Niemand die je hoort (Steve Mosby)
Over de schrijver:Steve Mosby woont en werkt in Leeds. Hij studeerde psychologie aan de universiteit van Leeds en heeft onderzoek gedaan naar sociale veranderingen in zorg, relaties en het familieleven.
Het boek "Niemand die je hoort" is al zijn vierde boek na "The Third Person", "The Cutting Crew" en "De 50/50-moorden".
De eerste twee titels zijn naar mijn weten niet in het Nederlands uitgebracht, maar "De 50/50-moorden" betekende de internationale doorbraak voor Mosby.
"Niemand die je hoort" is het vierde boek dat bij heeft geschreven, maar hij is nu al bezig met een vijfde genaamd "Still Bleeding" (Nederlandse titel nog onbekend).
Het verhaal:Londen wordt opgeschrikt door een aantal gruwelijke moorden.
De slachtoffers worden allemaal vastgebonden aan hun bed gevonden en zijn omgekomen door uitdroging.
De dader laat de familie en vrienden van de slachtoffers in de waan dat alles goed met het slachtoffer gaat door via SMS en het emailaccount van het slachtoffer berichten te versturen.
Alleen nadat het slachtoffer is overleden stuurt de dader hen een bericht met de tekst: "je hebt haar laten doodgaan!".
Part-time goochelaar en schrijver Dave Lewis raakt bij deze vervelende zaak betrokken wanneer blijkt dat een van zijn exen is vermoord.
Als later ook een andere ex en goede vriendin van hem wordt vermist is Dave voor de politie hoofdverdachte geworden.
Dave probeert uit handen van de politie te blijven om zodoende het leven van zijn vriendin te kunnen redden en uit te vinden wie hem voor de gruwelijke moorden wil laten opdraaien.
Mijn mening over het boek:"Niemand die je hoort" is een spannende thriller die erg lekker weg leest.
Al in het begin van het boek, wanneer het eerste slachtoffer wordt gevonden en in detail de gruwelijkheid van de moord wordt omschreven (hier moet je wel tegen kunnen, maar het is dan ook een thriller

) werd ik geboeid door het verhaal.
Naarmate het verhaal vordert begint ook de eigen zoektocht naar de mogelijke dader en zijn of haar motief (zoals vaak in dit soort boeken het geval is).
Als ik een negatief iets over het boek moet zeggen dan zou het zijn dat het verhaal 'slechts' 285 pagina's bevat en dus snel uitgelezen is.
Al met al vind ik het boek echt een aanrader. Ikzelf ben dan ook na het het lezen van dit boek wel benieuwd geworden naar de andere boeken van deze schrijver.
Beoordeling:
[ Bericht 0% gewijzigd door Werewolf op 10-03-2009 13:59:25 ]