abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66806351
Staatssecretaris De Vries van Defensie baalt flink van de zeldzame varensoorten die zijn ontdekt op het parkeerterrein van legerkamp Soesterberg. Door de vondst mogen 155 vrachtwagens van Defensie niet worden verplaatst.

"Als Defensie kunnen wij een goede bijdrage leveren aan natuur en milieu, maar het moet niet te gek worden", reageert De Vries op zijn weblog. "Het verplaatsen van de vrachtwagens blijkt een overtreding van de Flora- en faunawet te zijn en heeft bestuurlijke en mogelijk strafrechtelijke gevolgen, zo laat de Dienst Regelingen van het Ministerie van Landbouw ons weten."

Defensie wil de vrachtwagens verkopen. Maar de blaasvaren, de steenbreekvaren en de tongvaren verhinderen dat. "U begrijpt dat ik over dit onderwerp eens een kopje koffie met mijn collega van Landbouw, minister Verburg, ga drinken. Zij zal dit ook van de zotte vinden verwacht ik."

Hij heeft nog meer gespreksonderwerpen, op de Vlasakkers bij de Bernhardkazerne in Amersfoort zou namelijk een beschermde zandhagedis zijn gezien. Daardoor komen de Open Dagen van de Landmacht mogelijk in gevaar.

"Dit land is gek!"

Nauwelijks te geloven,er heeft zich wat onkruid genesteld tussen het stilstaande leger materiaal.
Laten staan nu.
't is toch nog geen 1 april ?
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_66806398
morgen is het, als alles door gaat, weg
You dream it, I live it.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 19:44:26 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66806449
HURR DURR IK BEN DEFENSIE IK HOEF NIET TE LETTEN OP BESCHERMDE DIEREN EN PLANTEN

Wat een kneuzenbericht, en dat je er nog over gaat webloggen ook Kan meneer het niet redden met normaal communiceren.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 7 maart 2009 @ 19:45:11 #4
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_66806485
Wat een flauwekul. Wat boeit dat onkruid nou?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zaterdag 7 maart 2009 @ 19:46:59 #5
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_66806548
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_66806560
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:42 schreef Meddo het volgende:
morgen is het, als alles door gaat, weg
Kan de minister ook weer rustig slapen.
Ga mijn auto ook even verplaatsen voor het te laat is.
Rare regels..
pi_66806561
Waarom hebben ze bij defensie niet dezelfde instructies als in de bouw, want wanneer ze daar een beschermde diersoort of plant tegen komen, verdwijnen die binnen no time.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_66806619
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:44 schreef eleusis het volgende:
HURR DURR IK BEN DEFENSIE IK HOEF NIET TE LETTEN OP BESCHERMDE DIEREN EN PLANTEN

Wat een kneuzenbericht, en dat je er nog over gaat webloggen ook Kan meneer het niet redden met normaal communiceren.
Dus? Stel je gaat op vakantie en thuis groeit er onder jouw auto ook zo'n plant. Jij zal het dus ook prima vinden dat je je auto niet meer mag verplaatsen/gebruiken als je terug bent. Dikke bullshit, vooral de mensen die van deze gelegenheid gebruik maken om Defensie af te zeiken.
Ron Paul 2012
pi_66806706
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:48 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Dus? Stel je gaat op vakantie en thuis groeit er onder jouw auto ook zo'n plant. Jij zal het dus ook prima vinden dat je je auto niet meer mag verplaatsen/gebruiken als je terug bent. Dikke bullshit, vooral de mensen die van deze gelegenheid gebruik maken om Defensie af te zeiken.
Een varen raak je nooit meer kwijt en je kunt ze vast ook niet verplaatsen zonder kans op beschadiging
Wat nu ? ..
pi_66806718
quote:

Dikke bullshit, vooral de mensen die van deze gelegenheid gebruik maken om Defensie af te zeiken.
Mensen die defensie afzeiken, zijn gewoon nsb-ers.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_66806768
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:50 schreef qonmann het volgende:

[..]

Een varen raak je nooit meer kwijt en je kunt ze vast ook niet verplaatsen zonder kans op beschadiging
Wat nu ? ..
Nieuwe kweken en 50 meter verderop neerplanten
pi_66806847
quote:

[..]

Mijn antwoord op de stelling luidt ja. Al gaat de vergelijking niet helemaal op, ze willen de trucks verkopen, daar kan je best mee wachten vind ik.
Din jävla kuk!
pi_66806891
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:54 schreef ehqo het volgende:

[..]

Mijn antwoord op de stelling luidt ja. Al gaat de vergelijking niet helemaal op, ze willen de trucks verkopen, daar kan je best mee wachten vind ik.
Gozer, het is een plant die kan je gewoon even verplaatsen.

Only in the Netherlands mensen.
pi_66806892
Het is gewoon terreur van natuurbeschermers.

Als dat fucking onkruid tussen wat ambulances had gestaan, in plaats van legerauto's, hadden die dan ook niet verplaatst mogen worden?
pi_66806960
de volksvertegenwoordigers in dit land zijn dan ook compleet "out of touch" met wat er speelt onder de bevolking .
  zaterdag 7 maart 2009 @ 20:00:40 #16
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_66807089
ik probeer me voor te stellen hoe ze daar achter zijn gekomen

Jan, verplaats die vrachtauto eens
ja maar sergeant, er groeit onkruid onder
nou en ?
sergeant, misschien is het wel zeldzaam onkruid
goed punt Jan, laten we de stichting Natuurbehoud maar eerst om advies vragen voordat we actie ondernemen

zoiets ??
zonnig Brasil
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 20:02:58 #17
236264 crew  capricia
pi_66807176
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:41 schreef qonmann het volgende:[..]

"Als Defensie kunnen wij een goede bijdrage leveren aan natuur en milieu, maar het moet niet te gek worden", reageert De Vries op zijn weblog.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 20:08:54 #18
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_66807384
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:00 schreef qwerty_x het volgende:
ik probeer me voor te stellen hoe ze daar achter zijn gekomen

Jan, verplaats die vrachtauto eens
ja maar sergeant, er groeit onkruid onder
nou en ?
sergeant, misschien is het wel zeldzaam onkruid
goed punt Jan, laten we de stichting Natuurbehoud maar eerst om advies vragen voordat we actie ondernemen

zoiets ??
Hier werd gelachen.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 20:09:30 #19
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_66807407
quote:
Als Defensie kunnen wij een goede bijdrage leveren aan natuur en milieu
WTF?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_66807434
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:09 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

WTF?
Zo WTF is dat niet, want hoe meer terroristen er door defensie worden gedood, hoe minder CO2 er wereldwijd wordt uitgestoten.
En hoe meer doden er worden gemaakt, hoe minder mensen er over blijven en hoe minder mensen er over blijven, hoe leefbaarder het wordt.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 20:17:30 #21
236264 crew  capricia
pi_66807706
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:09 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

WTF?
Ik snap die zin ook niet helemaal...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66807711
In India moeten mensen dorpsgenoten laten oppeuzelen ipv de Bengaalse tijger gewoon uit te roeien. Dan vind ik het hier nog wel meevallen met de opofferingen voor behoud van biodiversiteit.

Ik zeg niet alle regels deugen of werkbaar zijn. Maar als je planten en diersoorten niet wilt laten uitsterven dan moet je daar soms wat voor doen of laten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66807852
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:55 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Gozer, het is een plant die kan je gewoon even verplaatsen.

Only in the Netherlands mensen.
Hoe weet jij dat het zo simpel is dan?
Din jävla kuk!
  Donald Duck held zaterdag 7 maart 2009 @ 20:21:26 #24
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66807856
Achterlijke milieuregeltjes.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_66807929
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:17 schreef Weltschmerz het volgende:
In India moeten mensen dorpsgenoten laten oppeuzelen ipv de Bengaalse tijger gewoon uit te roeien. Dan vind ik het hier nog wel meevallen met de opofferingen voor behoud van biodiversiteit.

Ik zeg niet alle regels deugen of werkbaar zijn. Maar als je planten en diersoorten niet wilt laten uitsterven dan moet je daar soms wat voor doen of laten.
Zoals bijvoorbeeld: de beschermde planten gewoon verplaatsen, doorkweken of klonen?? Over het algemeen zijn varens iets makkelijker hanteerbaar dan bengaalse tijgers.

Je gaat er toch geen legerbasis voor stilleggen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')