abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67390718
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:06 schreef Yi-Long het volgende:
Dat AVG Free doet er trouwens fucking lang over om de PC te scannen. Duurt meer dan een uur voor hij alle files gechecked heeft,wat ik nogal ERG langzaam vind voor een q6600 met 4gb geheugen. Kan dat niet sneller?
Ja, Avast installeren. AVG is niks meer sinds v8.0.

Check dit:

AVAST Free Vs. AVG 8.5.283 Free Side By Side Software Review

Dear Readers,

(Last updated Mar 23, 2009 @ 9:52 pm EST) AVG Link Update

A lot of people have been asking me to compare AVG to AVAST so here it is..Enjoy…

- How Long Does it take to scan ? (Depends on size of hard-drive and Ram)

AVAST: About 45min - 5hr (Faster if you don’t scan Archives)

AVG: About 45min - 5hrs (Regardless if you scan archives)

- Is there a progress bar or % complete ?

AVAST: Yes, % complete

AVG: Nope

- Does it have an e-mail scanner ?

AVAST: Yes

AVG: Yes

- Can these programs work in Tandem? (meaning can both be installed without issue..)

AVAST: No…when you try to install it will warn you to un-install AVG first..if you don’t there has been reported issues

AVG: No…not sure if there is the same warning when installing….but there are such issues reported…

- Does it have a P2P scanner ?

AVG: No

- How easy is it to get to and read the report or results ?

AVAST: can be difficult for new users…

AVG: Super easy

- How Stable is it?

AVAST: No real issues….I’ve heard of

AVG: a lot better with newest AVG/Grisoft Build (Much better with new 8.5.278 update /Patch)

- How often is it updated ?

AVAST: every other day in most cases

AVG: every 24hrs (It is possible to update more often, if you wish there will not always be new updates available)

- How long does it take to update?

AVAST: A few seconds

AVG: A few minutes - (May not even update at all depending on version of operating system)

- Ease of use

AVAST: Can be a little difficult for first time users and is really hard to set-up automatic scan

AVG: Very Easy

- Ability to catch viruses that other programs don’t catch

AVAST: Extremely good - 3rd best on Cnet Current list of most downloaded

AVG: Failed to catch many viruses before they infect your computer….

- Size of initial download

AVAST: Pretty small - 29.81MB - www.download.com

AVG: Rather Large - 59.82MB - www.download.com -

- Can I do other things while running a scan ?

AVAST: Very unlikely (Depends on the speed of your computer)

AVG: For sure you can

- Can I run programs while updating ?

AVAST: Yes, but not recommended

AVG: Yes, in most cases (But not recommended)

- Does it take up a lot of resources ?

AVAST: Yes, way too much

AVG: Not as bad as AVAST and a lot better with the new AVG Free Update 8.5.278

- Does it have Ads in it ?

AVAST: Nope, not that I can see

AVG: Yes, a banner on the bottom of the AVG main interface (No real bother thou)

- is there a limit of dayz like 30, 60, or 90 dayz ?

AVAST: Yes it says 60 dayz (But it is unlimited use provided it is for personal home use)

AVG: Nope, no such limit

- Will it run on Vista ?

- Will it run on Windows 2000 ?

- Will it Run on a server or network ?

AVG: Nope

- Will it run on Windows Xp Pro ?

AVG: In most cases, No (AVG is getting better still have a ton of reports that claim AVG will not work with XP PRO)

- is there good tech support ?

AVAST: Not bad

AVG: terrible (Only a free Forum that is next to impossible to use…in the current stat) http://freeforum.avg.com/list.php?12

- is it reliable ?

AVAST: Yes..but not for automatic scan

AVG: Yes…but only if you install the newest version and do the update…weather you automatic updates or manual updates…AVG Free 8.5.278

Hope that helps,

Se7en

Bron: http://computersavvy.word(...)ide-software-review/

[ Bericht 47% gewijzigd door PDOA op 25-03-2009 13:49:50 ]
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:50:11 #77
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_67391321
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:32 schreef PDOA het volgende:

[..]

Ja, Avast installeren. AVG is niks meer sinds v8.0.

Check dit; een vergelijking tussen AVG en Avast:
http://computersavvy.word(...)ide-software-review/
Avast is ongeveer even lang qua scannen, en neemt veel mee resources in gebruik tijdens het scannen zodat je verder niets meer kunt doen, dus dat lijkt me niet zo'n goed idee...
pi_67392643
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:50 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Avast is ongeveer even lang qua scannen, en neemt veel mee resources in gebruik tijdens het scannen zodat je verder niets meer kunt doen, dus dat lijkt me niet zo'n goed idee...
Deze gemist zeker?

AVG: Failed to catch many viruses before they infect your computer...

Lijkt me wel handig voor een virus-scanner.

Maar goed, your choice of course.
pi_67393754
Waarom is Google Earth een must-have?
Het is bijna de definitie van een novelty-app.

Codec-pakketten doe ik niet aan, ik gebruik VLC en MPC; als ik dan alsnog een codec nodig heb zoek ik die gewoon op.
pi_67397448
CDex om je cd'tjes te rippen met LAME.
pi_67398588
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:07 schreef Klonk het volgende:
Ubuntu, ultieme freeware, meer zeg ik niet
pi_67399872
Notepad ++ [Mooie vervanger voor Notepad, kan ook nog eens met heel veel programmeertalen omgaan]
OpenOffice [Als vervanger voor Microsoft Office]
SpeedFan [Voor het uitlezen van de temperaturen, regelen van de fansnelheid, en het uitlezen van de S.M.A.R.T. status van je schijven]
HijackThis [Voor het opsporen van verdachte processen]

Ook kan je een kijkje nemen naar Sysinternals van Windows Technet, zitten een hoop tooltjes in die van pas kunnen komen, bijvoorbeeld Process Explorer die net even wat uitgebreider is dan Taskmanager/Taakbeheerder, uiteraard allemaal freeware =)

TCPOptimizer [Om je windows installatie uitgebreid aan te passen naar de capaciteiten van je internetverbinding, met een maar een paar klikken]

Succes
  woensdag 1 april 2009 @ 01:04:25 #83
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_67600147
Gratis programmaatje om je PC beter te laten presteren tijdens het gamen:
Game-Booster: http://www.iobit.com/gamebooster.html# - Enhances your PC's performance during gaming
  woensdag 29 april 2009 @ 22:17:26 #84
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68513936
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:29 schreef PDOA het volgende:

[..]

Deze gemist zeker?

AVG: Failed to catch many viruses before they infect your computer...

Lijkt me wel handig voor een virus-scanner.

Maar goed, your choice of course.
Da's mooi, maar mijn Avast is nu zo'n 20 uur (!) aan het scannen en geeft aan dat hij op 86 procent is. Dat is dus de eerste én laatste keer dat ik deze scan doe. AVG heb ik eerder deze week geprobeerd en die deed er 9,5 uur over om op 100 procent te komen.

Vervelende is dat AVG mijn computer erg traag maakte, zeker binnen de Verkenner. Avast niet, dus die heeft mijn voorkeur.

Ik heb een P4, 1,6 GHz, 384 MB geheugen. Dus al een oud ding, maar met AVG 7,5 was de scantijd nog te overzien. Nu verre van.

Iemand die een virusscanner weet die goed is én wat sneller scant? Zo niet, dan vertrouw ik maar op de real-time bescherming van Avast. Ik ga zo'n monsterscan niet nogmaals ondergaan. Vooral het scannen van avi's - en ik heb er nogal wat - duurt idioot lang. Ik vraag me af waarom.
Stop the world, I want to get out.
pi_68515894
Download FTD, en GRABIT.
En download lekker alle volledige versies, zonder een virus.

Als je een snelle internetverbinding hebt, is NZBplayer ook wel leuk, als je bekend bent met NZB-bestanden

En vista manager, kun je veel in veranderen.
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
pi_68515965
Hanbrake voor het omzetten van video bestanden ik gebruik het regelmatig voor me Psp en gaat stukken sneller dan dat domme Psp video die ook nog vol bugs zit.En er zijn ook profielen voor Ps3/Xbox 360.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_68516228
quote:
Op maandag 9 maart 2009 23:54 schreef Yi-Long het volgende:
Als het goed is krijg ik binnenkort mijn PC terug, en moet dus weer een hele bende aan software installeren zoals MSN, Word, anti-virus, anti-spyware, photoshop, etc etc.

Maar vaak zijn veel van dit soort programma's 'bloated', of het is maar een maandje geldig en moet je op zoek naar een crack of codes (of kopen), etc etc.

Wat zijn nou de beste free-ware alternatieven die je vrienden/bekenden altijd zou aanraden, dus een beter/lichter alternatief voor Quicktime, voor MSN Messenger, voor je virusscanner (AVG/AVira?), voor Photoshop (GIMP?) etc etc...

Wat zijn voor jullie nou echt must-have gratis tools/programma's op iedere PC!? De beste brand-software, muziekmanagers, fonts-managers, etc etc.
anti-virus en anti-spyware heb je in principe niet nodig
pi_68516285
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:27 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

anti-virus en anti-spyware heb je in principe niet nodig
Je hebt het niet nodig nee, ik heb er zelf ook geen.
Maar het is beter van wel als je veel download enz.
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
  donderdag 30 april 2009 @ 01:23:37 #89
137556 L.no
Midlife crisis
pi_68519412
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:58 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

CCCP is een codec-pakket.

Ik raad Winamp aan (voor het afspelen van muziek, that is) in combinatie met iZotope Ozone en Album List.
Is winamp alleen niet genoeg?
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
  Moderator donderdag 30 april 2009 @ 01:27:48 #90
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_68519468
Openoffice
VLC
Antivir Free
Divx 7 free (excl. de player)
XVid
IsoRecorder (2 voor XP, 3 voor Vista)

Meer heb je niet nodig, niks geen codec packs.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_68519469
itunes, firefox, utorrent en open office.

Alles wat je nodig heb
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_68520212
Chrome
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:17:39 #93
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_74112914
Even een kick, want gisteren een nieuwe PC binnengekregen, en moet nu dus van alles installeren (en alle pre-installed shit eraf kicken).

Is AVG nog steeds het beste gratis virusprogramma, of is er inmiddels iets beters te downloaden wat jullie me zouden aanraden!?
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:21:42 #94
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_74113090
Avira Antivir
www.free-av.com
Laat 1x per dag een reclameding zien, klik je op OK is ie weg. Ik heb hem inmiddels gekocht, maar de free versie heb ik zeker 2 jaar probleemloos gedraaid. Hij is ook erg licht en scant actief, dus als jij een rar bestand uitpakt met virus zegt ie het al bij het uitpakken en niet zoals AVG pas als het te laat is.

Voor je pre-installed bagger is er de decrapifier, ook gratis voor privégebruik: http://www.pcdecrapifier.com/
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:24:41 #95
274716 Rafe2005
Who needs a subtitle? ROAAHGR!
pi_74113216
XBMC: media player zonder losse codecs enzo.. werkt als een trein, zeker op een MCE...gebruik niet meer anders.
CutePDF: gratis, klein en doet wat het moet doen: pdf's maken..
emule: nagware vrije client voor donkeynetwerk
ftd: kan iemand zonder?
Clamwin: net zoiets als AVG, alleen zonder nagscreens en draait ook op servers..
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:26:48 #96
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_74113297
Hoe zit het trouwens met goede MSN clients? De officiele wil ik sowieso niet meer, maar is aMSN dan de 'best of the rest', of zijn er betere en mooiere alternatieven!? Want qua design vind ik aMSN natuurlijk een beetje lelijk.
pi_74113510
Trillian?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_74115894
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:26 schreef Yi-Long het volgende:
Hoe zit het trouwens met goede MSN clients? De officiele wil ik sowieso niet meer, maar is aMSN dan de 'best of the rest', of zijn er betere en mooiere alternatieven!? Want qua design vind ik aMSN natuurlijk een beetje lelijk.
Voor puur msn is Emesene wmb. the best, maar Pidgin wint het voor mij omdat die meerdere protocollen (gtalk, hyves, IRC, enz) ondersteunt.

aMsn schijn je trouwens met themes wel te kunnen redden, standaard is het idd weinig aan.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:04:27 #99
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_74116787
quote:
aMSN is echt super, alleen even goed instellen. Lelijk vind ik hem niet, het is msn zonder al die rommel.
pi_74117120
quote:
Heb er meerdere geprobeerd, maar ben bij Pidgin blijven hangen.

Het grote voordeel vind ik dat Pidgin ook custom smileys ondersteunt en je dus ook Fok! smileys kunt gebruiken zonder dat ze er verneukt uitzien zoals bij MSN zelf.
Ook custom smileys die je contactpersonen gebruiken geeft ie correct weer en je kunt ze opslaan zodat je ze zelf ook weer kunt gebruiken.

De standaard smileys van Pidgin vind ik maar niks, dus heb ik zelf een MSN smileypack voor Pidgin in elkaar geknutseld zodat ik de standaard MSN smileys ook heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')