Turkije

Onder de klanken van Can Atilla-1453 die slechts 14 lira kostte doe ik even verslag 88o8
De eerste blaren zijn een feit, ik heb een zak met trammuntjes die we nog nieteensd gebruikt hebben dus dat schiet lekker opo, waarom met de tram als lopen ook gaat en het schitterend mooi weer is.
Gisteren geland in het Aziatsiche deel, en vandaar Bosphorus over, richting Taksim, Sradsmuren, Eminomu, weet ik veel hoe je dat splet

Spelt ook, verbeteren op deze laptop gaat kut

Sirkesi
De eerste istanbulse opstoppinghen meegemaakt met bus in nauwe straatjes waar anderen ook net illen rijden, lopen, oversteken met een kar willen lopen, enfinj julllie kennen het wel.
Hotel, koffers ingegooid en meteen weg.
Oh nee, eerst water voor een kwartje en peuken voor 1,75 in euro's en geld gewisseld, voor 100 euro krijg je boel veel geld.
Eerste middag/avond, Hippodrome, aya sophia, en Sultanahmet en kleine bazaars en kastanjes, turks broodje hotdog=achtige, thee, maiskolven, een warmemelk achtig drankje met kaneel, lekkerrrrrrrrrrrrr, kip sis met van alles erbij, 6x natgeregend en maar 1x meegseleept voor thee, jaja,in een leerwinkel.
Bedje
Ochtend, eerst wakker gekraaid door een haan midden in de stad! daarna wakker getoeterd door 876 moskeeën, daARNA WEER HANEN EN DAARNA BEGONNEN DE ZEEMEEUWEN.
hET WAS TOEN "AL" HALF 6 IN DE OCHTEND

vANDAAG KILOMETERS GEMAAKT,
GELOPEN NAAR gALATAbrug (staat opeens caps aan) Tunel ( oudste metro genomen) gelopen, winkelstraat richting Taksijm, ALLES bekeken op de weg daarheen, overal gegeten en gesnoept, maar 1x bijna m'n tas laten rollen, kerken, moskees, bazaars etc etc, uuuuuren!
terug naar Galatatower, nog ene bak pilav opstraat gegeten, kostte wel 1,50 lira, al geshopt, cd gekocht, terug naar galatabrug, bijna zonsondergandg,vissers, boten, mooie foto's, eerst naar de Nieuwe Moskee, heel lief, kwamen vrouwen vragen of ik ook Moslim was, Trigger heeft me goed geindoctrineerd, daarna naar Egyptische Bazar, nog verder gelopen, nog verder, tot aan Sultanahmet,
ergens gegeten en waterpijp

en weer dartwarmemelkachtige drankej met kaneel, en oooooh wat zijn Turken onvriendelijk tegen Turken

En nu zijn we moe en blaren en gaan we kiijken wat we morgen gaan doen.
Nou, daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
Zo, eerst een peuk.
Oooh, ik was al op zo'n jakkedamme gat in de grond wc geweest, blegh blegh blegh