Een Honda Transalp met noppenbanden (ook geen succes op nat wegdek..). Lekker baggerenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:35 schreef Five_Horizons het volgende:
Een tijdje terug kreeg ik een beschikking dat ik ¤400 euro zou terugkrijgen....Ik moet het nóg krijgen
DJ: wat rij jij qua motor, eigenlijk?
Ik moet het voor 16 mei gestort hebben. Morgen maar eens bellen, ik ben wel benieuwd waar dit opeens vandaan komt. Ik zal met mijn beetje inkomen toch niet opeens meer toeslag gekregen hebben dan waar ik recht op had, me dunkt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:35 schreef Five_Horizons het volgende:
Een tijdje terug kreeg ik een beschikking dat ik ¤400 euro zou terugkrijgen....Ik moet het nóg krijgen
Is het wel echt zorgtoeslag?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:29 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vandaag een brief van de Belastingdienst ontvangen, of ik even 55 euro naar ze wil overmaken. Ik zou een beschikking ontvangen hebben, iets met zorgtoeslag, maar kan me niet herinneren dat ik de afgelopen maanden een dergelijke envelop heb mogen ontvangen.
Welke letter staat er in het aanslagnummer en wat komt daarna?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:29 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vandaag een brief van de Belastingdienst ontvangen, of ik even 55 euro naar ze wil overmaken. Ik zou een beschikking ontvangen hebben, iets met zorgtoeslag, maar kan me niet herinneren dat ik de afgelopen maanden een dergelijke envelop heb mogen ontvangen.
Da's op droog wegdek ook geen echt succes, gok ikquote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Een Honda Transalp met noppenbanden (ook geen succes op nat wegdek..). Lekker baggeren
Ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
Is het wel echt zorgtoeslag?
Geen ZVW toevallig?
Je hebt het gestopt per 1 maart. Dan krijg je dus ook een voorschot tot 1 maart. Het totale jaarbedrag is berekend en gedeeld door 12. Blijkbaar heb jij gedeeld door 2 recht op een paar euro meer.quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja.
Inmiddels is duidelijk wat het is. Ik heb per 01/03 de zorgtoeslag gestopt. Omdat ze die blijkbaar vooruit betalen (ik ging er voor het gemak van uit dat het niet zo was), heb ik rond 20/02 dus wel al zorgtoeslag voor maart ontvangen (op de 24e de wijziging doorgegeven). Dat willen ze nu graag terug.
Ik zou 58 per maand moeten krijgen (maximaal dus), krijg 57 en moet nu 55 terugbetalen. Oftewel ik heb 3 keer een euro te weinig ontvangen, dat verrekenen ze nu.
Overigens had ik wel verwacht dat ze dit gewoon na 2009 zouden verrekenen, als duidelijk is hoeveel ik in totaal ontvangen heb en waar ik recht op heb. Maar dat was blijkbaar ook onjuist.
Doordat de bedragen op de beschikking me niks zeggen, kon ik dit dus ook niet zo snel plaatsen. Totdat ik zag wat er gestort is, toen kwam ik vrij snel op 55 euro.
Even om te zien of ik je goed begrijp:quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
Je hebt het gestopt per 1 maart. Dan krijg je dus ook een voorschot tot 1 maart. Het totale jaarbedrag is berekend en gedeeld door 12. Blijkbaar heb jij gedeeld door 2 recht op een paar euro meer.
Aan het eind van 2009 kun je ook nog een herberekening krijgen over de eerste 2 maand als je inkomen te hoog is geweest tov het bedrag wat er voor je berekend is.
Dus mocht je het wegens inkomensverhoging gestopt hebben reken er dan maar op dat je nog een herberekening krijgt. Je had dan beter een wijziging van inkomen in kunnen dienen.
(kan namelijk geen andere reden bedenken om per 1 maart te stoppen met de ZT)
En na vandaag?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Bijna weekend! Nog één dagje en ze kunnen hier allemaal de spreekwoordelijke tering krijgen!
Dat moest ik toch welquote:
uiteraard kan opnieuw toeslag aanvragen vanaf 1 maart altijd nog.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Even om te zien of ik je goed begrijp:
Ik krijg dus geen herberekening in 2010 over tijdvak 2009? Ik neem aan dat ik dan gewoon wel zelf alsnog mijn toeslag kan aanvragen over 2009? Momenteel betaal ik de verzekering niet zelf, en ontvang ik de toeslag niet zelf. Degene die 'm ontvangt heeft mij gevraagd het stop te zetten, dus heb ik dat gedaan.
Ik ga achter je aan. Al sla ik voor Maastricht wel rechtsaf.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:30 schreef dndiek het volgende:
Ik ga dadelijk naar Zuid-Limburg voor een weekendje weg
Ik weet de exacte locatie nog nietquote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:52 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik ga achter je aan. Al sla ik voor Maastricht wel rechtsaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |