abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2009 @ 21:26:43 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66874972
We zijn bezig met het opknappen van de zolderkamer. Bijna alle gipsplaten zitten erop, we kunnen gaan plamuren en afsmeren, dan glasvezelen, afdeklatjes en latexen en dan is het wel zo'n beetje klaar.

Maar... dan moeten er nog knieschotten in komen, en daar is dus een probleem...

We hebben het al eens eerder geprobeerd en dat ziet er werkelijk niet uit. Althans, het kan er nog net mee door maar daar is ook alles mee gezegd.
Heeft er iemand een goeie suggestie hoe je dat aan pakt? Er zit een dakbalk waar de bovenkant van de schotten op aangesloten moet worden. En dat is dus allemaal onder een hoek...
pi_66875792
Bij een bouwmarkt kun je een soort van hoeksysteem kopen. Dit zijn twee plaatjes die je aan elkaar bevestigt zodat ze onder een hoek komen te staan. Een zo'n ijzeren plaatje schroef je vast op een plankje hout die je dan weer bevestigt op het "plafond". Ik meen dat het van Ubbink is. Loop maar eens een Praxis binnen en vraag naar deschuifdeursystemen.

Snap je het nog? Ik zal proberen een tekeningetje te maken...

[ Bericht 7% gewijzigd door Nero22 op 09-03-2009 21:51:50 (Plaatje) ]
It's funny
But not ha-ha funny.
  maandag 9 maart 2009 @ 22:06:24 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66876928
Kijk aan! Dat zijn de betere tips!
  maandag 9 maart 2009 @ 22:07:00 #4
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_66876958
Knieschotten...wat macaber.
Dasvidanja
pi_66877223
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:06 schreef Brighteyes het volgende:
Kijk aan! Dat zijn de betere tips!
Kleine verbetering: het moet natuurlijk geen MDF zijn. Dat gaat splijten. Ik bedoelde vurenhout. (Dat zijn die lichtbruine latten die je op de houtafdeling vindt.
It's funny
But not ha-ha funny.
  maandag 9 maart 2009 @ 22:16:43 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66877395
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:12 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Kleine verbetering: het moet natuurlijk geen MDF zijn. Dat gaat splijten. Ik bedoelde vurenhout. (Dat zijn die lichtbruine latten die je op de houtafdeling vindt.
Zeg hey! Je hebt het hier wel tegen een ex-Klus-mod he! Ik ben niet helemaal achterlijk!

Ik zou trouwens denken dat vuren ook hard splijt?
pi_66877497
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zeg hey! Je hebt het hier wel tegen een ex-Klus-mod he! Ik ben niet helemaal achterlijk!

Ik zou trouwens denken dat vuren ook hard splijt?
Sorry!

En misschien heb je ook wel gelijk wat betreft dat vuren... Ik weet het niet meer...
It's funny
But not ha-ha funny.
  maandag 9 maart 2009 @ 22:47:43 #8
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_66878744
Waarom knieschotten, als je ze niet constructief nodig hebt..?

Anyway, je kunt natuurlijk ook gewoon een rechte aftimmering maken achter de balk, daar kun je makkelijk je aansluiting maken, zonder dat het in het zicht zit. Als je schuifdeuren wil maken, kun je daar ook de rail wegwerken.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 9 maart 2009 @ 23:23:34 #9
27055 Driekeerniks.be
Spam-verdelger klasse 2
pi_66880331
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:47 schreef error_404 het volgende:
dacht ik ook al....zou de vloer zo groot mogelijk laten lijken
© www.driekeerniks.be
pi_66883013
Be,

Als je geen gebruik wil maken van een rail of beweegbaar of te openen knieschot kun je het volgende doen:

das een situatie zoals in de casa uitgevoerd, neem een schietlood en plaats die op het voorste punt waar je de bekleding van het knieschot wil laten komen. Teken af of het dakpaneel waar, en op de grond waar het schietlood dus de grond raakt. Neem met een zwei-haak de hoek tussen grond en dak op. En zoek dmv geo driehoek de exacte hoek op. makkelijkste is als je nu de beschikking hebt over een afkort/verstek zaagmachine. De hoek die je genomen hebt tussen grond en dak is de hoek welke je aan de bovenkant van de staanders van het knieschot moet zagen.

Maak per 30 cm een staander en verbind deze onderling horizontaal(een keer onder op , een keer bovenaan aan dakzijde, en afhankelijk van de totale hoogte ook in het midden(of twee keer in het midden maar dan verdeeld over de overgebleven afstand tussen de horizontale ribben.

Als alles in lijn staat(makkelijk te doen, een maal mal maken plaatsen en kijken of het okay is. dan kun je ff serieprodukte starten. met de blokhaak dan meten of de hoek tussen grond en staander haaks is. T kan dan haast niet anders en je komt keurig recht uit.

Meet dan de hoogte en de breedte van het stuk, en zaag uit willekeurig materiaal het plaatwerk uit. Werk de plaat aan de dakkant af met een dun schaaflatje(ivm regel: gelijk is ongelijk....) Mocht de maat meer zijn dan 2,44 mtr breed(dus meer als een plaat) zorg dan dat er op de naad tussen de platen een extra staander is, zodat je de twee platen kan bevestigen. verder de platen onderling koppelen door wederom een dun schaaflatje. Of een velling schaven aan de elkaar rakende kanten van het plaatmateriaal

Succes !
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  dinsdag 10 maart 2009 @ 09:09:38 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66886294
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:47 schreef error_404 het volgende:

Anyway, je kunt natuurlijk ook gewoon een rechte aftimmering maken achter de balk, daar kun je makkelijk je aansluiting maken, zonder dat het in het zicht zit. Als je schuifdeuren wil maken, kun je daar ook de rail wegwerken.
Omdat het een studeerkamer wordt. En wij vinden het nou eenmaal mooier om dan de zooi (dozen met kleding, schaatsen, boeken etc.) achter een schot weg te werken dan dat je altijd die rommel en dozen ziet.
We willen gewoon de kamer netjes afgewerkt hebben. Zorgen dat ons kind boven kan lopen zonder dat ik hem uit alle hoeken en gaten hoef te plukken, dito voor de poezen.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 09:10:56 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66886331
Thanks Cijp. Ik geloof dat ik het nog wel een keer of 4 moet lezen voor het tot me door dringt, maar dan komen we er wel denk ik.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 12:25:43 #13
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_66892273
De rails voorschuifdeurtjes kun je bij de bouwmarkten wel kopen.
De deurtjes maak je van 18 mm meubelplaten.
Uitleg staat achter op de verpakking.

De bovenste rails zou je aan de achterkant van de balk kunnen monteren, dan zie je ze ook niet. Of anders een plank voor de rails langs maken zodar de rails daar achter schuil gaat.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 maart 2009 @ 12:27:19 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66892318
Moeten het schuifdeuren zijn?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 16:32:33 #15
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_66901195
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 12:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Moeten het schuifdeuren zijn?
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 09:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Omdat het een studeerkamer wordt. En wij vinden het nou eenmaal mooier om dan de zooi (dozen met kleding, schaatsen, boeken etc.) achter een schot weg te werken dan dat je altijd die rommel en dozen ziet.
We willen gewoon de kamer netjes afgewerkt hebben. Zorgen dat ons kind boven kan lopen zonder dat ik hem uit alle hoeken en gaten hoef te plukken, dito voor de poezen.
Zegt ze niet, maar voor de leek is zo'n doe het zelf pakket denk ik makkelijker van zelf iets fabrieken.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:54:23 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66908611
Zeg! IK BEN GEEN LEEK!
Ik kreeg alleen dat bovenste balkje niet verzaagd in de juiste hoek!

Nee Swets, het hoeven wmb geen schuifdeuren te zijn. mogen ook gewoon panelen met magneetjes of schroeven zijn.
pi_66909347
BE, ze hebben idd bij elke praxis en formido op de schuifdeurafdeling speciale beugels van Ubbink om schuifdeurrails onder een schuine kap te maken.
Maar ook gewone knieschotten kun je hier mee maken.
Je hangt dmv die beugeltjes een balk loodrecht en waterpas onder je kap.
Vervolgens op de vloer, loodrecht onder deze balk, zo'n zelfde balk op de vloer vastzetten.
Dan tussenstaanders ertussen maken, mdf plaatjes of gipsplaatjes ertegen, plintje erlangs, greepjes en een verfje erop en klaar

Wat ook kan is een frame maken die alleen met de achterkant van het frame tegen je kap aan rust, en verder gewoon op de vloer staat. Vervolgens buig je stoelhoeken om en schroef je daarmee het frame tegen de kap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')