abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67040484
Ik heb een cementdekvloer in mijn nieuwbouwhuis, hier worden de leidingen ingefrezen voor de vloerverwarming en vervolgens tegels erop. Ivm de oneffenheden wil ik ook de vloer laten egaliseren. Maar nu hoor ik van de ene tegelzetter dat er eerst ingevrezen moet worden en dan pas egaliseren (gleuven moeten opgevuld worden) en van de ander dat er eerst geegaliseerd moet worden voordat er gefrezen wordt (gleuven worden opgevuld door flexlijm)
Wat is nou de beste volgorde?
  zaterdag 14 maart 2009 @ 15:29:51 #2
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_67040621

[ Bericht 100% gewijzigd door Ex-Lekkerlander op 14-03-2009 15:34:21 ]
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
  zaterdag 14 maart 2009 @ 15:33:41 #3
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_67040729
het lijkt mij dat het afhankelijk is van hoe het opgevuld wordt.
Als de freessleuf opgevuld wordt met flexlijm dan lijkt het me dat, als je daarna egaliseer, het beton niet houdt op de flexlijm vandaar eerst egaliseren
Als je de sleuven vul met beton dan kan je het beste erna egaliseren want dan is de egalisatielaag 1 geheel met de opvulling van de sleuf wat dus steviger is
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_67040866
Denk niet dat je de sleuven kan vullen met beton, de leidingen zetten wel wat uit denk ik.
pi_67040902
Ik begreep alleen van de een die zegt eerst egaliseren dan frezen en de gleuven worden dan gelijk gevuld met de flexlijm en de tegel erop. De ander zegt eerst frezen dan egaliseren (gleuven worden dan automatisch gevuld met egaline) en dan pas tegels erop.
Ze hadden niet over vullen met beton.
pi_67041587
Goedemiddag,bij mijn neef moest hij de vloer egaliseren met tegellijm,en daarna werden de sleuven erin gefreesd,en weer dichtgemaakt met tegellijm.Daarna ging er een steentjes vloer overheen.
pi_67328091
Inmiddels vloerverwarmingsbedrijf en tegelleverancier gesproken. Beide zeiden eerst egaliseren dan pas sleuven erin.
Achteraf kan, maar je krijgt kans dat de slangen in de sleuven gaan 'drijven' op de egaline, dan dien je eerst laag lijm over alle sleuven te smeren. Het laatste is ook bevestigd door de tegellegger.
Thanks voor de hulp
pi_67328653
Volgorde ligt aan welk systeem je hebt. Zo te horen is het hier een naplaatsing en ligt er dus al een afdekvloer in waar nu in wordt gefreesd.

In dat geval is aanbevolen eerst egaliseren, frezen, slangen erin, gleuven weer vullen en indien dit niet vlak genoeg is, nogmaals egaliseren.

Bij ons is de vw er gelijk ingekomen na het storten van de vloer dus ligt hij in de afdekvloer, maar bij vrienden hebben ze hem ook na-geinstalleerd. HIer hebben ze wel pas geegaliseerd na het frezen en de slangen met beugels vastgezet in de gleuzen. Werkt blijkbaar dus ook...

Is je vloer overigens wel geisoleerd? Anders ga je zometeen wel erg veel warmte verliezen namelijk!
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')