En tandpasta smeer je maar op één tand?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:16 schreef KingOfPop het volgende:
[..]
En voor elke tand neem jij andere pasta?
Taal is lang niet altijd logisch. Zo simpel is het.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:15 schreef Sena het volgende:
Ik vroeg mij waarom het 'tandenborstel' en 'tandpasta' is.
Waarom 'tandenborstel' en niet 'tandborstel'? Of waarom wel 'tandpasta' en niet 'tandenpasta'?
Ik vind dit toch ietwat onlogisch. Iemand een verklaring voor dit verschijnsel?
Ik quote even een reactie op de vraag uit de OP voor een andere kijk op de zaak:quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Taal is lang niet altijd logisch. Zo simpel is het.
Kan het inderdaad te maken hebben met lekker in de bek liggen en klinken?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:07 schreef IQM het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral te maken heeft met wat lekker klinkt.
Waarom beenwarmers en geen benenwarmers, waarom gezichtscrème en geen gezichtencrème?
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:17 schreef Sena het volgende:
[..]
En tandpasta smeer je maar op één tand?dus het zou tandenborstelpasta moeten zijn?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Neen, tandenborstelpasta is voor tandenborstels. Tandpasta is voor tanden.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:31 schreef Devvie het volgende:
[..]
dus het zou tandenborstelpasta moeten zijn?!![]()
Maar je zegt net dat je tandpasta op een tandenborstel smeert, en niet op je tanden. Dan is het toch tandenborstelpasta..quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:35 schreef Sena het volgende:
[..]
Neen, tandenborstelpasta is voor tandenborstels. Tandpasta is voor tanden.
Dat zou best wel eens kunnen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:29 schreef Sena het volgende:
[..]
Ik quote even een reactie op de vraag uit de OP voor een andere kijk op de zaak:
[..]
Kan het inderdaad te maken hebben met lekker in de bek liggen en klinken?
Lekker klinken komt vooral omdat je het al gewend bent. Als tandenborstel lekker bekt, zou tandenpasta ook lekker moeten bekken.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat zou best wel eens kunnen.
Probeer tandborstel maar eens uit te spreken, tandenborstel rolt wat makkelijker over de tong.
Aan de andere kant kan dat ook weer komen doordat ik het gewend ben uit te spreken als tandenborstel, en tandborstel dus voor gene meter klinkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |