FOK!forum / Digital Corner / [AS 3.0] Hoe fix ik '1120: Access of undefined property'
Etceteradonderdag 12 maart 2009 @ 11:44
Ik ben bezig met een opdracht voor school en dat moet met AS 3.0. Leuk, prima, vol goede moed begonnen.

Nu heb ik dus knopjes gemaakt, en een functie erbij geschreven, en die geeft dus de error 1120: Access of undefined property blablabutton. Voor alle 4 m'n knoppen Het is een compiler error, zo ver ben ik al. Maar ik kom er maar niet achter waar de fout zit Zit hier een Flash expert toevallig

Code:

1
2
3
4
5
6
7
stop();

home_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, home);

function home(event:MouseEvent):void {
   gotoAndPlay("Home");
}

Naam van de button in de library is 'home'
Instance name is 'Home_btn'

Code van de andere knoppen is hetzelfde, dus die posten is een beetje onzinnig lijkt me

Het is dus een compiler error, ik zou een naam 2x hebben gebruikt. Maar als ik het goed heb (zal wel niet) is line 3 gewoon de handler met daarachter de naam van de functie. En line 5 is de functie. En line 6 is het label waar de button heen verwijst.

Toch? Hulp is much appreciated
Tuvai.netdonderdag 12 maart 2009 @ 13:16
Ik ben geen Flash expert, maar van wat ik begrijp heb je dus zowel een button genaamd 'home' én een function genaamd 'home'. Levert dat geen problemen op?
Etceteradonderdag 12 maart 2009 @ 13:19
Getest, heb er homefunctie van gemaakt:

1
2
3
4
5
6
7
stop();

home_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, homefunctie);

function homefuntie(event:MouseEvent):void {
   gotoAndPlay("Home");
}
Nog steeds een 1120 error :{
H_Tdonderdag 12 maart 2009 @ 13:29
Bij Java kon het handig zijn om er specifiek bij te vermelden waar die functie zich bevindt, zoals dobbelsteen.gooi(); om de methode gooi uit dobbelsteen te halen. Geen idee hoe het in Flash werkt, maar je kan het proberen
Etceteradonderdag 12 maart 2009 @ 13:34
*proberen gaat
Nembrionicdonderdag 12 maart 2009 @ 13:36
http://www.actionscript.org/forums/showthread.php3?t=144126
Etceteradonderdag 12 maart 2009 @ 13:41
Die had ik ook gevonden

Het punt is gewoon dat ik wel snap wát er fout gaat maar niet snap wáár het fout gaat
Nembrionicdonderdag 12 maart 2009 @ 13:43
Wellicht omdat de functie wordt gemaakt NA de actie?
Het gaat immers om een property die nog niet bestaat.
Etceteradonderdag 12 maart 2009 @ 13:44
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Bij Java kon het handig zijn om er specifiek bij te vermelden waar die functie zich bevindt, zoals dobbelsteen.gooi(); om de methode gooi uit dobbelsteen te halen. Geen idee hoe het in Flash werkt, maar je kan het proberen
Werkt niet, kan praktisch gee punten in de functienaam zetten dan krijg ik weer een andere error
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:43 schreef Nembrionic het volgende:
Wellicht omdat de functie wordt gemaakt NA de actie?
Het gaat immers om een property die nog niet bestaat.
Dus dat ik het moet omdraaien? Eerst de functie en dan de eventhandler?

Ook geprobeerd, zelfde 1120 melding
H_Tdonderdag 12 maart 2009 @ 13:50
Kom je ook niet verder met de code wizard?
Etceteradonderdag 12 maart 2009 @ 13:52
Nee want in AS3.0 kun je geen codes aan de buttons zelf hangen In AS2.0 had ik gewoon iets gedaan van }on release gotoandplay "frame" { ofzo
Nembrionicdonderdag 12 maart 2009 @ 13:53
Wellicht kun je hier wat mee?
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=31267