abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:13:24 #51
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66915243
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:10 schreef Riparius het volgende:

[..]

Een echt alternatief voor WMP is er niet, omdat je WMP altijd nog nodig zult hebben om embedded Windows Media (bestanden óf streams) in webpagina's af te spelen.
Ik heb geen WMP, en toch kan ik wel embedded wmv afspelen.
pi_66915244
CD Burner XP Om Nero mee te vervangen. Werkt als een trein. Ook geschikt voor DVD etc.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:24:13 #53
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_66915739
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:10 schreef Riparius het volgende:

[..]

Een echt alternatief voor WMP is er niet, omdat je WMP altijd nog nodig zult hebben om embedded Windows Media (bestanden óf streams) in webpagina's af te spelen.
Ben ook wel tevreden met WMP, maar misschien is er een ander programma dat mijn mp3'tjes kan afspelen en wat minder geheugen gebruikt. Met een wat ouder matig computertje zijn alle kleine beetjes welkom...
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:27:42 #54
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66915912
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:24 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

Ben ook wel tevreden met WMP, maar misschien is er een ander programma dat mijn mp3'tjes kan afspelen en wat minder geheugen gebruikt. Met een wat ouder matig computertje zijn alle kleine beetjes welkom...
Foobar is dan jouw keuze.
pi_66916128
CCleaner, en Avast als beveiliging

uTorrent voor de torrents
pi_66916502
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:13 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik heb geen WMP, en toch kan ik wel embedded wmv afspelen.
Dat kan, maar daarvoor worden toch onderdelen van WMP gebruikt die op je systeem aanwezig zijn. Je kunt dat zien aan het typische bedieningspaneeltje van WMP dat vaak onder een embedded video zit.
  woensdag 11 maart 2009 @ 08:33:48 #57
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66924100
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:38 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat kan, maar daarvoor worden toch onderdelen van WMP gebruikt die op je systeem aanwezig zijn. Je kunt dat zien aan het typische bedieningspaneeltje van WMP dat vaak onder een embedded video zit.
Ook niet, ik gebruik mplayer (http://www.mplayerhq.hu) voor embedded (wmv)streams.
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:24:08 #58
28201 jwjw
See the money wanna stay
pi_66925253
Sorry voor eventuele dubbelgenoemden:
Alternatief voor MSN is mercury! http://mercury.im/
En als mediaplayer raad ik iedereen VLC player aan http://www.downloadstad.nl/download/vlc_media_player.html
Verder is formatfactory een top proggie http://www.computeridee.nl/downloads.jsp?rubriek=1620616&id=2368838

En als webbrowser uiteraard Opera :-)
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:27:48 #59
28201 jwjw
See the money wanna stay
pi_66925352
quote:
[b]...Foxit Reader voor PDF (adobe )
Egwel!
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:34:23 #60
122997 zquing
Drama Junk
pi_66925537
Wat je ook doet, neem VLC niet als je default mediaplayer. Beeldkwaliteit is echt stukken slechter
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_66925860
Greenshot voor het maken van screenshots en om daar ook pijltjes e.d. in te kunnen tekenen.

SABnzbd+ voor het geval je download van nieuwsgroepen (wel Plush als skin instellen).

FreePDF XP voor het maken van PDF-bestanden.

Logmein Free om je PC op afstand te besturen.
pi_66930096
uTorrent, Ad-Aware Free, CCCleaner. Voor Ad-Aware vind ik heerlijk werken.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 15:07:49 #63
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_67009780
Vandaag mijn PC teruggekregen. Zit nu nog in de doos maar zal hem na het schoonmaken van de computerkamer weer aansluiten, en dus komen AVG, 7-Zip, en vele andere hier genoemde programma's er meteen op ....
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:41:11 #64
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_67367762
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:38 schreef Riparius het volgende:

[..]

Vroeger wel, nu niet meer. De laatste 'goede' versie van QT Alternative is versie 1.80. In latere versies ontbreken Direct Show filters (voor bijv. WMP) en ook de functionaliteit van QT Pro om embedded bestanden op te slaan is niet meer aanwezig. QT Alternative is uitgekleed nadat Apple bezwaar maakte tegen de distributie van copyrighted codecs van Apple en de integratie van een serial in de installer.

Dit alles neemt niet weg dat je natuurlijk nog steeds oude versies van QT Alternative kunt downloaden, hier bijvoorbeeld.
Thanks. vraagje over die oude versies. Wanneer je zo'n oude QT-alternative neemt, kom je dan niet in de problemen met sites waar filmpjes staan die dan gaan zeuren om de nieuwste QT versie?
En hoe weet ik welke van die oude QT-alternative versies die uitgebreidde functionaliteit heeft!?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 21:17:20 #65
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_67371346
Edit: dubbelpost
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
  dinsdag 24 maart 2009 @ 21:17:59 #66
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_67371370
firefox
OpenOffice.org
The GIMP
Inkscape
Thunderbird
VLC media player
AVG Free
Universal Extractor
7-Zip
Rocketdock
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
pi_67373155
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:41 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Thanks. vraagje over die oude versies. Wanneer je zo'n oude QT-alternative neemt, kom je dan niet in de problemen met sites waar filmpjes staan die dan gaan zeuren om de nieuwste QT versie?
En hoe weet ik welke van die oude QT-alternative versies die uitgebreide functionaliteit heeft!?
Het kan inderdaad dat sommige filmpjes niet werken omdat ze een nieuwere versie van QT vereisen. Maar ik ben die zelf nog niet tegengekomen, hoewel ik er ook niet actief naar heb gezocht. Voor mij is alleen belangrijk dat een simpel QT filmpje ingebed in een webpagina het gewoon doet, bijvoorbeeld hier.

Helaas is het niet straightforward om oude(re) versies van QT (Alternative) te laten werken in Firefox 3.x omdat de ontwikkelaars van Firefox sommige oudere versies van de plugins hebben geblokkeerd. Ze doen dit omdat ze beweren dat oudere versies van QT (Alternative) de browser laten crashen. Deze conclusie klopt echter niet. In werkelijkheid is het zo dat bepaalde versies van de QT (Alternative) plugin de browser alleen laten crashen op systemen met een Nvidia videokaart. Er zit dus een probleem in de driver van Nvidia, maar Nvidia weigert dit te erkennen en speelt de bal weer terug naar QuickTime, die op zijn beurt de schuld weer neerlegt bij Nvidia en Firefox, die dan weer de schuld geeft aan Quicktime, enzovoort. Door dit spelletje zwartepieten is het echte probleem nooit goed uitgezocht en opgelost.

Gelukkig zijn er wel workarounds. Als je oudere versies van de QT plugin (zoals de versie die is meegeleverd met QT Alternative 1.80) wil laten werken in Firefox 3.x, dan ga je naar about:config en zet je daar de waarde van extensions.blocklist.enabled op false. En alleen als je een recente Nvidia videokaart gebruikt dan moet je in het configuratiescherm van QT op het tabblad Advanced de optie Enable DirectDraw acceleration uit zetten. Daarna werkt de plugin probleemloos in Firefox 3.x.

Wat betreft je vraag welk van de oude QT Alternative versies de uitgebreide functionaliteit heeft: zoals ik al had gezegd zijn dit in ieder geval de versies t/m 1.80 (en wellicht ook nog 1.81). Je ziet dit trouwens gemakkelijk in het configuratiescherm op het tabblad Register, de oude versies van QT Alternative hebben namelijk een ingebakken serienummer om de pro functionaliteit (het opslaan van embeded filmpjes) te activeren. De nieuwere, uitgeklede, versies hebben zoals gezegd geen ingebakken serienummer, en missen ook de Directshow filters (die nodig zijn om QT bestanden in WMP af te kunnen spelen). Als je niet gïnteresseerd bent in die Directshow filters maar wel de mogelijkheid wil hebben om embedded filmpjes op te slaan, dan zou je ook het serienummer uit QT Alternative versie 1.80 kunnen noteren en dit kunnen gebruiken in een nieuwere versie van QT Alternative.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:33:17 #68
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67375357
Songbird -> muziekbeheerder/speler powered by Mozilla, erg goed spul.
Sumatra PDF -> extreem lichtgewicht pdf reader
X-Chat 2 for Windows voor IRC
Pidgin voor Instant Messaging (MSN, ICQ, GTalk, hij doet vanalles)
ImgBurn om images mee te burnen.
FileZilla FTP Client
Zelf gebruik ik voor images en pdfs kijken respectievelijk Gwenview en Okular uit KDE for Windows.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 23:44:22 #70
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_67377587
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:02 schreef Riparius het volgende:

[..]

Het kan inderdaad dat sommige filmpjes niet werken omdat ze een nieuwere versie van QT vereisen. Maar ik ben die zelf nog niet tegengekomen, hoewel ik er ook niet actief naar heb gezocht. Voor mij is alleen belangrijk dat een simpel QT filmpje ingebed in een webpagina het gewoon doet, bijvoorbeeld hier.

Helaas is het niet straightforward om oude(re) versies van QT (Alternative) te laten werken in Firefox 3.x omdat de ontwikkelaars van Firefox sommige oudere versies van de plugins hebben geblokkeerd. Ze doen dit omdat ze beweren dat oudere versies van QT (Alternative) de browser laten crashen. Deze conclusie klopt echter niet. In werkelijkheid is het zo dat bepaalde versies van de QT (Alternative) plugin de browser alleen laten crashen op systemen met een Nvidia videokaart. Er zit dus een probleem in de driver van Nvidia, maar Nvidia weigert dit te erkennen en speelt de bal weer terug naar QuickTime, die op zijn beurt de schuld weer neerlegt bij Nvidia en Firefox, die dan weer de schuld geeft aan Quicktime, enzovoort. Door dit spelletje zwartepieten is het echte probleem nooit goed uitgezocht en opgelost.

Gelukkig zijn er wel workarounds. Als je oudere versies van de QT plugin (zoals de versie die is meegeleverd met QT Alternative 1.80) wil laten werken in Firefox 3.x, dan ga je naar about:config en zet je daar de waarde van extensions.blocklist.enabled op false. En alleen als je een recente Nvidia videokaart gebruikt dan moet je in het configuratiescherm van QT op het tabblad Advanced de optie Enable DirectDraw acceleration uit zetten. Daarna werkt de plugin probleemloos in Firefox 3.x.

Wat betreft je vraag welk van de oude QT Alternative versies de uitgebreide functionaliteit heeft: zoals ik al had gezegd zijn dit in ieder geval de versies t/m 1.80 (en wellicht ook nog 1.81). Je ziet dit trouwens gemakkelijk in het configuratiescherm op het tabblad Register, de oude versies van QT Alternative hebben namelijk een ingebakken serienummer om de pro functionaliteit (het opslaan van embeded filmpjes) te activeren. De nieuwere, uitgeklede, versies hebben zoals gezegd geen ingebakken serienummer, en missen ook de Directshow filters (die nodig zijn om QT bestanden in WMP af te kunnen spelen). Als je niet gïnteresseerd bent in die Directshow filters maar wel de mogelijkheid wil hebben om embedded filmpjes op te slaan, dan zou je ook het serienummer uit QT Alternative versie 1.80 kunnen noteren en dit kunnen gebruiken in een nieuwere versie van QT Alternative.
Bedankt voor de uitgebreidde uitleg. Klinkt nogal ingewikkeld allemaal (ik heb NVidia) dus heb er voor de korte termijn even voor gekozen om de 'normale' QT Pro te installeren, en hopelijk gaat die lang mee.
pi_67387515
voor films ed. mediaplayer classic en FFDshow, werk voor alles! eventueel AC3filter
TVP
One after one, by the star-dogged Moon, too quick for groan or sigh,
each turned his face with a ghastly pang, and cursed me with his eye.
pi_67387806
- EASEUS Partition Manager
- Spywareblaster
- Spybot Search & Destroy
- Avast Anti-Virus
- Firefox 3
- RadarSync
- OpenOffice 3.0
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:06:24 #73
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_67389892
Dat AVG Free doet er trouwens fucking lang over om de PC te scannen. Duurt meer dan een uur voor hij alle files gechecked heeft,wat ik nogal ERG langzaam vind voor een q6600 met 4gb geheugen. Kan dat niet sneller?
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:07:26 #74
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67389929
Ubuntu, ultieme freeware, meer zeg ik niet
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_67390242
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:06 schreef Yi-Long het volgende:
Dat AVG Free doet er trouwens fucking lang over om de PC te scannen. Duurt meer dan een uur voor hij alle files gechecked heeft,wat ik nogal ERG langzaam vind voor een q6600 met 4gb geheugen. Kan dat niet sneller?
Je moet er ook niet op gaan wachten Ik scan zelf eigelijk nooit, duurt ook niet te lang Maar de snelheidsbeperking komt eerder door je HD dan door je proc + RAM
TVP
One after one, by the star-dogged Moon, too quick for groan or sigh,
each turned his face with a ghastly pang, and cursed me with his eye.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')