Even zoeken in je Wi-Fi instellingen. Hij maakt automatisch GPRS verbinding als je internet via Wi-Fi, als het Wi-Fi signaal niet sterk genoeg is.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:18 schreef Sextreme het volgende:
- Hoe stel ik in dat als ik thuis ben, en wifi aanzet, dat ik dan de internetconnectie puur en alleen wil laten verlopen via de wifi en niet via de GPRS verbinding van m'n provider?
Storing bij de SMTP server van je provider?quote:- Hoe kan 't dat ik soms wél email kan verzenden, en soms niét? In beide gevallen kan ik wel ontvangen!
brakke wifiquote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:28 schreef RacerDKB het volgende:
Storing bij de SMTP server van je provider?
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:28 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Even zoeken in je Wi-Fi instellingen. Hij maakt automatisch GPRS verbinding als je internet via Wi-Fi, als het Wi-Fi signaal niet sterk genoeg is.
Ik denk niet dat 't een storing is bij de provider aangezien ik op zo'n moment wel emails kan versturen via m'n pc, en ze daarna ook kan binnentrekken via de telefoon.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:28 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ok, dus in principe als je in de Comm manager beide verbindingsmogelijkheden aan hebt staat verkiest ie automatisch 't werken via wifi boven GPRS?
Storing bij de SMTP server van je provider?
Geen wifi gebruikt, in dit geval GPRS verbinding. Mail werkt (nog) niet, verzenden en ontvangen dus, via wifi. Krijg dan de melding "Fout bij synchroniseren" en vervolgens "Kan geen verbinding maken. Controleer voordat u het opnieuw probeert of de telefoon juist is geconfigureerd, de dienst beschikbaar is en de vliegtuigmodus is ingeschakeld".quote:
Dat ligt er maar net aan met welke SMTP je verbinding maakt en op welk netwerk je zit op moment dat je gaat mailen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:18 schreef Sextreme het volgende:
- Hoe kan 't dat ik soms wél email kan verzenden, en soms niét? In beide gevallen kan ik wel ontvangen! Ow en tevens, als ik wifi gebruik (de GPRS connectie handmatig uitgezet) dan doet m'n mail helemaal niks en zegt ie dat ik mijn netwerkinstellingen moet configureren?
Maar welk aspect kiest er dan voor met welke SMTP server ik contact maakt? 'T netwerk is 't GPRS netwerk van KPN, dus ik mag verwachten dat dit ten alle tijden online is! En tevens heb ik toch vantevoren ingesteld wat 't adres voor de inkomende en de uitgaande mail is + gebruikersnaam en wachtwoord bij m'n mailinstellingen? (In dit geval is de provider Ziggo).quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:48 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan met welke SMTP je verbinding maakt en op welk netwerk je zit op moment dat je gaat mailen.
6.5 is net een paar maandjes uit, dus zo oud is het ook niet.quote:
ik denk dat je Ziggo smtp niet toegankelijk is vanaf het KPN netwerk. Dus zodra je overstapt op GPS moet je de SMTP van KPN gebruiken. Of misschien kun je via account informatie alsnog op Ziggo inloggen, dan moet je voor je SMTP sever aangeven dat je hetzelfde account wil gebruiken als voor het ontvangen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:54 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Maar welk aspect kiest er dan voor met welke SMTP server ik contact maakt? 'T netwerk is 't GPRS netwerk van KPN, dus ik mag verwachten dat dit ten alle tijden online is! En tevens heb ik toch vantevoren ingesteld wat 't adres voor de inkomende en de uitgaande mail is + gebruikersnaam en wachtwoord bij m'n mailinstellingen? (In dit geval is de provider Ziggo).
je moet even kijken welke verbinding wordt gebruikt voor e-mail, dan moet je deze ook gebruiken voor internet.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:07 schreef Roolio het volgende:
Ik ben even uit noodzaak overgestapt van Android naar Windows Mobile. En ik loop gelijk tegen het eerste probleem aan!![]()
Ik heb nu internet ingesteld op mijn telefoon, en dat doet het zelfs, maar alleen bij de browser. De rest van de programma's geven doodleuk aan dat er geen internetverbinding is.
Nou heb ik een vermoeden dat het er aan ligt dat ik bij Internet Explorer ingesteld heb bij Menu->Extra->Opties->Verbindingen bij Netwerk Selecteren heb ik WAP-Netwerk, maar ik kan daar verder ook nog kiezen uit Werk, Internet, T-Mobile MMS en Beveiligd WAP-Netwerk.
Als ik daar de instellingen op 'Internet' zet dan doet internet het niet, dus ik vermoed dat alle programma's proberen gebruik te maken van 'Internet' ipv WAP-Netwerk. Maar ik kan bovengenoemd lijstje dus niet vinden om alles te verwijderen of WAP-Netwerk standaard in te stellen ofzo. Iemand een idee?
Lang leve WiMo
Het is inmiddels gelukt. Bleek dat ik twee internet-profielen moest aanmaken. Eén is ingesteld als 'WAP-verbinding', die zorgt voor internet in de browser. En nog een met 'Internet' verbinding, die zorgt voor internet in de rest van de applicaties. Lekker logisch!quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:35 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
je moet even kijken welke verbinding wordt gebruikt voor e-mail, dan moet je deze ook gebruiken voor internet.
lijkt me niet nodig. Ik gebruik er maar één, nl. office.vodafone.nl...dit is dan wel een zakelijk abonnement.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:42 schreef Roolio het volgende:
[..]
Het is inmiddels gelukt. Bleek dat ik twee internet-profielen moest aanmaken. Eén is ingesteld als 'WAP-verbinding', die zorgt voor internet in de browser. En nog een met 'Internet' verbinding, die zorgt voor internet in de rest van de applicaties. Lekker logisch!
Ik gebruik ook maar 1 APN: 'internet' (dat is die van t-mobile), maar die moet er kennelijk wel twee keer in staan.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:38 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
lijkt me niet nodig. Ik gebruik er maar één, nl. office.vodafone.nl...dit is dan wel een zakelijk abonnement.
bij mij nietquote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:26 schreef Roolio het volgende:
[..]
Ik gebruik ook maar 1 APN: 'internet' (dat is die van t-mobile), maar die moet er kennelijk wel twee keer in staan.
WiMo Marketplace:quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:44 schreef Roolio het volgende:
Ik ging trouwens die App Marketplace downloaden. Open ik het, zie ik welgeteld 13 apps staan
Het zal er wel aan liggen dat mijn HTC S740 geen touchscreen heeft en sowieso een klein scherm. Maar toch, moest wel even lachen.
op mijn omnia:quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:44 schreef Roolio het volgende:
Ik ging trouwens die App Marketplace downloaden. Open ik het, zie ik welgeteld 13 apps staan
Het zal er wel aan liggen dat mijn HTC S740 geen touchscreen heeft en sowieso een klein scherm. Maar toch, moest wel even lachen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |