Klopt. En het klopt ook dat de Carmina Burana is samengesteld van meerdere dichters, daarom vroeg ik ook naar de (anonieme) dichter van enkele van de liederen. Het bekendste werk van deze archipoeta is wel de biecht die ik aanhaalde.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:31 schreef Dunckie het volgende:
[..]
De Carmina Burana is samengesteld uit werken van meerdere dichters toch?
Afgaande op je hint over 'opperdichter' kom ik uit op Archipoeta, hoewel ik hem eerder zou verrtalen als 'aartsdichter'.
Knap hoor !quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:38 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt. En het klopt ook dat de Carmina Burana is samengesteld van meerdere dichters, daarom vroeg ik ook naar de (anonieme) dichter van enkele van de liederen. Het bekendste werk van deze archipoeta is wel de biecht die ik aanhaalde.
Verder komt aarts van het Griekse αρχι, dat opper- of hoofd- betekent. Een aartsbisschop is simpelweg een hoofdbisschop (of letterlijk hoofdopziener).
quote:
Houden we de score eigenlijk ook bij?quote:
Een beetje competitie is altijd leuk, maar zo'n situatie als in de Algemene Kennis Quiz trekt me ook weer niet, waar de hoogste twee deelnemers in het klassement twee keer zoveel punten hebben als de nummer 3 en dus feitelijk niet meer in te halen zijn, tenzij ze een jaar niet meedoen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Houden we de score eigenlijk ook bij?
Of maand lijstjes makenquote:Op donderdag 19 maart 2009 10:06 schreef Frollo het volgende:
[..]
Een beetje competitie is altijd leuk, maar zo'n situatie als in de Algemene Kennis Quiz trekt me ook weer niet, waar de hoogste twee deelnemers in het klassement twee keer zoveel punten hebben als de nummer 3 en dus feitelijk niet meer in te halen zijn, tenzij ze een jaar niet meedoen.
Misschien kunnen we wel met punten doen, maar dan wel elk topic weer op 0 beginnen?
Geen idee. Tis wel een Rubensvrouwquote:Op donderdag 19 maart 2009 11:31 schreef Dunckie het volgende:
[ afbeelding ]
Van wie (welke schilder) zien we hier een schilderij?
Ah, ik ben niet de enige die zo denkt als hij het woord ‘lullig’ leest. Ik zat te denken aan een besnijdenis die helemaal verkeerd ging.quote:
quote:
Nee en nee.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:22 schreef Iblis het volgende:
Ik zat te denken aan een besnijdenis die helemaal verkeerd ging.Maar het zal wel niet.
Dat begint er al op te lijken. Je moet alleen compleet aan de andere kant van zijn lichaam denken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |