 15 maart 2009 21:52 schreef Richie_Rich het volgende:
Meld het ook even van te voren bij je CC maatschappij dat je daar naar toe op vakantie gaat. Kennis van me had het in Venezuela, had de CC maatschappij z'n kaart geblokkeerd omdat "ongebruikelijke transactie" was.
Geldt alleen voor bananenrepublieken, dat ze em zomaar blokkeren
ai, pwndquote:Op zondag 15 maart 2009 21:57 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik had dat zelfs met m'n gewone bankpasje (HSBC).
Eén keer geld kunnen pinnen en daarna nooit meer.
ook gehad in Turkijequote:Op zondag 15 maart 2009 21:52 schreef Richie_Rich het volgende:
Meld het ook even van te voren bij je CC maatschappij dat je daar naar toe op vakantie gaat. Kennis van me had het in Venezuela, had de CC maatschappij z'n kaart geblokkeerd omdat "ongebruikelijke transactie" was.
Dat heb ik echt nog nóóit gehad hoor, en ik gebruik 'm in heel wat "bananenrepublieken". Heb wel gehad dat ze je (proberen te) contacten als er inderdaad "ongebruikelijke transacties" zijn, zoals 4x geld opnemen met dezelfde pas (soms nodig omdat het maximumbedrag erg laag is). Maar nog nooit dat ze de boel op eigen initiatief blokkeren.quote:Op zondag 15 maart 2009 21:52 schreef Richie_Rich het volgende:
En dat je het daar veel gebruikt is denk ik de reden dat het dus een groen licht krijgt. Die kennis van me komt nooit NL uit en dan in 1x daar een transactie. Was blijkbaar genoeg reden voor de CC maatschappij om het te blokkeren.quote:Op maandag 16 maart 2009 11:47 schreef Hik het volgende:
[..]
Dat heb ik echt nog nóóit gehad hoor, en ik gebruik 'm in heel wat "bananenrepublieken". Heb wel gehad dat ze je (proberen te) contacten als er inderdaad "ongebruikelijke transacties" zijn, zoals 4x geld opnemen met dezelfde pas (soms nodig omdat het maximumbedrag erg laag is). Maar nog nooit dat ze de boel op eigen initiatief blokkeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |