abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 maart 2009 @ 12:33:15 #1
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_67035603
Naja, bij veel mensen gaan waarschijnlijk al alarmbellen rinkelen bij deze TT.
Nu zit ik met het probleem dat ik met bloed zweet en tranen een MDF ombouw heb gemaakt en hier tegenaan getegeld zou moeten worden.
Nu zeiden ze bij de bouwmarkt "niet doen" maar lees ik op internet wisselende verhalen.
Het gaat hier om een achterwandje in een toilet, dus niet iets wat na tegelen erg vochtig zal worden nadat het eenmaal getegeld is. Kortom, als het eenmaal zit zal het er niet snel vanaf komen denk ik.

Kortom, wat denken jullie? Zal ik mijn prachtige werk afbreken en watervast hardboard gebruiken of gaat dit wel lukken .
pi_67035710
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 12:33 schreef bleiblei het volgende:
Naja, bij veel mensen gaan waarschijnlijk al alarmbellen rinkelen bij deze TT.
Nu zit ik met het probleem dat ik met bloed zweet en tranen een MDF ombouw heb gemaakt en hier tegenaan getegeld zou moeten worden.
Nu zeiden ze bij de bouwmarkt "niet doen" maar lees ik op internet wisselende verhalen.
Het gaat hier om een achterwandje in een toilet, dus niet iets wat na tegelen erg vochtig zal worden nadat het eenmaal getegeld is. Kortom, als het eenmaal zit zal het er niet snel vanaf komen denk ik.

Kortom, wat denken jullie? Zal ik mijn prachtige werk afbreken en watervast hardboard gebruiken of gaat dit wel lukken .
Misschien de MDF goed behandelen met een aantal lagen beits, oid?
pi_67036936
Als het watervast MDF is, ok. Zoniet, dan zou ik het afbreken en multiplex gebruiken.
Van MDF kun je makkelijk laagjes pellen. Als er eenmaal een laagje een klein beetje loslaat en er komt vocht bij kan het langzaam zwellen en kun je alles opnieuw doen. Dat is dan een veel groter karwei dan nu even een andere plaat er op.
Door het koude water dat de stortbak vult kun je ook condens tegen de binnenkant van de ombouw krijgen. Zorg dus dat de stortbak de ombouw niet raakt en geïsoleerd is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Adfundum op 14-03-2009 13:30:46 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_67037240
Gewoon volsmeren met Bisontix, komt het nooit meer los. succes gegarandeerd.
Death is my calling, vengeance my creed -- Kratos
  zaterdag 14 maart 2009 @ 20:04:53 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_67048902
Ik heb even gekeken wat er met MDF gebeurd als je het in water legt, en de resultaten zijn bemoedigend. Kortom, we gaan het proberen denk ik . Eerst grondverf eroverheen, dan spulletje waar tegellijm goed op hecht, dan tegellijm en dan de tegels .
  FOK!fotograaf zondag 15 maart 2009 @ 19:34:55 #6
137066 fokkieslim
pi_67079350
Ik heb 1 keer met mijn stomme kop een nisje gemaakt van mdf,gegrond enz,en betegeld.
Na een half jaar flikkeren zo die tegels eraf,nb het was niet eens een natte ruimte maar de keuken van de buren.
Zonder gekheid asl de luchtvochtigheid van de beide zijde van mdf verschillend is krijg je poblemen.
Kijk maar naar de keukenkastdeuren enz.
Mdf is een slecht materiaal.(papier).
pi_67086430
Niet dat ik in paniek raak van mdf maar deze toepassing is wel erg gewaagd. En als het mis gaat komt er wel heel veel tijd en geld naar beneden vallen.
Als je al heel veel tijd gestoken hebt in de constructie is afbreken misschien ook niet erg aantrekkelijk. Denk eens aan het er op schroeven van een ander materiaal, als je alles betegelt is het geen milimeterwerk dus je kan wellicht vrij snel wat gipsplaat of multiplex er tegen aan bevestigen.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')