celc1us | vrijdag 13 maart 2009 @ 23:05 |
Net als dat bij een auto 200.000 km al vrij veel is. Hoeveel km op de km teller is veel voor een scooter? Ik heb na 2,5 jaar al 18.400 op de teller staan. ![]() | |
Peewee | vrijdag 13 maart 2009 @ 23:07 |
2ton veel voor een auto ![]() | |
Catch22- | vrijdag 13 maart 2009 @ 23:10 |
voor een franse auto wel een duitse is dan net op gang | |
geelkuikentje | vrijdag 13 maart 2009 @ 23:12 |
Franse HDI diesel gaat lang mee, (Duitse TDI ook). | |
Olep | vrijdag 13 maart 2009 @ 23:29 |
quote:Dat dus. | |
T42 | vrijdag 13 maart 2009 @ 23:29 |
quote:je kun die tellers nog makkelijker terug draaien dus daar moet je niet naar kijken | |
robber57 | vrijdag 13 maart 2009 @ 23:39 |
Mijn derbi GP1 staat nu op een dikke 35.000 en dat is , zo heb ik gemerkt ,behoorlijk veel.(tis een woonwerk hok) Bij 19.000 brak de krukas, spontaan, en ik verwacht dat het binnenkort wel weer gebeurt aangezien ik de 2x19.000 begin te naderen en het blok behoorlijk "rauw" begint te klinken, de krukas van zo'n ding is vrij slecht gedimensioneerd en heeft een zwakke plek waarop ie dan dus ook breekt. Bij de revisie ook nw zuiger,cilinder geboord en gehoont en dat was ook wel nodig want die waren ook behoorlijk versleten, verder nw waterpomp, alle snaren en nog wat meer grut vervangen, totale schade ,ik dacht, zo'n 650 eu. Uiteraard hangt eea wel af van het ontwikkelde vermogen van het blok, de mijne is geheel ontdaan van alle begrenzers en heeft een imitatie uitlaat die ook nog iets meer vermogen geeft en aanvullend een langere overbrenging in de secundaire bak (bij het achterwiel),een iets ander ontstekings tijdstip en iets verhoogde compressie, zodoende gaat ie 90 a 100 kmh. Met iedere 20.000 een blok revisie kan ik nog wel leven maar wat me meer opbreekt is de algehele kwaliteit, of eigenlijk het ontbreken daarvan, van de rest van de rommel aan zo'n scooter; de remtangen (merk AJP) hebben geen beschermrubbertje om de remzuigers en dus koekt daar zand en vuil op aan waarna de zuigers muurvast komen te zitten, vervangen van de remblokken komt dus eens in de twee keer ook op het demonteren van de tangen te staan die dan moeten worden schoongemaakt+nieuwe remolie+ontluchten ![]() Voorvork keeringen al twee keer moeten vervangen ![]() Remlichtschakelaars gaan doorlopend stuk ![]() Het linker wiellager heeft geen beschermkapje/bus/rubber en zit dus vol in de bagger/zand--> al 5 of 6x vervangen ![]() Enz, enz,enz....... Ik ben dus doorlopend aan het ding aan het repareren en krijg daar toch nu echt wel genoeg van--> gaat motorrijbewijs halen en een burgman oid kopen. | |
Mikkie | vrijdag 13 maart 2009 @ 23:46 |
Elke km op een scooter is er één teveel. | |
celc1us | zaterdag 14 maart 2009 @ 00:22 |
Zo, vervelend allemaal. Mijn uitlaat begint een beetje te roesten... Ben bang dat er straks een gat inzit. Als ik zoveel moet repareren, dan koop ik liever een nieuwe. | |
robber57 | zaterdag 14 maart 2009 @ 00:26 |
![]() Ik heb mijn derde er al op zitten en die heb ik een paar weken geleden dicht moeten lassen. | |
MouseOver | zaterdag 14 maart 2009 @ 13:21 |
Dan heb je aardig doorgereden.. op zich zijn die blokjes voor ongeveer deze kmstanden gemaakt. | |
robber57 | zaterdag 14 maart 2009 @ 17:02 |
Hm, het is geen auto hoor. Remblokjes gaan 5 a 6000 km mee, als ik hele dure gesinterde koop van SBS word dat 6 a 7000 maar meer haal je er echt niet mee. | |
junkiesietze | zaterdag 14 maart 2009 @ 22:17 |
damn, breng m ff langs bij de dealer en vraag om een beurtje, en wat dat kost. | |
B.E.D | zaterdag 14 maart 2009 @ 23:59 |
quote:SBS6? | |
Pas259 | zondag 15 maart 2009 @ 01:15 |
quote: | |
Richie_Rich | zondag 15 maart 2009 @ 02:04 |
Ik had een Peugeot Speedfight 1 ac en daar heb ik 37k op gezet. Probleemloos, met weinig onderhoud ![]() | |
Bommenlegger | zondag 15 maart 2009 @ 10:51 |
Ook ik heb al 25.000 op de teller staan. Kymco Dink, woon-werkverkeer. Elk jaar een beurt bij de brommerboer. Uitlaat 1 keer moeten vernieuwen. Ik denk ook dat je het moet treffen met je scooter, maar dat geldt met auto's ook. | |
Gokhan03 | zondag 15 maart 2009 @ 11:28 |
Ik had toen ik 17 was een Gilera Runner uit "99 en die had toen ook 20000km op de teller. Liep perfect maar ik moest het wel goed gaan onderhouden. Bijv bouten die nogal gingen doordraaien doordraaien doordat ik de carterpan en cilinder er vaak er vanaf had gehaald ![]() Maarja een scooter is ook heel simpel in onderhoud dus dat scheelt ook als je zelf een beetje handig bent ![]() | |
Djeez | zondag 15 maart 2009 @ 15:33 |
Ik heb met een Puch wel eens ruim twee keer het klokje rondgereden zonder al te veel schade... | |
Gokhan03 | maandag 16 maart 2009 @ 08:25 |
Zo n puch kon maar tot 9999 als t goed is haha ![]() | |
wieringer | maandag 16 maart 2009 @ 12:16 |
Ik denk dat het ook wel degelijk uitmaakt hoe er met het apparaatje wordt gereden. Als je 90 a 100 van het blokje gaat vragen is het logisch dat er sneller en meer slijtage zal zijn dan wanneer de berijder zich houd aan de in Nederland maximaal toegestane snelheid voor een brommert. | |
Richie_Rich | maandag 16 maart 2009 @ 14:45 |
quote:De meeste zijn ontworpen voor 60-70km/u dus lijkt me dat je dat gewoon probleemloos moet kunnen rijden. | |
Elwood1802 | dinsdag 17 maart 2009 @ 01:11 |
Vroegah had mijn scootah 38000 gedraaid oid ![]() Frame was ook nog eens krom ![]() | |
robber57 | dinsdag 17 maart 2009 @ 02:09 |
quote:Correctie: de meeste scooters en iig de mijne , zijn ontworpen voor 80 a 90 Km/u Het Piaggio blok wat onder mijn derbi zit zit nog onder veel meer scooters en daarvan is bekend dat puur alleen het verwijderen van restrictors doorgaans 80 a 90 KM/u oplevert. Dat is ook wat zo'n scooter in italie of spanje doet. |