Beste Mensen,
Japanners en Chinezen lijken heel erg op elkaar. Vroeger kon ik ze dus ook niet onderscheiden, ik wist namelijk de verschil tussen hen niet. Maar door de jaren heen leerde ik veel, ook kwam ik er dus achter dat ze super veel verschillen hadden. Niet alleen kwa uiterlijk, maar ook hen cultuur, hun taal etc. Dus nu erger ik me eraan als iemand de verschil niet weet. Vorige keer zei iemand iets over chinezen, en ik verbeterde hem door te zeggen: nee je bedoelde Japanners. Hij gaf als antwoord: ja Chinezen, Japannersd, wat maakt het uit? Ze zijn allemaal hetzelfde.
Japan is een van de rijkste landen ter wereld, terwijl China een arm land is, dat op zich is al een grote verschil. Ook worden de Chinezen die in Japan wonen, gehaat door de Japanners.
(Nu de reden waarom ik deze topic hebt geopend

):
Ik dacht er vandaag aan, ik zie dagelijks best veel chinezen hier in Nederland, maar ben nog nooit een Japanner tegen gekomen, jullie wel ?
(Japan is een prachtig land, ik zie de nut niet voor de Japanners om hier naar te verhuizen

)
IK zou graag jullie mening willen horen, en of jullie ook dezelfde hebben meegemaakt (dat jullie de verschil tussen Japanners en Chinezen niet weten)
[ Bericht 0% gewijzigd door s-y op 07-03-2009 18:17:34 ]